تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815555133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه فرهنگ دانشگاه رامين خانه ارواح است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خانه فرهنگ دانشگاه رامين خانه ارواح است
دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين از سال 84 به‌عنوان يك دانشگاه كشاورزي موجوديت مستقل پيدا كرده است و از اين نظر دومين دانشگاه تخصصي كشاورزي در ايران است.
نویسنده : رضا جعفري* 
دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين از سال 84 به‌عنوان يك دانشگاه كشاورزي موجوديت مستقل پيدا كرده است و از اين نظر دومين دانشگاه تخصصي كشاورزي در ايران است. بنابراين مي‌تواند نقش مؤثري در توسعه و پيشرفت علوم كشاورزي و منابع طبيعي در كشور و به خصوص در جنوب كشور ايفا نمايد.
دانشگاه رامين با بيش از 2500 نفر دانشجو كه تعداد زيادي از آنها هم غير بومي هستند با مشكلات خوابگاهي كه فقط مختص به اين دانشگاه هم نيست مواجه است. البته امسال كمي وضعيت رفاهي دانشجويان در خوابگاه‌ها بهتر شده است و اين موضوع را دانشجويان به فال نيك مي‌گيرند. درباره غذا هم بايد همين را گفت با اين تفاوت كه غذاها بگير نگير دارد و از آنجا كه هيچگاه كيفيت دلخواه دانشجويان را پيدا نمي‌كند نبايد هم انتظار داشت كه دانشجويان را كاملاً راضي كند ولي با كمي هزينه بيشتر انجام دادن و تلاش مي‌توان غذاي بهتري را در اختيار دانشجويان قرار داد كه نقش زيادي هم در سلامت دانشجويان و همچنين وضعيت تحصيلي آنها دارد. چراكه اگر وضعيت تغذيه دانشجويان نامناسب باشد آنها با مشكلات گوارشي مواجه مي‌شوند كه در تحصيل و آينده آنها تأثير‌گذار خواهد بود.
اما يكي از مشكلات اصلي دانشجويان دانشگاه كه آنها را كلافه كرده است مشكل اينترنت است. به هيچ عنوان نمي‌توان قبول كرد كه يك دانشگاه براي دانشجويانش نتواند اينترنت مناسب را تهيه كند كه از لوازم اصلي تحقيق و پژوهش‌هاي دانشگاهي است، متأسفانه در دانشگاه رامين دانشجويان مدام بين برزخ قطع شدن و وصل شدن اينترنت آن هم با سرعتي نامناسب گير كرده‌اند.  مشكل ديگري كه شايد گفتن آن زياد هم مناسب نباشد ولي حالت دانشگاه را از دانشگاه بودن خارج كرده است مشكلات عمراني و كشيده شدن آنها به فضاي دانشگاهي است. از آنجا كه دانشگاه فقط يك دهه از عمر خود را سپري كرده است نياز به ساخت و ساز دارد اما فضاي دانشگاه را تماماً خاك و مصالح برداشته كه اين مورد تازه فقط مربوط به جدول‌هاي دور تا دور دانشگاه است، متأسفانه لوله‌هاي فاضلاب دانشگاه كه فاضلاب را به بيرون انتقال مي‌دهند وضعيت مناسبي ندارد و به رغم اينكه بايد روي آنها پوشيده باشد باز است و همين باعث شده كه دانشگاه محل تجمع انواع حشراتي شود كه ناقل بيماري‌ها هستند و مي‌توانند مشكلات عديده‌اي را ايجاد نمايند كه بايد هرچه سريع‌تر براي آن فكري شود.
مسائل فرهنگي هم در دانشگاه رامين مغفول مانده است و هدايت صحيح فرهنگي در دانشگاه صورت نمي‌گيرد، خانه فرهنگ دانشگاه به خانه ارواح شبيه است كه در آن هميشه قفل است و به يك مكان متروكه تبديل شده كه از آن استفاده‌اي نمي‌شود و مديران فرهنگي هم آنطور كه بايد نتوانسته‌اند به مسائل فرهنگي بپردازند ولي در دانشگاه تشكل‌هاي دانشجويي فعاليت خود را ادامه مي‌دهند و اميدوارند كه اين مشكلات به زودي حل شود.  در حال حاضر دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين با توجه به اينكه در اين عرصه يك دانشگاه نوپا است روند خوب و رو به رشدي را طي مي‌كند البته وجود دانشگاهي چون دانشگاه چمران اهواز به‌عنوان يك رقيب قدرتمند در استان باعث خواهد شد كه سرعت رشد دانشگاه رامين افزايش پيدا كند.
* مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن