تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805513175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بومی سازی تکنولوژی تسویه پسماندهای صنعتی /انتقال آب خزر اقتصادی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در نخستین سمپوزیوم استفاده بهینه از آب مطرح شد : بومی سازی تکنولوژی تسویه پسماندهای صنعتی /انتقال آب خزر اقتصادی نیست دبیر علمی سمپوزیوم استفاده بهینه از آب با بیان اینکه تکنولوژی تسویه پسماندهای صنعتی در کشور بومی سازی شده است طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی کشور را دارای توجیه اقتصادی نداست و افزود: شرکت های زیادی در کشور وجود دارند که می توانند اجرای تسویه پسماندها را اجرایی کنند و به طور قطع این طرح شدنی است اما هزینه بالا داشته و توجیه اقتصادی ندارد .
۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر ساعت 15:02

خبرگزاری پانا+

مهدیه مصطفوی دبیر علمی این گردهمایی در نخستین سمپوزیوم استفاده بهینه از آب که امروز در محل هتل المپیک تهران برگزارشد با اشاره به اینکه بر آنالیز پساب واحدهای صنعتی متمرکز شده ایم اظهار کرد: شرکت های داخلی در انجام تسویه فاضلاب های صنعتی به توفیقات مهمی دست پیدا کرده اند و بخش عمده ای از تجهیزات این صنعت با تلاش صنعتگران بومی سازی شده است .
دبیر علمی نخستین گردهمایی سیستم های تصفیه آب و بازیافت پساب های صنعتی و بهداشتی ایران تصریح کرد: استفاده مجدد از پساب بخصوص در کشورهای خشک و نیمه خشک همانند ایران به صورت یک امر اجتناب ناپذیر برای تامین قسمتی از نیازهای آبی در آمده است.
مصطفوی با بیان اینکه آب برخی از رودخانه های کشور همانند بهمن شیر به نوعی قابل تسویه و بازیافت است ، گفت : سیستم تسویه اولتراسیون برای نخستین بار در رودخانه بهمن شیر مورد استفاده واقع شده است .
وی تاکید کرد: اهمیت این موضوع تا آنجاست که سازمان بهداشت جهانی استفاده مجدد از پساب برای مصارف غیرشرب را در زمره دستورالعمل های مهم خود قرار داده است.
مصطفوی ادامه داد: تولید پساب های صنعتی در کشورهای صنعتی حجم قابل ملاحظه ای را شامل می شود و در کشورهای در حال رشد با توسعه صنایع در آنها، حجم تولیدی این گونه پساب ها روز به روز افزایش می یابد؛ به همین دلیل تصفیه و استفاده مجدد از پساب های صنعتی برای تامین بخشی از نیازهای آبی روزمره بسیار مهم است.
مصطفوی با اشاره به اینکه با توجه به کمبود منابع آب شیرین در جهان، بشر ناچار است جهت حفظ منابع آب شیرین و توسعه پایدار منابع، قسمتی از احتیاجات آبی خود را از سایر منابع همانند دریاها، رودخانه ها و حتی پسابها تامین کند ،اظهار کرد: پساب های تولیدی شامل پساب های شهری، صنعتی و غیره است که استفاده مجدد از آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی گفت: اهمیت این موضوع وقتی بیشتر می شود که بدانیم بسیاری از جوامع بشری در نقاط مختلف جهان هم اکنون به محدودیت تامین آب خود مواجه شده و یا به زودی مواجه خواهند شد. «علی خاکشور» دبیر این گردهمایی نیز در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: در صددیم تا با ارائه ایده های خلاقانه و نتایج ارزشمند، پژوهش های صورت گرفته در این حیطه، صنایع مختلف داخلی کشور را در بازیابی پساب های تولیدی و به کارگیری مجدد آن یاری کنیم.
خاکشور هدف از برگزاری این سمپوزیم را معرفی توانمندی شرکت های معتبر در زمینه تسویه پساب ها و فاضلاب های صنعتی اعلام کرد و افزود: این گردهمایی فرصتی است که تا ضمن معرفی توانمندی های داخلی کشور شرکت ها را ترغیب به تصفیه پسماندهای صنعتی کرد .
وی ابراز امیدواری کرد که در فرصت مغتنم پیش آمده در این گردهمایی، بستری جهت همکاری های بیشتر و اشتراک تجارب ارزشمند ایجاد شود تا بتوان گامی مؤثر در راستای حفظ منابع آب کشور برداشت.
وی خاطرنشان کرد: امروز آب به عنوان عنصری مشابه با نفت در نظر گرفته و روز به روز بر تقاضای آن در سطح جهان افزوده می شود؛ در حالی که تامین و فراوری آن محدود است.
محمد محسنی رئیس هیات مدیره شرکت تسویه پسماندهای صنعتی نیز گفت: در این سیستم تسویه امکان بازیافت 100 درصدی آب وجود دارد البته هریک از شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند روشی منحصر به فرد برای خود دارند که یکی از دلایل آن نداشتن تجربه و دانش کافی در این زمینه است که اجرای کار را با سعی و خطا همراه می کند .
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کم آبی که در جهان به وجود آمده به زودی رقابت شدیدی بر سر تسویه پسماندهای صنعتی و خانگی آغاز خواهد شد .
در این گردهمایی دو روزه، 10 پژوهش از سوی شرکت های ایرانی و خارجی ارائه می شود و آخرین دستاوردهای این عرصه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
شرکت هایی از کشورهای آمریکا، آلمان، ژاپن، هندوستان، سوئیس، اسپانیا، ایتالیا و اتریش در این گردهمایی شرکت دارند.
براساس این گزارش نخستین گردهمایی سیستم های تصفیه آب و بازیافت پساب های صنعتی و بهداشتی ایران، امروز (یکشنبه) با حضور فعالان این عرصه از ایران و هشت کشور خارجی در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن