تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812788329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقای جهانی رتبه اعتباری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ارتقای جهانی رتبه اعتباری ایران


موسسه رتبه‌ بندی بین المللی رشد اقتصادی ایران را ۴ درصد و تورم را ۱.۵ درصد پیش بینی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما، موسسه رتبه ­بندی بین ­المللی‌ رتبه اعتباری ایران، در بازپرداخت تعهدات بلند مدت خارجی و داخلی، را از B به B+ افزایش داده است. همچنین این موسسه رتبه کشور را در بازپرداخت تعهدات کوتاه ­مدت داخلی و خارجی، B تعیین کرد. درعین حال، این موسسة چشم ­انداز کلی اعتباری ایران را از «مثبت» به «باثبات» تغییر داده است. دراین گزارش علت تغییر رتبه، ناشی از بهبود در روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران و اثر مثبت آن بر تقویت اعتبار حاکمیتی آن عنوان شده است.

با اجرای برجام رشد اقتصادی ایران افزایش می یابد

موسسه رتبه‌ بندی بین المللی CI‌  در این گزارش می‌ افزاید: در هفته های اخیر دولت امریکا و مجلس ایران برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را که توافق اولیة آن در ماه ژوئیه انجام گرفته بود، به تصویب رساندند. موسسه CI تحولات اخیر را اقدام مثبتی ارزیابی می­کند که مسیر را برای رفع تدریجی تحریم­های بین المللی در کوتاه‌ مدت و میان ­مدت فراهم می­کند. این توافق همچنین مسیر را برای رفع توقیف دارایی های ی­های مالی ایران هموار، دسترسی به منابع مالی خارجی را تسهیل و تجارت و سرمایه­ گذاری خارجی را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. در نتیجه انتظار می­رود در میان مدت و پس از اجرایی شدن توافق انجام شده، رشد اقتصادی ایران افزایش و ریسک­ کشوری کاهش یابد. در عین حال و با وجود بهبود در روابط بین ­المللی ایران، ریسک ناشی از تاخیر در زمان اجرای توافق‌ نامه همچنان وجود دارد. CI معتقد است چشم­ انداز کوتاه تا میان‌‌ مدت رشد اقتصادی ایران در مقایسه با  گذشته بهبود یافته است. انتظار می­رود فرآیند بهبود اقتصادی تداوم یابد و رشد اقتصادی در 2016، پس از رشد 0.8 درصدی، در 2015، به 4 درصد برسد و پس از آن در میان‌ مدت و با رفع تحریم‌ها حداقل با همین سرعت رشد یابد. علاوه­ براین، برآورد می­شود نرخ تورم در  2016 به 11.5 درصد کاهش یابد ضمن آنکه ارزش پول ملی ایران( ریال) نیز پس از دو سال کاهش شدید به ثبات رسیده است.
 
حجم دارایی‌ های خارجی ایران برابر 15 ماه واردات است

در گزارش CI سطح بدهی عمومی ایران، پایین و میزان دارایی های خارجی قابل توجه ارزیابی شده است. CI برآورد می کند که حجم دارایی های خارجی ایران به اندازة 15 ماه واردات و بیش از 10 برابر میزان بازپرداخت تعهدات در 2016 است، هر چند، تردید­هایی در خصوص نقد پذیری و در دسترس بودن این دارایی ها وجود دارد. پس از حدود یک دهه مازاد بودجه، دولت ایران طی سال­های 2014 و 2015  کسری بودجه را تجربه می­کند که در حدود 2.9 درصد تولید ناخالص داخلی ارزیابی می‌شود. با فرض رفع تدریجی تحریم­های بین المللی در کوتاه­ مدت و میان­ مدت، موسسة CI پیش می کند کسری بودجه به حدود 1 درصد در 2016 و 2017 محدود شود. انعطاف پذیری بودجه به دلیل اتکا بیش از حد درآمدهای دولت به صادرات نفت خام، که تحت تحریم قرار دارد و همچنین افزایش مخارج جاری دولت پایین ارزیابی شده است. درعین حال دولت با توجه به تقویت بودجه و کاهش کسری آن برنامه ه­ای برای بهبود سیستم مالیاتی و افزایش درآمدهای مالیاتی بخش غیرنفتی درنظر داشته و در فکر این است که  یارانه‌های سوخت و مواد غذایی را کاهش دهد. بنا بر آخرین گزارش موسسه رتبه بندی بین المللی عوامل ریسک سیاسی داخلی بدون تغییربوده است  این در حالی است که ریسک ژئوپلیتیکی منطقه به دلیل درگیری­های عراق، سوریه و یمن در ماه­های اخیر افزایش یافته است.


چهار شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن