تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798279237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد دلاری در طرح‌های پالایشی و خطوط لوله


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد دلاری در طرح‌های پالایشی و خطوط لوله
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های کشور تا ۵ سال آینده به ۳ میلیون بشکه گفت:در دوران پساتحریم ظرفیت جذب ۱۸ میلیارد دلار سرمایه در صنعت پالایش نفت را داریم.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرعلی اصغر ساجدی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت در دومین همایش بین‌المللی کاتالیست با اشاره به وضعیت پساتحریم اظهار داشت: در شرایط پساتحریم با توجه به افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و همچنین احداث پالایشگاه‌های جدید، تولید محصولات و فرآورده‌های نفتی در ایران افزایش پیدا می‌کند.


عضو هیأت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه در این دوران به تدریج نیاز به کاتالیست افزایش پیدا می‌کند، گفت: با طرح‌های جدید پالایشگاهی و همچنین توسعه صنعت پتروشیمی و گاز کشور در 5 سال آینده ظرفیت نیاز به کاتالیست بین 70 تا 100 درصد افزایش پیدا می‌کند.


ساجدی در ادامه با اشاره به اینکه در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کمیته کاتالیست از سال 77 تشکیل شد، خاطرنشان کرد: این کمیته وظایف شاخصی دارد که به عنوان یکی از وظایف می‌توان تصویب تولید و بومی‌سازی کاتالیست با حمایت سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه ابتدا کاتالیست تولید شده مورد آزمایشات فنی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: پس از آنکه این آزمایشات با موفقیت انجام شد آنگاه کاتالیست تولید شده را به شرکت‌های پالایشی معرفی می‌کنیم.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کاتالیست‌های سولفورزدا و تولید هیدروژن در داخل کشور بومی‌سازی شده است و همچنین در آینده نیز کاتالیست ایزومراسیون در پالایشگاه اصفهان نیز مورد استفاده قرار گرفته و نتایج استفاده از این کاتالیست بومی نیز قرار است توسط پالایشگاه اصفهان اعلام شود.


ساجدی با تأکید براینکه دو کاتالیست FCC و AFCC پرمصرف‌ترین کاتالیست‌های در حال حاضر هستند، گفت: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم این دو کاتالیست پرمصرف را با همکاری دو گروه از بخش خصوصی بومی‌سازی کنیم و امیدواریم ظرف مدت یک سال و نیم آینده این کاتالیست‌ها در داخل کشور بومی‌سازی و به تولید انبوه برسند.


عضو هیأت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به کاتالیست تصفیه ته‌ماند برج خلا گفت: این کاتالیست را نیز با پژوهشگاه صنعت نفت در حال بومی‌سازی‌اش هستیم.


در همایش بین‌المللی کاتالیست ایران با بیان اینکه افزایش ظرفیت پالایش نفت و میعانات گازی با احداث پالایشگاه‌های جدید و اجرای طرح‌های بهبود کیفیت، زمینه‌سازی و بروزرسانی‌ پالایشگاه‌های موجود در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود با اجرای یک برنامه پنج ساله، ظرفیت پالایش نفت ایران از حدود 1.8میلیون بشکه به حدود سه میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.


ساجدی اظهار کرد: امیدواریم در 5 سال آینده حداقل 80 درصد از کاتالیست‌های مورد استفاده در پالایشگاه‌ها توسط بخش خصوصی داخلی تأمین شود.


این مقام مسئول با اشاره به کیفی‌سازی و رقابتی کردن تولید کاتالیست در داخل کشور افزود: مهمترین شاخص برای کاتالیست‌های بومی‌ شده کیفی‌سازی است و بخش خصوصی نیز که تا چند سال آینده وظیفه مدیریت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها را در اختیار می‌گیرد از کاتالیست‌های با کیفیت استفاده خواهد کرد.


وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های در دست احداث شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت گفت: یکی از این پروژه‌ها خطوط لوله است که 1814 کیلومتر خط لوله برای احداث داریم.


این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین در تشریح احداث خطوط لوله جدید انتقال نفت‌ و فرآورده‌های نفتی در کشور، بیان کرد: هم‌اکنون ساخت چهار خط لوله بزرگ نفتی در مجموع به وسعت یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آغاز شده است.


این مقام مسئول با اشاره به ساخت خط لوله جدید ۶۵۰ کیلومتری سبزآب – خوزستان به ری، بیان کرد: هدف از ساخت این خط لوله، انتقال نفت خام از مناطق نفتی به جنوب به پالایشگاه‌های شمال کشور است.


وی همچنین از ساخت قطعه ۲۴۰ کیلومتری خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از اهواز تا انبار نفت اراک خبر داد و افزود: با توجه به آغاز شمارش معکوس راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، احداث خط لوله ۴۶۸ کیلومتری بندرعباس به رفسنجان آغاز شده است.


وی با یادآوری اینکه هدف از ساخت خط لوله بندرعباس به رفسنجان، انتقال فرآورده‌های نفتی پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس به تهران و سایر کلانشهرهای شمالی کشور است، تبیین کرد: ساخت خط لوله نائین، کاشان – ری هم به طول ۴۲۰ کیلومتر از دیگر برنامه‌های دست اجرا است.


ساجدی در ادامه با یادآوری اینکه با افزایش ظرفیت پالایش نفتی ایران، میزان مصرف انواع کاتالیست‌ها و مواد افزودنی در کشور بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد، گفت: بر این اساس با ایجاد کمیته‌ای، بومی‌سازی انواع کاتالیست‌های مصرفی در پالایشگاه‌های نفت کشور در دستور کار قرار گرفته است.


عضو هیأت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پایان با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز برای طرح‌های در دست احداث این شرکت گفت: حدود 18 میلیارد دلار فرصت سرمایه‌‌گذاری خارجی در این شرکت وجود دارد که امیدواریم با رفع تحریم‌ها سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند در این طرح‌ها نیز ورود پیدا کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

ایران به جمع تولیدکنندگان کاتالیست‌های بنزینی پیوست
مهم ترین اخبار و رویداد های اقتصادی 30 آبان ماه
عرضه بنزین 1000تومانی از اول آذر/ نفس های بنزین سهمیه ای به شماره افتاد
خودکفایی صنعت نفت نیازمند تبدیل نفت خام به فرآورده آن است
عرضه بنزین 1000 تومانی از اول آذر/ مشکلی برای تأمین سوخت ایرلاین‌ها ندارد





۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن