تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805514225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش بيني شرايط صنايع بورسي پس از برجام در ابهام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۸ب.ظ)
کارشناس بازار سرمايه در گفتگو با موج مطرح کرد: پيش بيني شرايط صنايع بورسي پس از برجام در ابهام موج - با وجود ابهامات موجود در فضاي اقتصاد پيش بيني شرايط صنايع بورسي پس ار برجام کار سخت و دشواري به نظر مي رسد.
حميد مير معيني؛کارشناس بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار موج با بيان اين مطلب گفت: بايد منتظر آثار واقعي برجام بر حوزه هايي اقتصادي و به تبع آن تاثير پذيري صنايع بورسي باشيم و مهم ترين آثار برجام لغو تحريم هاي مالي است که يکي از مشکلات اساسي صنايع بانکي در نقل و انتقال را رفع و محدوديت ها را کاهش خواهد داد.
وي در اين باره ادامه داد: کاهش هزينه ها و شفافيت در نقل و انتقال عملياتي تقريبا بر روي تمام صنايع اقتصادي تاثير گذار خواهد بود که اين موضوع تابع نسبت گردش نقدينگي، پويايي و رونق اقتصادي کشور است و با توجه به کاهش درآمدهاي نفتي دولت و رکود ايجاد شده در فضاي واقعي اقتصاد نمي توان به تاثير آثار عملياتي برجام خوش بين بود.
کارشناس بازار سرمايه با تاکيد بر اهميت صادرات غير نفتي در اقتصاد افزود: در بحث فروش نفت و صادرات غير نفتي تحريم ها کاهش پيدا خواهد کرد و بازگشت به شرايط قبل و برداشته شدن تحريم هاي مالي زمان بر بوده و در کوتاه مدت ميسر نخواهد شد.
مير معيني با بيان تاثير کاهش قيمت بهاي جهاني نفت بر روند صنايع تصريح کرد: با توجه به کاهش بهاي جهاني نفت آثار آن در واقعيت امر در اقتصاد کمرنگ تر خواهد شد بعلاوه در بحث محصولات غير نفتي نيز به تبع کاهش قيمت جهاني نفت با مشکل رو به رو شده اند و تقريبا آثار مورد انتظار پس از برجام را نداشته اند.
وي با اشاره به جذابيت ورود سرمايه گذاران خارجي به بازار سرمايه گفت: جذابيت سرمايه گذاران خارجي در بازار سرمايه و ميزان سرمايه گذاري اين گروه از اهميت ويژه اي برخوردار است تا بتوانند نقش اثر گذاري بر روند اقتصاد کشور داشته باشد.
کارشناس بازار سرمايه در توضيح شرايط واقعي اقتصاد پس ار برجام يادآور شد: به نظر نمي رسد با توجه به شرايط موجود چون مشکلات سياسي، بسترها و کاستي هايي فضاي اقتصاد استقبال چنداني از سرمايه گذاران خارجي در بازار و در بخش هاي مهم اقتصادي براي رونق صورت گيرد.
مير معيني در ادامه بيان کرد:علي رغم برداشته شدن ريسک سيستماتيک بزرگ آثار برداشت شدن برجام در حال حاضر تاثير چنداني بر فضاي اقتصاد نخواهد داشت مگر اينکه دولت نقدينگي بلوکه شده را وارد کشور کند و اين موضوع دور از انتظار و برنامه هاي فعلي است.
وي در خصوص شرايط صادرات پس از توافقات اظهار داشت: در حالت خوش بينانه با فراهم شدن تمام شرايط صادرات تغيير و رشد چنداني را تجربه نخواهيم کرد و در اين بخش تنها به دو سال گذشته باز خواهيم گشت و حرکت بلندي را به سمت جلو بر نخواهيم داشت.
کارشناس بازار سرمايه در خصوص شرايط فعلي اقتصاد گفت: به نظر مي رسد با ادامه شرايط فعلي، اقتصاد در رکود بيشتري فرو رود و با وجود ابهامات موجود پيش بيني شرايط صنايع پس ار برجام کار سخت و دشواري به نظر مي رسد.
مير معيني در پايان خاطر نشان کرد: اتفاقاتي چون ارائه بودجه سال 95 و سياست هاي مربوط آن چون تعين نرخ ارز، ميزان صادرات نفتي، درآمد دولت و هزينه هاي عمراني دولت اثر گذار ترين موضوعات براقتصاد و به تبع آن بر بازار سرمايه است و با مشخص شدن اعداد و ارقام بودجه تاثير آن بر برخي صنايع بورسي وابسته نمايان خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن