تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821039519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعه سیاه به رنگ آن‌لاین‌ها درمی‌آید


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: جمعه سیاه به رنگ آن‌لاین‌ها درمی‌آید
در ایران البته چنین روزی رایج نیست چون عید ایرانیان نه کریسمس که نوروز است اما برخی فروشگاه های اینترنتی اعلام تخفیف کردند
    عصر ایران -امسال نیز در آمریکا و برخی کشورهای دیگر «جمعه سیاه» برگزار شد. با این که این اصطلاح در نگاه نخست منفی به نظر می رسد و در ایران یادآور 17 شهریور 1357 و شهادت ده‌ها نفر در میدان ژاله (شهدا)ی تهران است اما منظور از جمعه سیاه در آمریکا روز حراج بزرگ و تخفیفات فوق العاده است.

در آمریکا آخرین پنج شنبه ماه نوامبر به عنوان روز شکر‌گزاری نامیده می شود و یک روز پس از آن جمعه سیاه و نخستین روز آغاز خریدهای کریسمس. با این که معمولا جمعه سیاه آخرین جمعه ماه نوامبر است اما چون احتمال دارد پنج شنبه روز آخر ماه نوامبر باشد اصطلاحا گفته می شود: فردای روز شکر گزاری و نه آخرین جمعه ماه نوامبر.

در ایران البته چنین روزی رایج نیست چون عید ایرانیان نه کریسمس که نوروز است و خرید شب عید در اسفند انجام می شود و از نیمه دوم ماه آخر سال خودمان و نه سال میلادی به اوج می رسد. البته مشروط به این که عیدی و پاداش رسیده باشد!

دلیل دیگر رایج نبودن در ایران این است که در مناسبت های مختلف حراج انجام می شود و صاحبان فروشگاه ها با انگیزه های متفاوت اقدام به فروش فوق العاده می کنند هر چند که اعماد مردم در این باره کاهش یافته و بسیاری از این حراج ها و فروش فوق العاده ها را جدی نمی گیرند.

عامل دیگری که نباید نادیده انگاشته شود این است که با نرخ تورم بالا که گاه به 45 درصد هم رسید مغازه دار انگیزه ای برای حراج ندارد. اسفند را که پشت سر بگذارد کالای او گران تر شده است مگر این که نگران تغییر مد و فصل باشد. (البته در ماه گذشته خوش بختانه تورم نقطه به نقطه که در خرداد 92 به 45 درصد هم رسیده بود  به مرز تک رقمی یعنی 10 درصد رسیده است) و هر چه نرخ تورم کاهش یابد میل به نفروختن کالا به قیمت کمتر به خاطر احتمال افزایش قیمت کاهش می یابد.

با این حال با افزایش خریدهای آن‌لاین و اتصال ایران به بازارهای جهانی  جمعه سیاه به ایران هم رسیده  کما این که برخی فروشگاه های اینترنتی در ایران تخفیف دادند هر چند هنوز این کار تعمیم نیافته  و می توان روز یا نام اختصاصی را هم برای آن در نظر گرفت.

تخفیف ها البته محدود به همین روز نیست و برخی شرکت ها در روزهای آتی نیز به این تخفیفات ادامه می دهند.

روند رو به رشد افزایش خرید از فروشگاه های آنلاین به گونه ای است که گفته می شود در آمریکا به یک میلیارد دلار رسیده است.   حراج یا تخفیفات بزرگ می تواند به فرصتی برای آشنایی مردم با فروش های آن لاین تبدیل شود.

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - 28 November 2015





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن