تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812794309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنایع برای تامین آب مورد نیاز خود باید از پساب استفاده کنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صنایع برای تامین آب مورد نیاز خود باید از پساب استفاده کنند
استاندار اصفهان با پیش بینی اینکه مصرف آب صنعت در استان اصفهان در سالجاری به ۷۲ ميليون مترمکعب کاهش یابد، گفت: از آنجايي كه نمي‌توان صنايع را از اصفهان حذف كرد، بريدن بند ناف صنعت از آب تازه و استفاده از پساب با بهره برداري درست، باید در دستور کار استان قرار گیرد و صنایع برای تامین آب مورد نیاز خود باید از پساب استفاده کنند.
رسول زرگرپور در همايش ملي مصرف بهينه آب در صنعت؛ چالش‌ها و راهكارها، با اشاره به اينكه اين همايش از سه منظر داراي اهميت ويژه است، اظهار داشت: اول اينكه اين همايش در مورد مقوله آب صحبت مي كند كه در دنيا، ايران و به خصوص استان كويري اصفهان يك موضوع فراگير، مشكل بزرگ و يك مطالبه عمومي است و اگر به این موضوع درست و به موقع پرداخته نشود در آينده نزديك به يك چالش و بحران منطقه‌اي تبديل خواهد شد.
وي دليل دوم اهميت اين همايش را تمرکز بر موضوع آب در صنعت عنوان کرد و افزود: به گفته برخی افراد، صنعت متهم شماره يك يا حداقل يكي از متهمان وضعيت موجود آب در استان است و نهايتا در خصوص مصرف بهينه يعني فرهنگ و باور درست مصرف كردن تاكيد دارد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه طي تاريخ مديريت آب در جهان و در هر كشور و از جمله ايران، سه مقطع و دوران كاملا مجزا و قابل تفكيك قابل مشاهده است، گفت: دوره اول زماني كه منابع آبي به وفور وجود دارد و تقاضا بسيار كم است که دوره مديريت عرضه نامیده می شود، مقطع دوم زماني است كه آب تا حدودي موجود و تقاضا رو به افزايش است كه اين دوره را مديريت عرضه و تقاضا مي ناميم و دوره سوم و آخر منابع آبي با محدوديت‌هاي قابل توجهي مواجه است و از طرفي تقاضا از منابع پيشي گرفته که اين مقطع را مديريت تقاضا نامگذاري كرده‌اند.
به گفته وی بين مديريت تقاضا و مديريت مصرف تفاوت معني داري وجود دارد و در حال حاضر استان اصفهان در مراحل پاياني مديريت توام عرضه و تقاضا قرار دارد و منابع با محدوديت قابل توجه و تقاضا با روند فزاينده‌اي در حال رشد است.
زرگرپور با تاکید بر اینکه بارش‌هاي خدادادي متناسب با زمان و مكان مناسب نيستند، بیان داشت: مطابق آمار ۷۵ درصد بارش‌ها در ۳۰ درصد ايران مي‌بارند و يا زمان متناسب با كشت را ندارد و اين لزوم ذخيره‌سازي را بيشتر نشان مي‌دهد؛ البته ذخيره‌سازي نه فقط از طريق احداث سد بلكه با روش‌هايي همچون آبخيزها، ‌آبخوان ها، چاه ها و قنوات و روش هاي ديگر امكان پذير است.
وی اضافه كرد: تمام اين روش ها ابزارهايي هستند براي مديريت منابع آب و نه اينكه خود هدف باشند و هر كدام بنا بر مقتضاي مكان بايد انتخاب شود و هيچ كدام بر ديگري برتري نخواهد داشت و در اين روش ها سد سازي بايد آخرين گزينه انتخاب شود که متاسفانه در طول سه دهه گذشته اولين گزينه بوده است.
استاندار اصفهان اظهار داشت:‌ اگر چه امروز در مرحله مديريت توامان عرضه و تقاضا هستيم اما بسياري از كارشناسان و اساتيد ما هنوز از شاخص ها و معيارهاي دوران مديريت عرضه استفاده مي كنند.
وی تاکید کرد: مديريت عرضه امروز به مفهوم استفاده از پساب ها، آب شورها و لب شورها و استفاده از آب هاي غيرمتعارف مفهوم پيدا مي كند.
زرگرپور افزود: در مديريت تقاضا استفاده بهينه و درست از آب، زير راندمان ۳۰ درصد و بهره وري ۷۰۰ گرمي توليد هندوانه و چغندر قند و هدررفت ۳۰ درصدي آب در كشاورزي مفهومي ندارد.
وی به وضعيت مصرف آب در صنعت اشاره كرد و اظهار داشت: اگر چه سهم صنعت در آب كشور حدود ۲ درصد است ولي در استان صنعتي اصفهان شاهد مصرف ۸ تا ۱۰ درصدي آب در بخش صنعت هستيم و در سال ۹۲ مصرف آب در صنعت ۱۰۰ ميليون متر مكعب، در سال ۹۳ معادل ۸۵ ميليون متر مكعب و براي امسال،۷۲ ميليون مترمکعب پيش بيني مي شود كه روند كاهش نسبتا خوبي را نشان مي دهد.
استاندار اصفهان با بيان اينكه اين روند كافي نيست، افزود: بخش صنعت بر اساس مصوبه شوراي عالي آب بايد جز در مصرف شرب و بهداشت، ساير مصارف خود را از پساب استفاده کند.
وي افزود: فولاد مباركه و اخيرا ذوب آهن روند خوبي را در پيش گرفته اند و بايد جمع آوري فاضلاب شهرها، تصفيه آنها و استفاده از پساب استاندارد در صنعت سرعت بيشتري را به خود بگيرد.
زرگرپور با بيان اينكه ۶۰۰ هزار كارگر استان عمدتاً در صنايع بزرگ مشغول به كار هستند، گفت: از آنجايي كه نمي‌توان صنايع را حذف كرد، بريدن بند ناف صنعت از آب تازه و استفاده صنعت از پساب با بهره برداري درست از آن بايد در دستور كار صنايع قرار گيرد.
وی افزود: سياست مصرف بهينه آب در استان تعيين شده كه طبق آن مصرف آب در بخش شرب در يك فرايند سه ساله بايد ۲۰ درصد كاهش يابد كه تمام راهكارهاي مربوط به آن نيز احصا شده است.
استاندار اصفهان یادآور شد: ‌يكي از راهكارهاي مربوط به اين قضيه استفاده از سيستم كاهنده در بخش خانگي است و اگر ۲۰۰ مشترک بخش خانگي به سيستم كاهنده متصل شوند، حدود يك متر مكعب بر ثانيه مصرف آب كاهش مي‌يابد.
وی با بيان اينكه طبق اين سياست‌گذاري تا سه سال آينده آب شرب صنايع قطع خواهد شد، اظهار داشت: در بخش كشاورزي نيز بايد ۵۰ درصد مصرف آب كاهش يابد و اين مهم با تغيير الگوي كشت و بالا بردن بهره وري امكان پذير است.
زرگرپور ابراز امیدواری کرد: با كنترل ميزان عرضه و كنترل ميزان تقاضا مي‌توان زاينده رود را از يك رودخانه فصلي به يك رودخانه دائمي تبديل كرد.


منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن