تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821067501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت ۷۵۰۰ آژانس فروش بليت هواپيما در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۳۵ب.ظ)
فعاليت ۷۵۰۰ آژانس فروش بليت هواپيما در کشور موج - رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران از فعاليت ۷۵۰۰ آژانس فروش بليت هواپيما در کشور خبر داد و گفت: در آينده آژانس‌هايي که حرفه‌اي‌تر هستند مي‌توانند در بازار رقابتي فروش بليت هواپيما حضور داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد حسن کرماني درباره تسويه نرخ بليت با شرکت‌هاي هواپيمايي اظهار کرد: زمان تسويه حساب بين شرکت‌هاي هواپيمايي و آژانس‌ها در پروازهاي بين‌المللي و داخلي متفاوت است. براساس مقررات ياتا (انجمن بين‌المللي هوانوردي) مبلغ دريافتي از مسافران بابت بليت‌هاي پروازهاي خارجي برنامه‌اي هر ۱۵ روز بين آژانس‌ها و ايرلاين‌هاي داخلي و خارجي تسويه مي‌شود.
وي با بيان اينکه پروازهاي خارجي ايرلاين‌هاي داخلي نيز مشمول مقررات ياتا است، افزود: فروش بليت‌هاي پروازهاي خارجي حد فاصل يکم تا پانزدهم هر ماه ميلادي تا سي و يکم آن ماه ميلادي و همچنين فروش بليت‌هاي پروازهاي خارجي حد فاصل ۱۶ تا ۳۱ هر ماه ميلادي تا پانزدهم ماه ميلادي بعد با ايرلاين‌ها تسويه مي‌شود.
کرماني گفت: مقررات تسويه حساب آژانس‌ها با ايرلاين‌ها براي مبالغ دريافتي از مسافراني در پروازهاي داخلي نيز تابع قوانين داخلي است به طوري که مبلغ بليت پروازهاي داخلي که به صورت سيستم رزرو (خارج از تور و چارتر) به فروش مي‌رسد بين ۵ تا ۷ روز پس از فروش تسويه مي‌شود.
وي گفت: البته تسويه حساب مبلغ دريافتي از مسافران براي بليت پروازهاي چارتري مشمول اين مقررات نمي‌شود و خارج از ضوابط مقررات متعارف٬ براساس تفاهم و قرارداد شرکت‌هاي هواپيمايي و آژانس‌ها است.
رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران درباره تعداد آژانس‌هاي مسافرتي فروش بليت هواپيما در سطح کشور گفت: در حاضر بيش از ۲۵۰۰ آژانس هواپيمايي داراي مجوز از سازمان هواپيمايي کشوري (مجوز بند الف) و حدود ۵ هزار آژانس هواپيمايي داراي مجوز از سازمان ميراث فرهنگي (مجوز بند ب) در سطح کشور فعاليت مي‌کنند.
کرماني با بيان اينکه تکنولوژي و فناوري با صنعت هوانوردي کشور گره خورده است گفت: خريد آنلاين سهمي از بازار فروش بليت هواپيما را به خود اختصاص داده و در آينده نيز اين سهم افزايش مي‌يابد، اما؛ سهم ديگري از بازار آنلاين که حرفه‌اي و پيچيده است در اختيار آژانس‌هاي هواپيمايي باقي مي‌ماند. طبيعي است در آينده آژانس‌هايي که حرفه‌اي‌تر هستند مي‌توانند در بازار رقابتي فروش بليت هواپيما حضور داشته باشند؛ چراکه شرايط ادامه حيات دفاتر فروش بليت هواپيما سخت‌تر مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن