تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815611538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در ايران، انقلابي صورت گرفته است؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: در ايران، انقلابي صورت گرفته است؟
با بررسي عملكرد مديران حوزه سينما و توليدات فعلي بعضي اوقات دچار ترديد مي‌شوم كه آيا اصلاً در كشور ما انقلابي صورت گرفته است يا خير؟!
نویسنده : محمد اسلاملو 


با بررسي عملكرد مديران حوزه سينما و توليدات فعلي بعضي اوقات دچار ترديد مي‌شوم كه آيا اصلاً در كشور ما انقلابي صورت گرفته است يا خير؟!
متأسفانه بسياري از مديران اصلي سازمان سينمايي آنچنان كه بايد، نگاه انقلابي ندارند و همين باعث شده كه حجم انبوهي از فيلم‌هاي توليد شده فاقد آرمان‌ها و عقايد انقلابي باشد. در عرصه سينماي جمهوري اسلامي ايران كه يكي از تأثيرگذارترين رسانه‌ها در تمامي دنيا شناخته مي‌شود اثري از ديدگاه انقلابي وجود ندارد.
اين روزها اگر يك شخص خارجي كه فرصتي براي حضور در ايران ندارد بخواهد با ديدن فيلم‌هاي سينماي ايران به وضعيت عمومي فرهنگي و اجتماعي كشوري كه داعيه ديدگاه‌هاي عظيم انقلابي و آرماني دارد دست پيدا كند، به همان وضعيت فرهنگي مي‌رسد كه اين روزها در سينماي هاليوود مشابه آن وجود دارد! من افسوس مي‌خورم زماني كه مي‌بينيم در آثار فرهنگي و هنري ما و به ويژه در سينما هيچ نگاهي از شعار آرماني «انقلاب ما انفجار نور بود» وجود ندارد؛ گويا مديران سينماي كشور در خواب غفلت فرو رفته‌اند و نمي‌خواهند از اين خواب بيدار شوند؛ قطعاً نتيجه به كار گماردن نيروهايي كه باور و اعتقاد ضعيفي به اصل انقلاب ندارند بهتر از اين هم نمي‌تواند باشد. عمده نگراني آقاي ايوبي اين است كه وضعيت موجود در سينماي ايران را به همان صورت نگه دارند تا مبادا مورد غضب جريان مافياي پشت پرده سينما واقع شوند؛ حال اينكه ايشان به عنوان نماينده قانوني دولت و حاكميت بايد در جمهوري اسلامي ايران بيش از ۸۰ درصد انرژي و هدف خود را براي پيشبرد سينماي انقلاب به خدمت گيرند.
انقلاب اسلامي بايد بخش عمده‌اي از حرف‌هايش را در سينما بزند اما از آنجا كه مديراني كه در نهادها و سازمان‌هاي گوناگون حضور دارند نگاه انقلابي قوي ندارند ما در اين زمينه موفق نبوده‌ايم. انقلاب اسلامي براي مقابله با وضعيت رژيم پهلوي شكل گرفت هيچ اثري از مقابله با وضعيت رژيم پهلوي در سينماي امروز كشور به چشم نمي‌خورد؛ سينماي ما دچار روزمرگي شده و دليل اصلي آن اين است كه مديران سينمايي ما بدون آينده‌نگري نسبت به جريان‌سازي پيرامون هنر انقلاب مشغول كارشان هستند.
* فیلمساز و منتقد سینما

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن