تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821199166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيات‌مديره سازمان بورس:بازار فرابورس نيمه دوم سال به بهره‌برداري مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: عضو هيات‌مديره سازمان بورس:بازار فرابورس نيمه دوم سال به بهره‌برداري مي‌رسد
فارس- عضو هيات‌مديره سازمان بورس آخرين وضعيت بازارفرابورس(OTC) را اعلام كرد و درباره شركت بورس كالا، عرضه محصولات پتروشيمي و سنگ آهن و سيستم جديد معاملاتي آتوس توضيح داد.
سيدعلي حسيني در مورد آخرين وضعيت راه‌اندازي بازار فرابورس (OTC) اظهار داشت:‌ با توجه به برنامه‌هاي زمان‌بندي، موسسان بازار فرابورس (OTC) از چهارشنبه گذشته به مدت يك هفته مهلت دارند تا نسبت به واريز مبلغ به شماره حساب اعلامي اقدام كنند تا ساير مقدمات راه‌اندازي اين بازار فراهم شود.
وي ادامه داد: بر اين اساس 148 شخص حقوقي مشاركت كننده بازار بايد نسبت به پرداخت مبلغ اقدام كنند. حسيني از برگزاري جلسه كميته اجرايي بازار فرابورس در هفته آينده خبر داد و در مورد زمان راه‌اندازي اين بازار گفت: طبق برنامه، ثبت قانوني شركت مربوطه بازار فرابورس در اواخر مردادماه انجام و سپس 20‌درصد از سهام اين شركت پذيره‌نويسي عمومي خواهد شد.
عضو هيات‌مديره سازمان بورس ادامه داد: در مرحله بعدي بايد ‌آيين‌نامه‌هاي مربوط مانند افشاي اطلاعات به تاييد و تصويب سازمان بورس برسد تا اين بازار جديد بر اساس ضوابط تعيين شده آغاز به فعاليت كند.
حسيني در پاسخ به اين مطلب كه با اين اوصاف اين بازار در هفته‌هاي بعد از مرداد راه‌اندازي خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به فاصله زمان ثبت قانوني شركت در مرداد ماه و تصويب ‌آيين‌نامه‌هاي مربوطه، بايد مكان و نيروي انساني اين بازار مهيا شود كه اين اتفاقات در شهريور ماه رخ خواهد داد. حسيني درباره دليل تعيين سرمايه 10‌ميليارد توماني اين بازار گفت: ‌سرمايه اسمي اين بازار كم نبوده و به اندازه سرمايه شركت بورس كالا تعيين شده تا از سود‌آوري و بازدهي اين بازار نوپا اطمينان حاصل شود.
وي ادامه داد: به فراخور توسعه و رشد اين بازار، سرمايه اسمي در آينده افزايش خواهد يافت.
طرح افزايش سرمايه بورس كالا
عضو هيات‌مديره سازمان بورس درباره موضوع افزايش سرمايه شركت بورس كالا كه علت به تعويق افتادن مجمع سالانه عنوان شده بود، گفت: افزايش سرمايه اين شركت در حد طرح است و بايد مانند ديگر شركت‌هاي تحت نظارت سازمان بورس، فرآيند اخذ مجوزهاي مربوطه طي شود. حسيني در خصوص عرضه سنگ آهن محصولات پتروشيمي در بورس كالا خاطرنشان كرد: تاكنون عرضه سنگ آهن در اين بورس مطرح نشده، اما هيات پذيرش بورس كالا در حال بررسي پذيرش محصولات بيشتر پتروشيمي است.
زمان قطعي راه‌اندازي «آتوس» معلوم نيست
حسيني درباره سامانه پس از معاملات اظهار داشت: ‌سامانه جديد پس از معالات راه‌اندازي نمي‌شود، بلكه با هماهنگي دو شركت سپرده‌گذاري مركزي و مديريت فن‌آوري بايد دارايي سهام افراد در سيستم جديد داده شود و از طرف ديگر سرمايه‌گذاران بر اساس آخرين معامله سهام، بايد كارگزاران ناظر خود را تا اوايل تير مشخص كنند.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن