تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806804841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسکاری آسیب‌‌دیدگان اجتماعی میان 17 نهاد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پاسکاری آسیب‌‌دیدگان اجتماعی میان 17 نهاد
چند وقتي است كه بحث متكديان، دوره‌گردها، كارتن‌خواب‌ها و كودكان كار و معتادان دست به دست بين سازمان‌ها و نهادهاي مختلف مي‌گردد...
نویسنده : محمد‌رضا هاديلو 
چند وقتي است كه بحث متكديان، دوره‌گردها، كارتن‌خواب‌ها و كودكان كار و معتادان دست به دست بين سازمان‌ها و نهادهاي مختلف مي‌گردد تا معلوم شود نهايتاً چه كسي مسئول جمع‌آوري و ساماندهي آنهاست. با اينكه طي چند ماه اخير اكثر رسانه‌ها به موارد متعددي از پاتق‌هاي اين گروه‌هاي خاص اشاره كرده و به تأثيرات منفي حضور آنها در سطح شهر پرداخته‌اند اما هنوز معلوم نيست چرا به صورت عملي كسي وارد ميدان نشده و كماكان هر سازمان و نهادي ترجيح مي‌دهد به جاي راهكار دادن، انگشت اتهام و مسئوليت را به طرف ديگري بگيرد.
در همين راستا، روز گذشته قائم‌مقام دبير‌كل ستاد مبارزه با مواد مخدر در شرايطي گفت «بناست شهرداري تهران فضاي فيزيكي براي نگهداري معتادان متجاهر با ظرفيت 6 هزار نفر مهيا كند» كه مديرحقوقي سازمان رفاه شهرداري تهران از پاي كار نبودن سازمان‌هاي مختلف در خصوص جمع‌آوري آسيب‌‌ديدگان اجتماعي همچون متكديان و كودكان كار و معتادان گلايه كرد.
قائم‌مقام دبير‌كل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره آخرين وضعيت آماده‌سازي كمپ‌‌هاي  ترك اعتياد ماده 16 كه شهرداري تهران در قبال آن تعهداتي را پذيرفته است، ‌گفت: «مسير آماده‌سازي كمپ‌ها مسير كندي است به همين خاطر از شهرداري تقاضا كرديم اين روند سرعت بگيرد. معضل آسيب‌‌هاي  اجتماعي به ويژه «ولگردان معتاد» ايجاب مي‌كند كه ما سريع‌تر دست به كار شويم و نسبت به ساماندهي آنها اقدام كنيم.» عليرضا جزيني با بيان اينكه بناست شهرداري تهران فضاي فيزيكي براي 6 هزار نفر مهيا كند، ادامه داد: «تاكنون افزايش 2 هزار و 500 نفري ظرفيت مراكز ماده 16 محقق شده است. براي زنان كارتن‌خواب معتاد نيز در آينده فضايي با ظرفيت 500 نفر ايجاد خواهد شد.» اما نكته حائز اهميت اين است كه باز هم ايجاد فضايي براي نگهداري زنان كارتن‌خواب به آينده موكول شد و برخي اظهارات نيز حكايت از ناكارآمدي مراكز ماده 16 و عدم تمايل براي ايجاد آنها از سوي شهرداري دارد.
  
17 سازمان بدون كمترين خروجي
قانون در بحث حمايت از آسيب‌ديدگان 17 نهاد و سازمان را دخيل كرده. دخالت و مسئوليتي كه گويي بار اجرايي ندارد و هيچ يك از آنها حتي به روي خودشان هم نمي‌آورند كه نام‌شان در ليست قرار دارد.
در همين رابطه مدير حقوقي سازمان رفاه شهرداري تهران با انتقاد از پاي كار نبودن سازمان‌هاي مختلف در خصوص جمع‌آوري آسيب‌‌ديدگان اجتماعي در واكنش به برخي اظهار‌نظرها درباره جولان‌دادن و رها شدن مجدد متكديان و كودكان كار در كوچه و خيابان و اماكن عمومي به سازمان‌ها و نهادهايي كه مسئول همكاري براي جمع‌آوري اين افراد هستند اشاره كرد و گفت:«‌به ترتيب سازمان‌هايي كه در قانون براي آنها وظايفي در نظر گرفته شده است، از وزارت آموزش و پرورش، ناجا، قوه قضائيه، وزارت رفاه، وزارت بهداشت، سازمان بيمه سلامت، سازمان تأمين اجتماعي، صدا و سيما، جمعيت هلال احمر، مرجع ملي كنواسيون حقوق كودك، وزارت كشور، بهزيستي، وزارت اقتصاد و دارايي، سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري، سازمان زندان‌ها و كميته امداد نام برده شده است.»
مهدي مقسومي با بيان اينكه بر اساس ماده 6 آئين‌نامه جمع‌آوري متكديان، سازمان بهزيستي مسئوليت نگهداري افراد بي‌سرپرست و ناتوان و معلول و آموزش آنها را بر عهده دارد، ادامه داد: «ذيل همين ماده ايجاد پوشش حمايتي لازم براي افراد فوق‌الذكر تا زمان بازگشت به زندگي از اختيارات بهزيستي است.»
وي با عنوان كردن اين مطلب كه تأمين امكانات براي ساماندهي ‌آسيب‌ديدگان اجتماعي همچون كودكان كار برعهده شهرداري است، تصريح كرد: «شهرداري تهران ساختمان و زيرساخت‌هاي مورد نياز بهزيستي و ديگر دستگاه‌ها را فراهم مي‌كند.» به هر حال 17 سازمان و نهاد مسئول رسيدگي و سازماندهي آسيب‌هاي اجتماعي هستند و اين وضع خيابان‌ها و پارك‌هاي پايتخت است. شايد قبل از پرداختن به اين آسيب‌ديدگان بهتر باشد يك‌بار ديگر سازمان‌ها وظايف‌شان را مرور كنند تا بهتر بدانند اين شرايط، محصول چيست؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن