تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821019015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاماندن از وظایف در باشگاه سیاسی محيط زيست!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جاماندن از وظایف در باشگاه سیاسی محيط زيست!
نخستين روز آذر‌ماه امسال با خبري كه از تبعيد كاركنان معترض سازمان محيط‌زيست شهر تهران، به سياست‌هاي ناكارآمد معصومه ابتكار حكايت داشت، آغاز شد.
نویسنده : علي خدايي بيجاري 


نخستين روز آذر‌ماه امسال با خبري كه از تبعيد كاركنان معترض سازمان محيط‌زيست شهر تهران، به سياست‌هاي ناكارآمد معصومه ابتكار حكايت داشت، آغاز شد. خبرگزاري فارس روز يك‌شنبه گذشته در اين رابطه نوشته بود كه تجمع كاركنان سازمان محيط‌زيست در اعتراض به عملكرد معصومه ابتكار، با وجود تأكيد مسئولان مبني بر صنفي بودن اين اعتراض، سرنوشت «تبعيد» را براي معترضان رقم زد. اين در حالي است كه از يك سو اعتراض‌ها و مطالبات رفاهي كارمندان محيط‌زيست (كه تا كنون دو بار به صورت تجمع و تحصن صورت يافته)، رنگ و رويه‌اي جدي به خود مي‌گيرد و از سوي ديگر بسياري از كارشناسان و نمايندگان مجلس رهنمودهايي مبني بر كناره‌گيري ابتكار از فعاليت‌هاي سياسي را توصيه مي‌كنند و خواستار حل و فصل بحران‌هاي حوزه محيط‌زيست و اهتمام و اشتغال در اين حوزه هستند. با اين وجود ابتكار نه تنها خواسته‌هاي كاركنان خود را بر آورده نكرده، بلكه توصيه كرده كه «هركس ناراضي است از محيط‌زيست برود» !
 به گزارش «جوان»، اين واقعيتي مسلم است كه رئيس سازمان محيط‌زيست به جاي همدلي و همزباني با كارمندان معترض خود، بدترين راه ممكن را در پيش گرفته است. بايكوت و راهبردي كه رئيس اين سازمان بحران‌زده در پيش گرفته نه تنها صداي اعتراض‌ها را خاموش نمي‌كند، بلكه منجر به عواقب ناخوشايندي خواهد شد كه عملاً در تضاد و تقابل با تز شعاري «‌زنده باد مخالف من» خواهد بود!
   
انتقادنمايندگان از عملکرد سازمان محيط‌زيست
روز گذشته فاطمه رهبر عضو فراكسيون اصل 90 قانون اساسي، در خصوص برخورد قهري و ابتكاري، به گونه‌اي كلي توصيه كرد كه دولت سعه صدر بيشتري در برابر منتقدان داشته باشد، چراكه برخورد چكشي دولت با كارمندان معترض و منتقدان محيط‌زيست بيشتر به نارضايتي‌ها دامن مي‌زند و كار به نتيجه مطلوب نمي‌رسد و نارضايتي مردم بيشتر مي‌شود.
وي تصريح كرد: معمولاً شاهد هستيم كه اگر كارمندان معترض شوند يا نمايندگان مجلس انتقادي ‌كنند با عكس‌العمل‌هاي تند مسئولان اجرايي مواجه مي‌شوند.
يكي ديگر از نمايندگان مجلس كه روز گذشته در مورد اوضاع محيط‌زيست اظهار نظر كرده، «سيد شكر خدا موسوي» است كه با اشاره به سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري مي‌گويد كه سازمان محيط‌زيست بايد اجرايي كردن اين سياست‌ها را در اولويت كارهاي جاري خود قرار دهد و با تشكيل اتاق فكر در اسرع وقت در صدد عملياتي كردن آن باشد.
وي ابتدا گلايه مي‌كند كه متأسفانه سازمان محيط‌زيست به حالت نيمه‌تعطيل درآ‌مده و پس از آن مي‌گويد كه‌ شهرهاي جنوبي كشور با مشكلات متعددي مواجه هستند كه شامل بيماري‌هاي تنفسي، باران‌هاي اسيدي، ريز‌گردها و آلوده شدن كارون است، ولي خانم ابتكار اصلا اهميت نداده و حتي يك ريال براي رفع اين مشكلات تخصيص نداده و به حدي درگير كارهاي جانبي است كه خيلي محيط‌زيست برايش مهم نيست.
وي مي‌گويد كه اين سازمان به واسطه تبديل شدن به يك باشگاه سياسي از وظايف اصلي خود جا مانده و ادامه مي‌دهد كه با توجه به لزوم عملياتي شدن سياست‌هاي فوق‌الذكر، رئيس‌جمهور بايد در رياست سازمان محيط‌زيست تجديد‌نظر كند، در غير اين صورت با حضور رئيس كنوني سازمان محيط زيست، سياست‌هاي ابلاغي راه به جايي نخواهد برد.
ابراهيم كارخانه‌اي، سومين نماينده‌اي است كه معتقد است محيط‌زيست با پرداختن به مسائل سياسي از وظايف اصلي خود جا مي‌ماند. وي توصيه مي‌كند كه اين سازمان نبايد به دنبال مسائل سياسي باشد و مسائل سياسي را با محيط‌زيست گره بزند، چراكه بهترين اقدام سياسي براي محيط‌زيست اين است كه اين نقشه راه را عملياتي كند، هيچ سياستي بالاتر از اين نيست كه محيط‌زيست بر اساس قانون، وظايف اصلي خود را انجام دهد.
با اين اوصاف نكته غامض كه عملاً در تقابل با افه‌هاي روشنفكري و ژست‌هاي آزاديخواهي قرار مي‌گيرد، در اظهار نظر يكي از كاركنان معترض در تجمع دوم نمود مي‌يابد. اين كارمند معترض تصريح مي‌كند كه تمام 800 نفر كاركنان سازمان معترض هستند. در حالي كه اين كاركنان تهديد به اخراج يا كم شدن حقوق و مزايا مي‌شوند، به همين دليل بسياري از آنها در اين تجمع شركت نكردند. از شش ماه گذشته تجمع اعتراض‌آميز ما آغاز شد و بيانيه ما 21 بند داشت كه حتي يك بند آن نيز انجام نشده است. با اين حال آيا وقت آن نرسيده كه به وعده تحقيق و تفحص از سازمان محيط‌زيست جدي‌تر فكر شود؟!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن