تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820971065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمل حرام مقدمه زیارت اربعین! / چرا حاج قاسم به این شهید افتخار می کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: متاسفانه در همین حرکت باشکوه و زیبای پیاده روی اربعین مشاهده می شود که مطابق اخبار عده ای بدون در نظر گرفتن قوانین کشور خودمان و عراق...

پایگاه خبری تحلیلی تراز: این جمله معروف حضرت امام (ره) را همه شنیده اید که:
"خلاف قانون، خلاف شرع است"
خدا رحمت کند شهدا را که این کلام امام را نصب العین خود کرده بودند و حتی در ضروری ترین مواقع نیز به قانون پایبند بودند و حتی برای مقدس ترین امور و کارها نیز دست به عمل خلاف قانون نمی زدند. البته فتوای همه فقها همین است که حتی قانون کشور غیر اسلامی نیز تا زمانی که معارض با احکام اسلامی نباشد لازم الاجراست و نباید زیر پا گذاشته شود.
در اجوبة الاستفتائات رهبر معظم انقلاب آمده است:
س 1989: آیا عدم رعایت مقررات شرکتهای خارجی توسط شخصی که در آنجا کار می‏ کند و یا با آنان معامله انجام می‏ دهد، به‌خصوص اگر موجب سوءظن به اسلام و مسلمین شود، جایز است؟
ج: بر هر مکلّفی مراعات حقوق ديگران هرچند مربوط به غير مسلمانان باشد واجب است.
                                                                                                                                    ***
سه نکته:
* احترام فوق العاده امام (ره) به قانون فرانسه
نقل می کنند زمانی كه امام در پاریس و در محله نوفل لوشاتو بودند، برخی از همراهان امام گوسفندی را به شکل اسلامی ذبح كردند. امام که با خبر شدند پرسیدند قانون فرانسه چه می گوید؟ گفتند طبق قانون كشور فرانسه ذبح حیوانات در خارج از كشتارگاه ممنوع است، ولی در عوض ما ذبح اسلامی کردیم. امام فرمودند این گوشت را ببرید من از آن نمی خورم!
** چرا حاج قاسم سلیمانی به این شهید افتخار می کند؟
در خاطرات شهید عبدالمهدی مغفوری فرمانده سپاه کرمان نقل می کنند که به اتفاق خانواده با ماشين کرايه، قصد رفتن به مطهرآباد را مي‌کنند. راننده براي زود رسيدن، از مسير خلاف و يک طرفه مي‌رود. حاج مهدي مي‌گويد نگه دار پياده شويم. راننده علت را مي‌پرسد و حاج مهدي مي‌گويد شما شرعا و قانونا مرتکب خلاف مي‌شويد و راهي که مي‌رويد يک طرفه است. راننده ضمن عذرخواهي، بازمي‌گردد و از مسير قانوني مي‌رود. همین شهید بزرگوار هنگام وضع حمل همسرش با وجود اصرار دوستانش حاضر نمی شود با موتور سپاه به بیمارستان برود، ماشین هم گیرش نمی آید و پیاده تا بیمارستان می رود!
همین می شود که سردار رشید حاج قاسم سلیمانی درباره او م یگوید: «ما افتخار می‌کنیم به مغفوری که در حفظ بیت المال وقتی همسرش می‌خواست وضع حمل بکند، برای رساندن خود به بیمارستان از موتورسیکلت سپاه استفاده نکرد.»
*** عمل حرام مقدمه زیارت اربعین
امروز اما اوضاع خیلی عوض شده است. یاد شهدا و تقیدشان به کلام امام خالی است. امروز حتی در بین قشر متدین نیز آنقدر بی قانونی عادی شده که بعضا قانونی عمل کردن یک فرد متشرع مورد سوال و چه بسا تمسخر سایرین قرار بگیرد! متاسفانه در همین حرکت باشکوه و زیبای پیاده روی اربعین مشاهده می شود که مطابق اخبار عده ای بدون در نظر گرفتن قوانین کشور خودمان و عراق بدون ویزا و پاسبورت اقدام به رد شدن غیر قانونی از مرز می کنند و تعدادی از آنها نیز توسط ماموران دستگیر شده اند. به راستی چه فکری می کنیم؟ آیا زیر پا گذاشتن قانون برای زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) جایز است!؟ آیا برای یک مستحب بسیار پسندیده مانند زیارت باید مرتکب عمل حرام شد!؟ آیا تنها برای پرداخت نکردن 150 هزار تومان حاضریم حرام خدا را به جان بخریم!؟ چرا تامل نمی کنیم!؟





زمانبندی انتشار: 7 آذر 1394 - 06:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن