تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814677622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتدار کشور نيازمند وحدت ملي بين حکومت و مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۵ب.ظ)
دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي: اقتدار کشور نيازمند وحدت ملي بين حکومت و مردم است موج - قم- دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي گفت: اقتدار کشور نيازمند وحدت ملي بين حکومت و مردم است و اين مهم در صورتي محقق مي شود که حتي روي حداقل ها نيز تفاهم داشته باشيم.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي در سلسله نشست هاي ماهيانه انجمن اسلامي جامعه پزشکي استان قم در دفتر مجمع مدرسان و محققان حوزه علميه قم گفت: مشکلات مشترک در کشور چنان زياد است که بايد از ظرفيت همه دلسوزان براي کمک به رفع مشکلات مردم و انقلاب اسلامي استفاده کرد.
وي يادآور شد: اگر کسي بخواهد براي تصميم گيري در مجلس يا ساير امور مديريتي وارد شود بايد ابتدا دلسوز کشور بوده و نيازها و مشکل ها را خوب بفهمد و بزرگترين نشانه حزب اللهي بودن نيز توانايي کار و دلسوزي براي مردم است.
غلامحسين کرباسچي گفت: بايد صادقانه و بدون غرض ورزي تصميم بگيريم، هيچ کس در کشور دنبال خيانت عمدي نيست ولي برخي بدون توجه و ناخواسته به منافع ملي آسيب مي زنند، بنابراين در انتخابات آينده بايد افراد شناخته شده و کساني که براي منافع ملي صلاحيت و کارآمدي داشته باشند، انتخاب شوند.
وي يادآور شد: روزي که نام دکتر حسن روحاني براي انتخابات رياست جمهوري مطرح شد، کسي دنبال اين نبود که وي از چه جناحي است، چون آقاي روحاني هم با تجربه و هم آشنا به مسائل کشور بوده و موفقيت هاي کم نظيري براي ايشان به خاطر اين تجربه حاصل شده است.
دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي گفت: ملاک ما براي معرفي کانديدا در انتخابات مجلس نيز بايد صلاحيت علمي، دانش و تجربه کافي براي اداره امور و دلسوزي براي مردم باشد.
وي به عنوان نمونه گفت: دکتر لاريجاني از شخصيت هايي است که در مساله برجام اثبات کرده که منافع ملي را بر منافع حزبي و گروهي ترجيح مي دهند و امروز بسياري از افراد مي گويند ايشان صلاحيت چنين سمتي(رياست مجلس) را دارد.
کرباسچي يادآور شد: البته برخي هم دنبال منافع ملي نيستند و ساز و کار خود را دارند ولي ما نسبت به شخصيت هايي که سال ها در مسند امور بودند و خوب هم عمل کردند نمي توانيم شرعا و قانونا مخالفتي داشته باشيم.
وي گفت: اگر در شرايطي اين شخصيت ها از مسند امور حذف شوند در مقابل آنها، افراد بهتري جايگزين نمي شوند، ما در چارچوب قانون جمهوري اسلامي بايد رفتار کنيم، ممکن است در جاهايي هم نسبت به شيوه صلاحيت ها توسط شوراي نگهبان هم انتقاد داشته باشيم ولي طبق قانون بايد عمل کنيم.
دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي در پاسخ به پرسش "توصيه حضرتعالي به همفکران جريان اصلاحات در انتخابات پيش رو" گفت: در انتخابات شرايط کشور ما حساس است، چالش هاي سياسي در هر انتخاباتي است بايد اين چالش ها را به حداقل برسانيم.
کرباسچي گفت: ما اگر با کساني حتي صد درصد مخالف هستيم ولي بايد با هم در مورد منافع ملي کشور حرف بزنيم و اگر 20 درصد با هم قدر مشترک پيدا کنيم مي توانيم مسائل کلان کشور را با وحدت ملي پيش ببريم.
وي گفت: اقتدار کشور نيازمند وحدت ملي بين حکومت و مردم است و اين مهم در صورتي محقق مي شود که حتي روي حداقل ها نيز تفاهم داشته باشيم.
دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي ادامه داد: اگر يک دولت در چهار سال بتواند به حداقل خواسته هاي مردم رسيدگي کند به طور قطع خود مردم بايد دنبال آنها بروند که دوباره بياييد و ساير مشکل ها را حل کنيد.
وي گفت: حتي با نمايندگاني که مخالف ما هستند بايد حرف بزنيم و به آنان بگوييم آيا رفع معضل بيکاري در کشور جز با سرمايه گذاري امکان پذير است؟، اگر امنيت براي سرمايه گذار نباشد کسي اينجا سرمايه گذاري مي کند؟.
دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي خاطرنشان کرد: البته نمي گوييم چشم بسته بايد حرکت کنيم، بايد مراقب باشيم به ويژه در شرايطي فعلي که اطراف ما آتش و خون است، ولي نبايد عده اي هر روز نيز با تجمعي امنيت کشور را به هم بزنيم و اين خدمت به منافع ملي نيست.
کرباسچي گفت: همه جوانان و نيروهاي اصلاح طلب بايد سطح مطالعات خود را در زمينه مسائل فکري و اعتقادي بالا ببرند، ما در مسائل اعتقادي دچار سطحي گري شده ايم، گاهي نوع مسائلي که براي جوانان مطرح مي کنيم سطحي است.
وي ادامه داد: دستگاه رسانه اي ما از اين همه انسان هاي قوي که در حوزه علميه وجود دارد خوب استفاده نمي کند و گاهي در برنامه هاي مذهبي، متاسفانه حرف هاي ضعيف و اعتقاد سست کن مطرح مي شود.
دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي خطاب به جوانان اصلاح طلب در قم گفت: عده اي مي خواهند اميد را از ما بگيرند ولي نبايد اجازه دهيم اين افراد بذر نااميد را بپاشند، نبايد اميد در نسل جوان ما از بين برود، براي خدمت به کشور در صحنه ها حاضر باشيم.
کرباسچي همچنين با اشاره به دعاي عرفه امام حسين (ع) از جوانان خواست بيشتر در اين دعا تمرکز کنند.
وي ادامه داد: ما در مورد امام حسين(ع) چند جمله حماسي ايشان را بدون وارد شدن در عمق اين سخنان را انتخاب کرديم، در حالي که اگر سه متن در فرهنگ شيعه وجود داشته باشد که در توحيد، خداشناسي و معارف ديني و بيان مکتب اسلام مستحکم باشد يکي مربوط به دعاي عرفه امام حسين(ع) است.
دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي گفت: اگر در بحث هاي ايدئولوژيک و علمي جايي به مشکل بخوريم، دعاي عرفه بزرگترين دليل خداشناسي است، اين دعا معجزه اي از سيد و سالار شهيدان (ع) است، ايشان يک هزار و 400 سال پيش در مورد مغز، قلب و گوش مطالبي را بيان کرده و در حقيقت يک آناتومي را ترسيم کرده اند.
وي ادامه داد: دعاي عرفه براي اينکه انسان به خداوند و اسلام و شيعه ايمان بياورد کافي است، شرايط جامعه را در زمان معاويه چنان کردند که امام حسين(ع) و يارانش شهيد شده و آب از آب تکان نخورد و بعد گفتند اينها خارجي هستند.
کرباسچي گفت: امام حسين(ع) چنان معارف اسلامي را خوب و بزرگ مطرح مي کنند که خود متن نشان مي دهد که مربوط به انسان عادي نيست، آن وقت به آن حضرت لقب خارجي مي دادند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن