تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803646644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان اعتماد کنند و اجازه دهند هنرمندان در آرامش کار کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گفتگو با کارگردان نمایش «کوچ»: مسئولان اعتماد کنند و اجازه دهند هنرمندان در آرامش کار کنند خبرگزاری پانا: حسین احمدی قاجاری کارگردان جوانی ست که از سال 82 با بازی در نمایش «افسانه سرزمین نیمروز» وارد دنیای تئاتر شد پیش از این در کارنامه بازیگری خود ایفاگر نقش هایی در نمایش های «سرشت انسانی به روایت جریانات ناقص فکری »،«خانه من اینجاست!؟»،«گاوچران سرخپوست وفمنیست دو اتشه» بوده است.
۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر ساعت 10:27

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، نمایش «کوچ» اولین کار حرفه ای حسین احمدی قاجاری در مقام کارگردانی است که تا 13 آذرماه در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه می رود این نمایش که روایتگر سه اپیزود متفاوت  است قرار است در جشنواره تئاتر مقاومت در بخش مسابقه حضور داشته باشد به همین بهانه گفتگویی با این کارگردان داشتیم که در پی می خوانید:
 
نمایش کوچ  به لحاظ اجرایی اولین کار حرفه ای شماست، چه طور شد که تصمیم گرفتید متن این نمایش را کار کنید ؟
 
چند سالی بود که دغدغه یک متن متفاوت در زمینه تئاتر ارزشی را داشتم که به دور از کلیشه وشعار زدگی باشد از این رو نمایشنامه کوچ نوشته فاطمه مکاری را انتخاب کردم البته شایان ذکر است که این متن قبلا نام دیگری داشت که به خاطر بعضی ملاحظلات که هیچ وقت دلیل آن را نفهمیدم  به کوچ تغییر کرد.
این نمایش از سه اپیزود تشکیل شده است ،قصه ها ی هر اپیزود از نظر موضوعی با هم متفاوت هستند اما به لحاظ محتوایی وتم نمایشنامه به یکدیگر مرتبط میشوند. فکر می کنم قدرت نویسنده است که باعث می شود داستان هایی که از نظر محتوایی با هم مرتبط هستند را در کنار هم قرار دهد. در این قصه ما شخصیت هایی را می بینیم که همه دغدغه رفتن از موقعیتی که در آن گرفتار شده اند را دارند ولی به دلیل برملا شدن رازها یشان تصمیم دیگر می گیرند...
در هرسه اپیزود به نظر میرسد که از نمادها والمان هایی استفاده کرده اید  لطفا در این خصوص توضیح دهید ؟
به لحاظ شکل ومحتوا چمدان در هر سه اپیزود دیده می شود چون وجهه اشتراک این سه نسل به یکدیگر  است .نمادی از رفتن ،سفر کردن وکوچ کردن است و برای همه دنیا شناخته شده است .نمایش کوچ بازگو کننده سه دوره تاریخ ایران در سالهای 32 ،59و 74است که در آن شخصیت هایی را مشاهده می کنیم که به دلیل اتفاقاتی که از گذشته وحال برایشان رخ داده است مجبورند تصمیم به رفتن بگیرند ولی  به دلیل  برملا شدن اتفاقات وقرار گرفتن در شرایطی مجبور به ماندن می شوند ، در این نمایش نامه شخصیت ها به لحاظ حرفه شغلی  به نوعی درگیر تئاتر هستند ؛همانطور که می دانید در دوره های مختلف هنر مندان درگیر جنگ وسیاست بوده اند این نمایش بازگو کننده قصه زندگی آنها است ،هنر مندانی که  به لحاظ اتفاق هایی که برایشان رخ داده مجبور به ترک حرفه خود شده اند.
 
چطور شد که تصمیم گرفتید این نمایش را در بخش مسابقه تئاتر مقاومت شرکت دهید؟
امسال یکی از اتفاقات خوب برای گروه ما جشنواره تئاترمقاومت بود، فکر نمی کردم متن کار پذیرفته شود ولی خوشبختانه این اتفاق افتاد. بعد از اینکه اجرای ما پذیرفته شد به خانه نمایش اداره تئاتر معرفی شدیم . در مسیر به اجرا رسیدن این نمایش در جشنواره تئاتر مقاومت  با حساسیت های بی موردی مواجه شدیم اما خوشبختانه با مشاوره های کاربردی ودلسوزانه ای که حسین پارسایی دبیر محترم پانزدهمین جشنواره  تئاتر مقاومت به بنده در جلسات متعدد دادند راه برای حضور در جشنواره ورپرتواراجرای عموم نمایش کوچ هموار شد.
 
 
به هرحال شروع هر کار مشکلات وموانع خود را دارد شما برای پیش برد این نمایش با چه مشکلات وموانعی مواجه شده اید؟
 
از زمانی که متن کار انتخاب شد ما با مشکلاتی مواجه بودیم از قبیل مکان مناسبی برای تمرین به همین دلیل مجبور شدیم  درپلاتوهای خصوصی با هزینه های سنگین  تمرینات خود را شروع کنیم ،برای هزینه های اولیه که شامل دکور ولباس  است نتوانستیم بودجه ای به دست بیاوریم ،حتی برای بازیگران وبردن اجرا با مشکلاتی مواجه  شدیم چون در  شرایطی بود یم که دو بازیگر اصلی نمایش  همزمان با این کار در کار دیگری هم حضور داشتند وما نمی توانستیم در این زمان کوتاه  که کمتر از 10 روز بود جایگزینی بازیگر پیدا کنیم ،برای همین مجبور شدیم ساعت نمایش را به 30/4 تغییر دهیم .کارگردانی این نمایش براساس سالن بلک باکس بود ؛ داوران پیشنهاد دادند که این کاررا در سالن بلک باکس اجرا کنیم وما هم درموقعیتی گیر کرده بودیم که به دلیل تمرینات گروههای تئاتری سالن ها پر بود ؛چون دوست داشتم در اداره تئاتر نمایش را اجرا کنم به همین دلیل این مکان را برای اجرای نمایش خود انتخاب کردم ، به عنوان یک کارگردان همیشه ارزو داشتم در این مکان اجرایی داشته باشم.
مشکلات دیگری هم داریم  اجرای ما شروع شده ولی برای کمک هزینه ها هنوز هیچ گونه پرداختی صورت نگرفته است به همین دلیل نمی دانم چه آینده ای در انتظار مااست.  در زمینه کارهای ارزشی ما هنر مندان به اندازه کافی دغدغه داریم ، همیشه این شعار داده می شود که ما از تئاتر حمایت می کنیم اما متاسفانه هیچ گونه اتفاقی نمی افتد . مسئولین اعتماد کنند واجازه دهند هنرمندان در آرامش کار کنندو به لحاظ مالی ما را در مضیقه  نگذارند.
 
آیا بعد از جشنواره تئاتر مقاومت  تصمیم دارید که این نمایش را مجددا اجرای عموم ببرید؟
بستگی به استقبال از نمایش دارد اگر تماشاگران کار را دوست داشته باشند ونمایش با استقبال خوبی روبه رو شود قطعا کار را برای اجرای عموم خواهیم برد.
 
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن