تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816166577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقصران امحای سیب‌زمینی توبیخ می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مقصران امحای سیب‌زمینی توبیخ می‌شوند
وزير جهادكشاورزي از مأموريت ويژه به بازرسي اين وزارتخانه براي بررسي امحاي ۱۷۰۰ تن سيب زميني خبر داد و گفت: سيب زميني‌هاي امحا شده فاسد بود و نه تنها براي انسان بلكه براي خوراك دام نيز قابل مصرف نبود.
 وزير جهادكشاورزي از مأموريت ويژه به بازرسي اين وزارتخانه براي بررسي امحاي ۱۷۰۰ تن سيب زميني خبر داد و گفت: سيب زميني‌هاي امحا شده فاسد بود و نه تنها براي انسان بلكه براي خوراك دام نيز قابل مصرف نبود.
به گزارش مهر، محمود حجتي در برنامه زنده تلويزيوني «نگاه يك» شبكه اول سيما از رشد 7/5 درصدي بخش كشاورزي در شش ماه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: در برنامه ششم پيشنهاد كرديم كه رشد بخش كشاورزي سالانه پنج درصد باشد كه اين هدف تحقق‌پذير است.
وي با بيان اينكه اجدادمان از ديرباز با مشكل كمبود آب مواجه بودند، افزود: واقعيت بخش كشاورزي سرزمين‌هاي ما نشان مي‌دهد كه ظرفيت توليد بسيار بيشتر از ميزان فعلي آن است.
وزير جهاد اضافه كرد: هدف ما اين است كه حداكثر طي شش تا هفت سال بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته به تراز قابل قبولي در محصولات كشاورزي برسيم.  حجتي گفت: تراز بازرگاني غذاي كشور از منفي ۸‌ميليارد دلار در سال ۹۱ به منفي 5/5 ميليارد دلار كاهش يافته و با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته اين رقم سال آينده نيز كاهش خواهد يافت.  وزير جهاد كشاورزي همچنين با بيان اينكه بيشتر ذرت مصرفي داخل از خارج وارد مي‌شود، افزود: بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته در افق ۱۰ ساله ۷۰ درصد ذرت مورد نياز در داخل توليد خواهد شد و در عين حال بازار را نيز رقابتي خواهيم كرد.
وي با اشاره به اينكه طرح نكاشت در مناطقي صورت مي‌گيرد كه با محدوديت جدي منابع آب روبه‌رو هستيم و يك محصول در آنجا آب زيادي مصرف مي‌كند، گفت: بهتر است در اين مناطق محصولاتي با مصرف آب كم را جايگزين كنيم و هم اكنون طرح نكاشت تنها در چند نقطه اجرا مي‌شود.
وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه شركت بازرگاني دولتي در سال ۹۴ خريد خارجي گندم نداشته است، افزود: اين شركت تنها ۳۰۰ هزار تن محصول وارد كرده كه آن هم مربوط به خريد سال گذشته است چراكه خريدهاي داخل جوابگوي همه خبازي‌هاست.

  نياز كشور به واردات برنج سالانه يك ميليون تن است
وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه سالانه نياز به واردات حدود ۸۰۰ هزار تا يك ميليون تن برنج داريم، افزود: البته براساس مصوبه اخير، قيمت برنج وارداتي نبايد كمتر از مشابه داخلي خود باشد تا امكان رقابت ايجاد شود.  وي تصريح كرد: در دو سال اخير ۱۲۰ هزار هكتار از اراضي سطح زير كشت برنج را به علت محدوديت آبي كاهش داده‌ايم و برآوردها نشان مي‌دهد امكان كاهش ۱۲۰ هزار هكتار ديگر نيز وجود دارد اما در عين حال با استفاده از ابزارهاي نوين و مديريت منابع آب و كشت‌هاي پيشرفته مي‌توان به ميزان زمين‌هاي حذف‌شده، برنج توليد كرد.  حجتي در ادامه توليد مركبات را يكي از مزاياي كم‌نظير زمين‌هاي باغي ايران دانست و گفت: در كل دنيا سالانه ۱۰۰ ميليون تن مركبات توليد مي‌شود در حالي كه ما با يك درصد جمعيت دنيا، چهار درصد مركبات جهان را به ميزان چهار و نيم ميليون تن توليد مي‌كنيم.  عضو كابينه دولت يازدهم همچنين ميزان مصرف روغن در كشور را بسيار بالاتر از متوسط سطح جهاني دانست و افزود: مصرف سالانه روغن در ايران يك ميليون و ۴۰۰ هزار تن است در حالي كه ما كمتر از ۱۰ درصد آن را در داخل توليد مي‌كنيم و بايد مصرف آن مديريت شود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا بخش كشاورزي در داخل مافيا دارد يا خير؟ گفت: نمي‌دانم مافيا يعني چه؛ ما از همه فعالان و تاجران بخش كشاورزي مي‌خواهيم هم منافع ملي را ببينند و هم منافع جيب‌شان را.
حجتي درباره مباحث مطرح شده مبني بر امحاي ۱۷۰۰ تن سيب‌زميني در استان فارس اظهار داشت: سيب‌زميني امحا شده فاسد بود و نه تنها براي انسان بلكه براي خوراك دام نيز قابل مصرف نبود.  وي تصريح كرد: ميزان توليد سالانه سيب‌زميني در كشور 5/5 ميليون تن و اين ميزان جوابگوي مصرف داخلي است.
حجتي با بيان اينكه سيب زميني امحا شده از نوع برداشت فصل بهاره بوده كه خاصيت ماندگاري نداشت، افزود: در عين حال در اين‌باره همكاران ما يا تلاش خود را كرده يا قصور و تقصير داشته‌اند، به همين منظور از بازرسي وزارتخانه خواسته‌ام تا موضوع را بررسي و نتيجه را اعلام كنند.
وي در پايان با اشاره به شرايط بارندگي كشور و اينكه سال گذشته با كاهش ۱۸ درصدي بارندگي مواجه بوديم، ادامه داد: با وجود اين مديريت كرديم كه پنج تا شش ميليارد مترمكعب كمتر از ذخاير زيرزميني برداشت شود.  حجتي افزود: همزمان با اين مسائل هفت تا هشت ميليون تن محصول اضافه توليد شد كه اين امر با صرفه‌جويي، استفاده از فناوري‌هاي نوين آبياري، كشت‌هاي مختلف مدرن، استفاده از بذرهاي متنوع و مقاوم امكانپذير است.


منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن