تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806689232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسيج فرصت ورزش را براي مردم مناطق محروم فراهم كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بسيج فرصت ورزش را براي مردم مناطق محروم فراهم كرده است
فعاليت‌هاي بسيج در ورزش بر كمتر كسي پوشيده است و همواره متوليان ورزش كشور از وزارت ورزش تا كميته ملي المپيك از فعاليت‌هاي بسيج در اين حوزه تمجيد كرده‌اند. به مناسبت هفته بسيج، كاظم يزداني، رئيس سازمان ورزش بسيج از اقدامات و برنامه‌های‌بسيج در ورزش می‌گوید.


فعاليت‌هاي بسيج در ورزش بر كمتر كسي پوشيده است و همواره متوليان ورزش كشور از وزارت ورزش تا كميته ملي المپيك از فعاليت‌هاي بسيج در اين حوزه تمجيد كرده‌اند. به مناسبت هفته بسيج، كاظم يزداني، رئيس سازمان ورزش بسيج از اقدامات و برنامه‌های‌بسيج در ورزش می‌گوید.
    
  ساخت 3 هزار سالن در 5 سال
يزداني با اشاره به برنامه بسيج در ورزش كشور مي‌گويد: در حال حاضر آخرين ماه‌هاي پنج ساله پنجم ورزش بسيج را سپري مي‌كنيم. يكي از فعاليت‌هاي بزرگ و شاخص بسيج در حوزه ورزش در برنامه پنج ساله پنجم، با توجه به تعهدات و قولي كه سردار نقدي براي توسعه ورزش كشور دادند، ساخت 3 هزار سالن ورزشي در سراسر كشور بود. در همين راستا روز دوشنبه دوم آذر 500 سالن ورزشي در سراسر كشور به بهره‌برداري رسيد تا مجموع سالن‌هاي افتتاح شده بسيج در پنج سال اخير به 3 هزار سالن برسد و توانستيم به وعده‌مان در اين رابطه عمل كنيم. ساخت اين تعداد سالن ورزشي، يك كار بي‌بديل در ورزش كشور است كه بسيج آن را به سرانجام رسانده است.»
رئيس سازمان ورزش بسيج كشور، حركت بسيج در بحث زيرساخت‌ها را قدمي براي توسعه ورزش همگاني عنوان مي‌كند:«ورزش همگاني همواره مورد تأكيد مقام عظماي ولايت بوده است و ايشان از مردم خواسته‌اند حداقل هفته‌اي سه جلسه ورزش كنند. اين ورزش مي‌تواند در طبيعت باشد يا در سالن‌هاي ورزشي صورت گيرد. بستر اين كار در بسيج فراهم شده و اضافه شدن 3 هزار سالن به زيرساخت‌هاي ورزشي كشور به طور قطع مي‌تواند مردم را به ورزش كردن تشويق كند. علاوه بر ساخت 3 هزار سالن ورزشي، 17 هزار مربي و مدير متخصص براي اداره سالن‌هاي ورزشي بسيج تربيت كرده‌ايم و كلاس‌هاي مختلفي براي مديران و مربيان برگزار شده است. در مجموع بستر خيلي خوبي در بسيج فراهم شده تا مردم علاقه‌مند به سلامتي و شور و نشاط بتوانند فضايي براي ورزش كردن داشته باشند.»
يزداني ادامه مي‌دهد:«ساخت 3 هزار سالن ورزشي بسيج بر اساس آمايش سرزميني و نيازسنجي‌ها در مناطق مختلف كشور صورت گرفت. در اين رابطه مناطق محروم و كم برخوردار از اولويت‌هاي بسيج براي ساخت سالن ورزشي بود و به دنبال فراهم كردن بستري بوديم تا مردم شهرها و روستاهاي محروم هم مكاني براي ورزش داشته باشند و خوشحاليم كه در بسيج توانستيم اين فضا را فراهم كنيم و نقشي در ارتقاي سلامتي مردم كشورمان داشته باشيم. علاوه بر اين سالن‌هاي ورزشي بسيج طوري طراحي شده است كه كاربردي است و مانند ديگر سالن‌هاي ورزشي نيست كه يك ماه از سال استفاده شود و در بقيه سال بلااستفاده بماند.»

  براي آينده ورزش كشور پشتوانه‌سازي مي‌كنيم
رئيس سازمان ورزش بسيج، فعاليت گسترده در رده‌هاي پايه و پشتوانه‌سازي براي آينده ورزش كشور را نيز از ديگر برنامه‌هاي بسيج در حوزه ورزش عنوان مي‌كند: «در ورزش قهرماني بر اساس انتظارات مقام معظم رهبري از بسيج، فعاليت‌هاي خوبي در زمينه ورزش قهرماني در برنامه پنج ساله پنجم انجام شده است. پايگاه‌هاي استعداديابي يكي از كارهاي بزرگ بسيج است و در حال حاضر در استان‌هاي مختلف كشور، 7 هزار نونهال زير 14 سال در 14 رشته ورزشي در دو بخش خواهران و برادران تحت آموزش و تربيت هستند. برنامه‌هاي استعداديابي و استعدادگزيني در بسيج در برنامه پنج ساله ششم هم كه سال آينده آغاز مي‌شود ادامه خواهد داشت. به هر حال در عرصه ورزش بين‌المللي براي اينكه به يك جايگاه پايدار برسيم، مانند ساير كشورهاي دنيا، بايد يك پشتوانه قوي در ورزش كشور داشته باشيم و اين پشتوانه جز با استعداديابي به دست نمي‌آيد.»
يزداني در ادامه اشاره مي‌كند كه رسيدن به جايگاه پايدار در ورزش جهان، همكاري همه متوليان ورزش را مي‌طلبد:«پرورش يك قهرمان يك پروسه هفت تا 10 ساله است و در اين حوزه همه نهادهاي متولي ورزش بايد در كنار هم در ورزش پايه سرمايه‌گذاري كنند تا بتوانيم در ميادين بين‌المللي يك جايگاه پايدار داشته باشيم. اين مسئله زماني اتفاق مي‌افتد كه زيرساخت‌هاي لازم هم وجود داشته باشد. در غير اين صورت استعدادهايي كه در سراسر كشور و به خصوص مناطق محروم هستند به رغم استعدادهايي كه دارند، شناسايي نمي‌شوند و نمي‌توانيم از اين پتانسيل استفاده كنيم. در اين زمينه با توجه به فعاليت پايگاه استعداديابي و كارهايي خيلي خوبي كه در بسيج در حوزه شناسايي استعدادها انجام شده است، اين بستر فراهم شده و با يك كار سيستمي خوب كه همكاري وزارت ورزش و آموزش و پرورش و ساير نهادهاي متولي را در اين زمينه مي‌طلبد مي‌توان به يك جايگاه پايدار در ورزش دنيا رسيد و نوسان كمي در رقابت‌هاي بين‌المللي داشت.»
وي ادامه مي‌دهد:«يكي از ظرفيت‌هاي خوب بسيج در بخش ورزش، باشگاه مقاومت است و تنها نهادي كه در سراسر ايران در شهرهاي مختلف از چنين پتانسيلي برخوردار است، بسيج است. در حال حاضر در حدود 100 شهر كشور، باشگاه مقاومت در رشته‌هاي مختلف فعاليت مي‌كند و ورزشكاراني كه پس از استعدادگزيني در پايگاه‌هاي استعداديابي آموزش ديده‌اند، برترين‌هاي آنها گلچين مي‌شوند و در باشگاه مقاومت، ورزش حرفه‌اي را تجربه مي‌كنند.»

  توجه ویژه به اخلاق در ورزش بسیج
توجه به اخلاق و گسترش معنويات در بسيج از جمله برنامه‌هاي شاخص بسيج است. يزداني در اين باره مي‌گويد:«با همكاري سازمان ورزش بسيج و سازمان بسيج ورزشكاران، قدم‌هاي خيلي خوبي در زمينه ارتقاي معنويت و بصيرت‌بخشي مربيان، مديران و ورزشكاران برداشته شده است. آقاي آذرنوش اراده خوبي در اين زمينه دارند و ما در سازمان ورزش بسيج به عنوان همكار در كنار ايشان هستيم. در معاونت فرهنگي وزارت ورزش هم دكتر احمدي و دكتر اميني در اين زمينه كارهاي قابل توجهي انجام داده‌اند. با اين وجود معتقدم اخلاق يكي از فريضه‌هاي فراموش شده ورزش كشور است و عقب افتادگي زيادي در اين بخش وجود دارد.»
وي با اشاره به اينكه اخلاق بر قهرماني اولويت دارد، اين طور به صحبت‌هايش پايان مي‌دهد:«يك ورزشكار حتي اگر قهرمان جهان هم شود اما اخلاق نداشته باشد ارزشي ندارد. با اين وجود معتقدم در گسترش بي‌اخلاقي‌ها ورزشكار و مربي مقصر نيستند و مديران در اين رابطه مقصرند. متأسفانه بر خلاف هزينه‌هايي‌ كه براي ورزش قهرماني مي‌شود براي ترويج اخلاق هزينه نمي‌شود. صداوسيما هم نسبت به اين موضوع حساسيت لازم را ندارد. معتقدم همان قدر كه براي قهرماني يك ورزشكار هزينه مي‌شود، در بخش فرهنگي و بالا بردن معنويت و اخلاق ورزشكاران هم بايد هزينه كنيم.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن