تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806747372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دم خروس باردیگر از گريبان محيط‌زيست بيرون زد !


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دم خروس باردیگر از گريبان محيط‌زيست بيرون زد !
روز دهم اسفند ماه سال 92 بود كه احمد علي‌كيخا، معاون اسبق محيط‌زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط‌زيست كشور در نشست مطبوعاتي خود از ممنوع شدن شكاردر يك بازه پنج ساله، از سوي سازمان حفاظت محيط‌زيست كشورخبر داد...
نویسنده : علي خدايي بيجاري 


روز دهم اسفند ماه سال 92 بود كه احمد علي‌كيخا، معاون اسبق محيط‌زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط‌زيست كشور در نشست مطبوعاتي خود از ممنوع شدن شكاردر يك بازه پنج ساله، از سوي سازمان حفاظت محيط‌زيست كشورخبر داد و مدعي شد شكار و صيدحيات وحش به مدت پنج سال و شكار پرندگان به مدت سه سال از سوي سازمان محيط‌زيست متوقف و ممنوع مي‌شود.
پس از اين نشست، عزم جزم محيط‌زيست در محاق فراموشي رفت. بالاخره دراوايل پاييز سال گذشته، سازمان محيط‌زيست در واكنش به قتل عام پرندگان در برخي از شهر‌هاي شمالي ( از جمله گرگان)وعده هايي داد كه تا به امروز محقق نشده است. با اين اوضاع خانم ابتكار رئيس سازمان محيط‌زيست در روز ششم مهر ماه در صفحه فيس بوك خود به موضوع مقابله سازمان تحت امرش با اين صيادان و شكارچيان اشاره و تأكيد كرده بود كه در اين خصوص سازمان محيط‌زيست كوتاه نخواهد آمد!
اين در حالي بود كه روز بعد، يعني 7مهر93 آقاي علي لاريجاني در حاشيه مراسم گراميداشت محيط ‌بانان كه به ميزباني سازمان محيط‌زيست برگزار شده بود، با پيشنهاد ممنوعيت شكار براي پنج سال، گفته بود كه شايد نياز باشد ضوابط جديدي براي توقف پنج‌ساله هرگونه شكار و صيد در كشور تصويب شود تا وضعيت گونه‌هاي جانوري اندكي بهبود يابد و مجلس آماده وضع قوانين جديد است.
خانم ابتكاردر اين مراسم با استقبال از پيشنهاد مهمان خود گفته بود كه در بازنگري‌اي كه در قانون شكار انجام مي‌دهيم، سياست ممنوعيت شكار را به طور جدي به خاطر تغييراتي كه در طبيعت اتفاق افتاده و به افت جمعيت گونه‌ها به دلايل مختلف منجر شده، پيگيري خواهيم كرد. الان هم توقف شكار در پنج سال كه طرح آقاي لاريجاني بود را بررسي مي‌كنيم.  وي درجمله پاياني خود تصريح مي‌كند كه ما خيلي استقبال مي‌كنيم تا اين سياست را اجرايي كنيم.
اما مسلم آنكه تا‌كنون نه تنها وعده مقابله ومحدوديت شكارچيان و صيادان عملي نشده (و هيچ طرح و لايحه‌اي از سوي سازمان تحت امر خانم ابتكار، به مجلس روانه نشده كه بايد مبناي تدوين مفاد قانوني باشد) بلكه سازمان محيط‌زيست دوباره به خانه اول خود بازگشته و در پس خط و نشان كشيدن‌هاي خانم رئيس(!)، صيادان دوباره به قتل عام پرندگان برخاسته‌اند چرا كه شواهد و قرائن حاكي از آن است كه صيادان برخي از شهرهاي شمالي مانند «گلستان» به صحنه باز گشته‌اند.
نكته غريبي كه انسان را به احتمال «با گرگ دنبه خوردن و با چوپان گريه كردن» وامي دارد، اين است كه صيادان اين بار با جواز شكار، ممهور به مهربزرگ‌ترين سازمان دولتي كه مدافع حقوق حيوانات بايد باشد، به ميدان آمده‌اند و محق و مجرم دست در گردن هم دارند!
حجت موجه اين مدعا اظهارات برخي از سازمان‌هاي مردم نهاد فعال در حوزه حمايت از حقوق حيوانات و فعالان محيط‌زيست استان گلستان است. به گونه‌اي كه سازمان‌ها و افراد يادشده روز سه شنبه گذشته در تماس تلفني با خبرنگار محيط‌زيست روزنامه «جوان» از صدور پروانه شكار در اين استان خبر دادند كه اين مجوز ها(كه شمار آنان از سوي برخي از افراد به هزاران مجوزتخمين زده شده)، از سوي سازمان محيط‌زيست براي نيمسال دوم سال 94 صادر شده است‌‌!
با اين اوصاف خانم ابتكار واكنش به چنين وعده و‌عيدهاي پوشالي خود را سياسي‌كاري خبرنگاران و رسانه‌هاي منتقد خود مي‌داند!غافل از اينكه دير گاهي است دم خروس مبارك از گريبان سازمان متبوع تان بيرون زده است‌! لطفاً ببينيد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن