تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813055268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش نيروگاه هاي سيکل ترکيبي نياز به گاز را کمتر مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۳۶ب.ظ)
وزير نيرو در پاسخ به موج: گسترش نيروگاه هاي سيکل ترکيبي نياز به گاز را کمتر مي کند موج - وزير نيرو با اشاره به برنامه هاي اين وزارتخانه براي گسترش نيروگاه هاي سيکل ترکيبي، اين راهبرد را موجب کاهش نياز صنعت برق به گاز دانست.
حميد چيت چيان، وزير نيرو، به خبرنگار خبرگزاري موج گفت: گسترش نيروگاه هاي سيکل ترکيبي از سياست هاي اصلي وزارت نيرو محسوب مي شود.
وي افزود: در حال حاضر حدود 27 درصد از نيروگاه هاي کشور از نوع سيکل ترکيبي هستند و با برنامه ريزي هاي صورت گرفته قرار است ظرف 30 ماه آينده، شاهد افزايش واحدهاي بخاري نيروگاه هاي گازي تا سطح 8500 مگاوات باشيم.
چيت چيان ادامه داد: نيروگاه هاي سيکل ترکيبي هم به سوخت فسيلي نياز دارند اما گسترش نيروگاه هاي سيکل ترکيبي از ميزان اتکاي صنعت برق به گاز مي کاهد.

نيروگاه هاي سيکل ترکيبي با راندمان بالاتر مي آيند
هوشنگ فلاحتيان، معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي نيز در آخرين نشست خبري خود در اين خصوص گفت: به دنبال آن هستيم که در سه سال آينده، اکثر نيروگاه هاي گازي با راندمان پايين را با نيروگاه هاي سيکل ترکيبي با حداقل 58 درصد راندمان جايگزين کنيم.
وي با بيان اينکه در سال جاري، 15 درصد گاز بيشتري در اختيار نيروگاه ها قرار گرفته است، از کاهش 51 و 30 درصدي مصرف گازوئيل و مازوت در نيروگاه هاي کشور نيز خبر داد.
وي افزود: شوراي اقتصاد با سرمايه گذاري خارجي براي احداث 4 واحد نيروگاه سيکل ترکيبي با حداقل 58 درصد راندمان با ظرفيت 3520 مگاوات موافقت کرده است که بر اين اساس، کليه منابع ارزي و ريالي پروژه از محل سرمايه گذاري خارجي تامين خواهد شد.

سيکل ترکيبي؛ راهکاري مقرون به صرفه
نيروگاه سيکل ترکيبي از جمله نيروگاه هاي صنعت برق است که با دارا بودن 2 نوع توربين گازي و بخاري و با استفاده از دستگاه بويلر بازياب، حرارت موجود در گازهاي خروجي از توربين‌هاي گاز را براي توليد بخار آب مورد نياز در توربين‌هاي بخار استفاده مي کند.
مقرون به صرفه بودن، راندمان بالاتر و سازگاري با محيط زيست، از جمله ويژگي هاي نيروگاه هاي سيکل ترکيبي است.
همه ساله با فرارسيدن فصل سرما و در اولويت قرار گرفتن بخش خانگي براي دريافت گاز، تزريق گاز به نيروگاه ها با مشکلاتي رو به رو مي شود که گسترش نيروگاه هاي سيکل ترکيبي مي تواند از نياز صنعت برق به گاز و ايجاد چالش هاي بعدي بکاهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن