تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805653543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چراغ تولید کم نور شد/ محصولات کشاورزی در صدر واردات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: چراغ تولید کم نور شد/ محصولات کشاورزی در صدر واردات
اگرچه درهای کشور را نمی شود به روی دنیا بست اما نباید فراموش کرد که جولان واردات کالاهای رنگارنگ آن هم بدون حساب و کتاب کمرتولید ملی را خم می کند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در جاده کشاورزی ایران از شمال تا جنوب، با زمین های حاصلخیز و کشاورزانی روبه رو هستیم که با شرایط سخت محصولاتشان را به مرحله برداشت می رسانند اما در این میان سختی تولید و زحمت کشاورزان در دستان دلالان و یا درتاریکی تونل واردات گم می شود چراکه هنوز واردات جذابیت خود را دارد و شیرینی دلارهای تا نخورده به مذاق بسیاری خوش می آید و در این بین جولان محصولات وارداتی به محصولات کشاورزی تولید داخل نیشخند می زنند.


اگرچه به گفته مسئولان نمی شود درهای کشور را به روی دنیا بست اما نباید فراموش کرد که جولان واردات کالاهای رنگارنگ آن هم بدون حساب و کتاب کمرتولید ملی را خم می کند.

براساس گزارش‌هاي گمرك درهفت ماهه اول سال جاری، 813 میلیون دلار، ذرت دامی وارد کشور شد. به همین دلیل این محصول در صدر اقلام عمده وارداتی به کشور قرار گرفت. رتبه چهارم در اقلام عمده وارداتی،به برنج با سهم ارزشی443 میلیون دلار اختصاص پیدا کرده این در حالی است که همچنان وزارت جهادکشاورزی مدعی است واردات برنج ممنوع است اما آمار های ضد و نقیض می گوید که این ممنوعیت هنوز لغو نشده است اما کنجاله سویا هم با ارزش 443میلیون دلار در رتبه پنجم بالاترین های واردات قرار گرفته است.


اما واردات چای هم چشمگیر است بطوریکه سالانه بیش از 90 هزار تن  چای واردات داریم که به طور رسمی و غیر رسمی  سالانه به کشور وارد می شود.

اما نکته حائز اهمیت در این میان آن است که کشاورزان با وجود سختی ها و هزینه های سرسام آور تولید در مقابل واردات محصولاتی کشاورزی که در صدر لیست وارداتی هستند و همچنین محصولات باقی مانده روی دستشان نمی دانندچه کار باید کنند؟کشاورزان در این خصوص می گویند که کشاورزی دیگربرای ما صرفه اقتصادی ندارد...

نیازی به واردات برنج نداریم


جمیل علی زاده شایق دبیر انجن برنج کشوردرخصوص واردات برنج که یکی از بیشترین محصول وارداتی به کشور محسوب می شود در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: وزارت جهاد با توجه به وضعیت تولید مناسب و نرخ های متعادل در بازار تاکنون مجوز صادرات برنج را صادر نکرده است اما طبق آمار رسمی در سال 92 و 93 سه میلیون تن برنج به کشور وارد شده و علاوه بر این موضوع هر ساله تا حدودی زیادی نیز برنج به صورت قاچاق به کشور وارد می شود و می توان گفت که اگر این برنج ها معدوم نشده باشند نیازی به واردات برنج نخواهیم داشت.

دبیر انجمن افزود: اگر بخشی از برنج های وارداتی از بین رفته باشند و از طرفی هم برنج های قاچاق را جز آمار برنج کشور حساب نکنیم پس از بررسی های لازم نیاز جزئی به واردات خواهیم داشت.


واردات ذرت دامی مقرون به صرفه است


جواد آزاد مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروری کشور هم در خصوص واردات ذرت دامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کشت ذرت  با توجه به بحران آبی در کشور به سبب اینکه آب زیادی مصرف می کند به صرفه نیست و از طرفی هم کشت آن تنهادر آب شیرین امکان پذیر است که متاسفانه با توجه به اینکه اکثر نقاط کشور از آب شوری برخوردارند این امر موجب عملکرد پایین کشت خواهد شد.


وی افزود: در واقع وزارت جهاد کشاورزی و وزارتخانه مرکز تحقیقات با توجه به کمبود آب در کشور موافق اقلام جایگزین کشت ذرت است تا آب کمتری مصرف کنند و از طرفی خرید تضمینی دولت از کشاورزان بیش از قیمت خارجی است.


آزاد در ادامه گفت: دامدارن با توجه به قیمت پایین ذرت وارداتی نسبت به داخلی برای کاهش قیمت تمام شده خود حاضر به خرید ذرت دامی وارداتی هستند و می توان گفت که به سبب خشک کردن ذرت خارجی با دستگاه از کیفیت بالاتری نسبت به ذرت داخل برخوردارند.

قوری ایرانی میزبان چای خارجی

 رئیس اتحادیه چایکاران کشور نیز پیش از این عنوان کرده بود که چای کشور از نظر مرغوبیت بی نظیراست اما با این وجود هر از چند گاهی شاهد واردات چای خارجی با حجم بالا به کشور هستیم که در این میان واردکنندگان که سود هنگفتی از واردات چای خارجی به دست می آورند تنها می خواهند با تغییر ذائقه ایرانی ها، مصرف چای خارجی را در کشور ترویج دهند.

قاسمعلی حسنی عضو هیات رئیسه بنکداران اتحادیه مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر متاسفانه چای داخلی خرید و فروش نمی شود و این در حالیست که چای خارجی به وفور وارد کشور شده و در بازار توزیع می شود.


چندی پیش رئیس سازمان چای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: چای ایرانی تنها چای ارگانیگ در جهان است که این امر مورد استقبال و توجه مردم قرار گرفته به گونه ای که در سال جاری این محصول 100 درصد به فروش رفته است.


وی افزود: در واقع چای داخل به سبب عدم استفاده سموم بیشتر مورد توجه قرار گرفته به گونه ای که امسال چای محصولی برای عرضه ندارند.


گفتنی است با وجود کیفیت بالای محصولات ایرانی، ترازوی بازار محصولات خارجی نسبت به ایرانی ها سنگین تر است و حال دراین میان باید دلمان به حال کشاورزان زحمتکش کشورمان بسوزد که در سال های اخیر دغدغه جولان واردات دیگر امانشان را بریده است. امیدواریم مسئولان با توجه به اقتصاد مقاومتی کمی به فکر سیلاب هایی که فتیله تولید ملی را گرفته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/







اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

زنگ خطر کاهش مصرف سرانه شیر به صدا درآمد/ نسخه درمان طلای سپید کی پیچیده می شود؟
ایران می‌توانست بزرگترین صادرکننده مرغ گوشتی در خاورمیانه باشد
مدیریت صحیح کلید گمشده گنج کشور
مصرف سالانه 9.3 میلیون تن نان در کشور/ضرر دو هزار میلیاردی از ضایعات نان
انسجام صادرات طلای سرخ امری مهم در مدیریت بازارهای جهان





۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن