تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819195122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانه مصرف فولاد در ايران چقدر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سرانه مصرف فولاد در ايران چقدر است؟
رئيس کميسيون معادن و صنايع مجلس با تأکيد بر اينکه بايد در بيشتر برنامه ها به سمت و سوي افزايش سرانه فولاد پيش برويم، تصريح کرد: سرانه مصرف فولاد در ايران کم است. برهمین اساس، کشوري که در حال صنعتي شدن است بايد ميزان مصرف خود را افزايش دهد.
کد خبر: ۵۴۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ - 23 November 2015


دوازدهمين نمايشگاه بين المللي متالورژي فولاد و صنايع معدني با حضور حسين اسفهبدي معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و همچنين رضا رحماني رييس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي آغاز به کار کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي متالورژي فولاد، صنايع معدني، آهنگري و ماشينکاري، قالبسازي و ريخته گري (ايران متافو) مقامات ياد شده در جريان بازديد از نمايشگاه ضمن حضور در غرفه فولاد مبارکه با معاونين بهره برداري، اقتصادي و مالي، تکنولوژي و اجراي پروژه ها شرکت در خصوص مباحث مربوط به واردات، لزوم برنامه ريزي بهتر براي اصلاح و کنترل بازار و...به گفت وگو پرداختند.

بنا بر اين گزارش در دوازدهمين نمايشگاه ايران متافو که با حضور 217 شرکت داخلي و 95 شرکت خارجي در عرصه هاي مختلف صنايع معدني همراه بود، دکتر سبحاني مدير عامل فولاد مبارکه به همراه جمعي از معاونين شرکت از غرفه هاي مختلف اين نمايشگاه بازديد نمود و راهکارهاي افزايش توانمندي و تکميل زنجيره فولاد را با تأمين کنندگان، سازندگان قطعات و مصرف گنندگان مورد بحث و بررسي قرار دادند.

رييس کميسيون معادن و صنايع مجلس شوراي اسلامي، حضور شرکتهاي قدرتمند در عرصه فولاد که برخي از آنها غولهاي صنعت فولاد جهان به شمار مي آيند را فرصت مناسبي دانست و با بيان اينکه رشد 100درصدي شرکت هاي خارجي در دوازدهمين نمايشگاه بينالمللي ايران متافو نشان از شرايط و فضاي جديد حاکم بر کشور دارد، گفت: حضور 95 شرکت خارجي را مي توان به معناي تمايل و علاقه براي حضور در ايران و همکاري مشترک قلمداد کرد.

وي ادامه داد: بايد از فرصت نمايشگاه‌هاي اينچنيني بهترين استفاده را برد و از آن براي حمايت از توليد ملي بهره گرفت. از طرفي اين نمايشگاه و برنامه هاي ارائه شده در آن، مي تواند فعالان اين صنعت را براي رسيدن به اهداف تعيين شده در چشم انداز 1404 براي توليد 55ميليون تن فولاد ياري کند. شرکتهاي ايراني و خارجي ضمن آشنايي با يکديگر، ميتوانند به تبادل اطلاعات و دانش فني بپردازند و با بستن قراردادهاي بلندمدت در اين زمينه به اهداف مشترک دست يابند.

رييس کميسيون معادن و صنايع مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين نکته که بايد براي رسيدن به توليد 55ميليون تن فولاد، به تکميل زنجيره توليد و قرار گرفتن تمامي حلقه ها در کنار يکديگر توجه کرد، افزود: بايد براي ماده اوليه توليد فولاد که همان سنگ آهن است تا توليد محصول نهايي يعني فولاد، برنامه ريزي شود.

رحماني همچنين درباره آخرين فناوريهاي صنعت فولاد که به ايران وارد شده، اظهار کرد: توانمندي هاي صنعت فولاد ايران مطابق با فناوري هاي روز جهان است. در اين بخش ممکن است براي ساخت تجهيزات و فناوريها به شکل صددرصد به خودکفايي نرسيده باشيم اما بايد از شرايط جديد و رفع تحريم ها استفاده بهينه کرده و زمينه را براي توسعه اين بخش فراهم کنيم.

وي ادامه داد: صنايع معدني ايران از جمله صنايع فولادي بايد در حوزه‌هاي جديد همچون فولادهاي آلياژي و خاص بيشتر ورود کند زيرا ايران به سمت صنعتي شدن پيش ميرود و در سايه برنامهريزي براي توليد فولادهاي آلياژي و خاص ميتوان با کمک فعالان اين حوزه به اهداف خود در سند چشمانداز 1404 دست يافت و علاوه بر توليد محصول مورد نياز کشور بخشي از آن را صادر کرد.

رييس کميسيون معادن و صنايع مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر اينکه بايد در بيشتر برنامه ها به سمت و سوي افزايش سرانه فولاد پيش برويم، تصريح کرد: سرانه مصرف فولاد در ايران کم است. برهمین اساس، کشوري که در حال صنعتي شدن است بايد ميزان مصرف خود را افزايش دهد.

نمايشگاه ايران متافو 2015 ميزبان تعداد بسياري از شرکتهاي بزرگ و پيشرو در عرصه صنايع معدني بود و در آن از آخرين دستاوردها، دانش فني روز جهان، فناوريها و... رونمايي شده است.

بخش‌هاي مختلفي مانند آهن و فولاد، فناوريهاي ساخت فولاد، مهندسي، تهيه، نصب و اجراي EPC، تجهيزات و ماشين آلات (کوره‌ها، بوته آهنگري، پاتيل، غلتک، مشعل‌ها، گلوله‌هاي آسيابي، بلبرينگ‌ها، وسايل سنجش و اندازه‌گيري، ماشين آلات و تجهيزات گرمايش و سخت کننده، ماشين آلات ليزري)، آلومينيوم، فلزات غيرآهني، معدن و صنايع معدني، تجهيزات و ماشين آلات، خدمات پيمانکاري، کوره هاي صنعتي، سيمان، سيستم هاي اندازه گيري، دوربين هاي کنترل کوره و مشعل و... در اين نمايشگاه ارائه شد.

 در جريان برگزاري اين نمايشگاه که 95 شرکت خارجي حاضر در اين نمايشگاه از کشورهاي آلمان، استراليا، اسپانيا، انگلستان، امارات متحده عربي، ايتاليا، بلغارستان، تايوان، ترکيه، چک، روسيه، سوئيس، سوئد، فرانسه، چين، هند و هلند حضور يافتند، کارشناسان واحدهاي خريد، فروش، صادرات و روابط عمومي فولاد مبارکه از ساعت 9 تا 5 بعد ازظهر پذيراي عموم بازديدکنندگان و پاسخگوي سؤالات انها بودند.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن