تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 15 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809588300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم سیل‌زده لرستان به نان شب محتاجند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
مردم سیل‌زده لرستان به نان شب محتاجند
مردم سیل‌زده لرستان به نان شب محتاجند اگرچه در روزهای اولیه سیل برخی مسئولان بلندپایه دولتی در مناطق سیل زده حاضر شدند اما بعد از آن کمتر به این مناطق توجه شد، به طوریکه رییس کل دادگستری لرستان از ارائه نشدن خدمات مناسب به مردم سیل زده شهرستان کوهدشت انتقاد کرده و حضور مقامات دولتی را هم بیشتر به نمایش تشبیه کرده است.


 
به گزارش فرهنگ نیوز، وقوع سیل ناگهانی در استان‌‌های ایلام، لرستان و کرمانشاه در حالی موجب بروز خسارت‌های سنگین در این مناطق شد که آمارهای اولیه حاکی از خسارت 600 میلیارد تومانی در ایلام و 200 میلیارد تومانی در کوهدشت لرستان بود.
 
اگرچه در روزهای اولیه سیل برخی مسئولان بلندپایه دولتی در مناطق سیل زده حاضر شدند اما بعد از آن کمتر به این مناطق توجه شد، به طوریکه رییس کل دادگستری لرستان از ارائه نشدن خدمات مناسب به مردم سیل زده شهرستان کوهدشت انتقاد کرده و حضور مقامات دولتی را هم بیشتر به نمایش تشبیه کرده است.
 
جعفر بدری در مراسم بزرگداشت روز کارشناس، درباره سیلاب اخیرشهرستان کوهدشت در استان لرستان با اشاره به اثرات زیان‌بار سیل در این منطقه گفت: در این سیلاب خسارات زیاد به مردم محروم این شهرستان وارد شده است به طوری که برخی خانواده‌ها حتی به نان شب هم محتاج هستند، بنابراین باید بیشتر به فکر مردم باشیم.
 
وی با انتقاد از برخی مسئولان دولتی در برخورد با سیل اخیر خاطرنشان کرد: پس از وقوع سیل، یک مقام اجرایی دولت به منطقه سیل زده رفته و با همراه بردن یک دوربین فیلمبرداری با خود نمایشی اجرا کرده آنگاه بعد از تمام شدن نمایش خود این ملت را به حال خود رها می‌کند و به مقصد باز می‌گردد.
 
رییس کل دادگستری لرستان با طرح این سوال که چه کسی می‌خواهد به وضع این مردم محروم رسیدگی کند؟ اضافه کرد: این مردم شایسته خدمت بوده و باید به وضعیت آنها رسیدگی شود زیرا امنیت موجود در ایران بواسطه پشتوانه مردمی و اعتقاد آنها به نظام است.
 
 از دست رفتن اعتماد عمومی یک خطر است
 
به‌گزارش مهر، بدری جلب اعتماد عمومی را وظیفه تمام کسانی که در کارهای دولتی مشغول بوده و مسئولیت دارند دانست و بیان کرد: بالاترین خطر برای یک کشور این است که اعتماد عمومی را از دست دهد بنابراین اعتماد پشتوانه قوی برای اداره کشور است.
 
رییس کل دادگستری لرستان صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: درست نیست که نمایش بازی کنیم و بعد از اتمام نمایش به امان خدا برویم کسی که در نظام اسلامی مسئولیت می‌پذیرد باید اول از همه از خود شروع کنند و این خیانت است کسی بخواهد منافع شخصی خود را در اولویت قرار داده و برای نظام هزینه درست کند و با فرهنگ ایرانی و مذهب تشیع بازی کند.
 
 دعاوی حقوقی هر روز پیچیده‌تر می‌شود
 
 بدری در ادامه درباره نحوه دادرسی‌ها نیز توضیح داد: امروز شیوه دادرسی به شکل سنتی کنار گذاشته شده است و روش دادرسی به سمت‌وسویی حرکت می‌کند که خطای انسانی و خواسته‌های شخصی قاضی در صدور حکم و تصمیم‌گیری تاثیرگذار نباشد.
 
وی با‌بیان اینکه در شیوه دادرسی جدید از عوامل و ابزارهای مختلف استفاده شده و روش‌های دادرسی اصلاح شد، عنوان کرد: سیستم دادسراهای کشور به گونه‌ای بود که از قبل تجربه شده بود و در دوره مشروطیت به ایران منتقل شد.
 
رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه امروز دعاوی پیچیده شده به طوری که قاضی نمی‌تواند به تنهایی و بر اساس تشخیص و تجربه خود درباره آنها تصمیم بگیرد، افزود: امروز رای قاضی در دیدگاه همه وکلا قرار دارد و دستگاه قضایی هم در حال تلاش برای فراهم کردن امکان دسترسی به همه آراء قضات است.
 
بدری اضافه کرد: رویکرد دستگاه قضایی بر این اساس بوده که آراء قاضی مورد نقد، تحلیل و بررسی قرار گیرد تا از این طریق روش دادرسی ایجاد شود که اعتماد مردم را به دست آورد.
 
 قانون‌گذاری سد راه دادرسی
 
وی یکی از مشکلات دادرسی‌ها را مشکل قانون‌گذاری دانست و گفت: تفسیرهای مختلف از قوانین، گرفتاری‌هایی برای دادرسان ایجاد کرده در عین حال و با تصویب قانون آیین دادرسی جدید کیفری رویکرد خوبی در پیش گرفته شده است به طوری‌که تلاش دستگاه‌های قضایی و قانونگذاران مجلس این بوده است که عدالت تا حد امکان در محاکم رعایت شود. رییس کل دادگستری لرستان یکی از ابزارهای مهم برای رسیدگی‌های قضایی کار کارشناسی توسط کارشناسان متخصص و باتجربه خواند و افزود: ابزار کار یک قاضی باتجربه استفاده از کارشناسان است.
 
بدری تصریح کرد: هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان باید با تبادل تجربیات، انتقال اطلاعات، افزایش سطح علمی کارشناسان و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در کارهای کارشناسی را در دستور کار خود قرار دهد. رییس کل دادگستری لرستان به برنامه‌هایی که با مشارکت دادگستری و کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان برای صدور درست احکام صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه‌ها هیچ مقامی نمی‌تواند در مسیر پرونده دخالت کرده و در آن انحراف ایجاد کند.
 
بدری با بیان اینکه به قضات تاکید شده است که به وکلا اجازه دهند در دادرسی‌ها دخالت داشته باشند، تصریح کرد: این فرهنگ در استان دنبال می‌شود به طوری‌که در بسیاری از پرونده‌های قضایی استان وکلا نظر داده و طرح دعوی می‌کنند.
 
وی اجرای عدالت را یکی از ارکان پایداری حکومت‌ها دانست و اظهار کرد: برای اجرای عدالت همه دستگاه‌های اجرایی از دستگاه‌های قضایی گرفته تا دستگاه‌های امنیتی همگی مسئول هستند.
 
رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه تعهدات موجود در سوگندنامه کارشناسان سنگین بوده و عمل‌نکردن به تعهدات نوعی نفاق است، عنوان کرد: کارشناسان رسمی دادگستری در سوگندنامه خود خداوند را حاضر و ناظر بر کار خود دانسته و سوگند می‌خورند امانت‌داری و رازداری داشته باشند بنابراین تکلیفی که بر عهده این کارشناسان گذاشته شده است بسیار سنگین است.
 
وی با اشاره به اینکه نظر کارشناس پایه دادرسی است، عنوان کرد: باید سطح علمی و تجربیات کارشناسان آنقدر بالا باشد که قاضی به وی اعتماد پیدا کند.
 
رییس کل دادگستری لرستان یکی از علت‌های اطاله دادرسی را ارجاع موضوع به کارشناسان متعدد دانست و گفت: این امر باعث می‌شود یک دعوی ساده یک سال به طول انجامد که این درست نیست و در آیین دادرسی کیفری جدید این محدودیت تعداد کارشناسان ایجاد شده است. بدری افزود: اعتراض به نظر کارشناس باید با دلیل همراه باشد و مستندات لازم در این زمینه وجود داشته باشد در غیر این‌صورت ترتیب اثر داده نخواهد شد.
 


منبع: حمایت


94/8/26 - 13:30 - 2015-11-17 13:30:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن