تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814689169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرارداد جديد نفتي در جهت حفظ منافع ملي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۱۲ق.ظ)
قرارداد جديد نفتي در جهت حفظ منافع ملي است موج - رئيس کميته بازنگري قراردادهاي نفتي گفت: از نگاه نمايندگان کميسيون انرژي مجلس، قراردادهاي جديد نفتي اقدامي مهم در جهت حفظ منافع ملي است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد مهدي حسيني پس از ديدار با اعضاي کيميسيون انرژي مجلس با اشاره به اين‌که براي دومين بار در کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي جهت توضيح مدل جديد قراردادهاي نفتي شرکت کرديم، گفت: در اين ديدار جزئيات مصوبه دولت براي مدل جديد قراردادهاي نفتي ايران به اطلاع نمايندگان مجلس و نهادهاي نظارتي رسيد.
رئيس کنفرانس تهران با بيان اين‌که در اين جلسه علاوه بر اعضاي کميسيون انرژي، نمايندگاني از ديگر کميسيون‌ها و نهادهاي نظارتي شامل ديوان محاسبات، سازمان بازرسي کل کشور و مرکز پژوهش‌هاي مجلس نيز حضور داشتند، تصريح کرد: در جريان برگزاري جلسه، پس از ارائه تفصيلي اهداف، روند شکل‌گيري و ضرورت‌ها و نيز تشريح زواياي فني-اقتصادي و حقوقي مدل جديد قراردادهاي نفتي، بعضي از نمايندگان سوالاتي را درباره متن مصوبه دولت مطرح کردند.
وي تأکيد کرد: به اين سوالات از زواياي کارشناسي و منطبق با متون حقوقي پاسخ‌هاي جامع ارائه شد. بعضي از نمايندگان هم پس از استماع گزارش‌هاي کميته و پاسخ سؤالات، اقدام وزارت نفت در بازنگري قراردادهاي نفتي را ستوده و آن را اقدامي ضروري در جهت حفظ منافع ملي ارزيابي کردند.
رئيس کميته بازنگري قراردادهاي نفتي با بيان اين‌که سازمان بازرسي کل کشور از ميان نهادهاي نظارتي، سوالات متعددي را درباره مصوبه دولت مطرح کرد که پاسخ‌هاي کامل و جامعي به آن‌ها داده شد، افزود: به علت پايان يافتن زمان جلسه، رياست کميسيون انرژي تصميم گرفتند تا براي پاسخگويي به ساير سوالات باقي‌مانده، جلسه ديگري در مرکز پژوهش‌هاي مجلس تشکيل شده و گزارش آن به کميسيون ارائه شود.
حسيني درباره اين که آيا مطرح شدن سوالات متعدد از سوي نمايندگان به معني مخالف بودن آن‌ها با مدل جديد قراردادهاي نفتي است، گفت: وجود سوال چه در بين نمايندگان و چه نهادهاي نظارتي براي کارهاي جديد و بزرگ امري طبيعي است که نمي‌تواند و نبايد به عنوان اختلاف‌نظر تعبير شود.
وي با تأکيد بر اين‌که نبايد اين سوالات را به عنوان ايجاد شبهه از موضع جناحي و غيره تلقي کرد و اقدام کنندگان و طراحان IPC هم به عنوان يک وظيفه به اين سوالات تا مرز متقاعد شدن اکثريت پاسخ مي‌دهند، افزود: گرچه نمي‌توان انتظار داشت که در هر تحول جديد، اتفاق آراي صددرصدي حاصل شود، اما؛ قانع شدن اکثريت مي‌تواند هدف نهايي باشد. برداشت ما تا اين لحظه از مجموع جلسات برگزار شده براي معرفي IPC همين بوده و بازخوردها هم مثبت بوده است.
رئيس کنفرانس تهران به جلسات متعددي که در دو سال اخير براي به نتيجه رسيدن چارچوب قراردادهاي جديد نفتي تشکيل شده اشاره کرد و افزود: جلسه اخير با نمايندگان مجلس شايد صدمين جلسه توضيحي، مشورتي و توجيهي بوده که تاکنون با نهادها، سازمان‌ها، شرکت‌هاي مرتبط، دانشگاه‌ها و مؤسسات علمي و مشورتي، شرکت‌هاي عملياتي داخلي و خارجي برگزار شده است. در اين جلسات که همراه با گزارش‌هاي مفصل و مکتوب بوده، اکثريت نهادها و صاحبان فکر و نخبگان در جريان جزئيات قراردادهاي جديد نفتي قرار گرفته‌اند.
مدل جديد قراردادهاي نفتي قرار است هفتم و هشتم آذر امسال در سالن اجلاس سران به سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي معرفي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن