تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806886041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناهماهنگي بين وزارت صمت و بانک مرکزي در بسته خروج از رکود/ اعتماد مردم را از بين نبريد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۴ (۹:۵۶ق.ظ)
رئيس اتاق بازرگاني تهران انتقاد کرد ناهماهنگي بين وزارت صمت و بانک مرکزي در بسته خروج از رکود/ اعتماد مردم را از بين نبريد موج - ناهماهنگي بين وزارت صنعت و بانک مرکزي باعث شد تا اين طرح پس از 6 روز متوقف شود که طبيعتا اين اقدام اثرات خوبي را به همراه نخواهد داشت زيرا به اعتماد مردم به دولت لطمه مي زند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در هشتمين جلسه هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران، مسعود خوانساري رئيس اتاق با اشاره به توافق اتاق با بانک مرکزي اظهار کرد: بر اساس توافقي که اتاق بازرگاني با پژوهشکده پولي بانک مرکزي انجام داده، بانک مرکزي هر سه ماه يک بار ارزش توليد صنعتي را ارائه مي دهد.
وي ادامه داد: طبق جديدترين گزارش رشد توليد صنعتي در فصل دوم 1394 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.1 درصد رشد منفي داشته است ضمن آنکه در بخش فروش نيز 11.4 درصد رشد منفي در توليدات صنعتي داشته ايم که البته نسبت سه ماه اول سال 1394 تا حدودي شرايط بهتر است.
خوانساري همچنين با اشاره به بسته خروج از رکود دولت تصريح کرد: بسته اقتصادي که به منظور تحريک تقاضا در نظر گرفته شده است شامل 3 بخش مختلف از جمله وام خودرو، خريد دين بر اساس 16 درصد براي کالاهاي واسطه اي و کارت اعتباري 10 ميليون توماني مي شود.
رييس اتاق بازرگاني تهران ادامه داد: وام خودرو اولين بخش اين بسته بود که اجرايي شد و 130 هزار نفر براي خريد خودرو ثبت نام کردند که بانک مرکزي اعلام کرده است که 110 هزار خريد را مي پذيرد.
وي افزود: در خصوص وام 25 ميليوني خودرو بايد دو نکته را مورد توجه قرار داد، اينکه منابع وارد شده چه اثري بر وضعيت تورم مي گذارد و ديگر اينکه اين منابع قرار است از چه محلي تامين شود.
نائب رئيس اتاق بازرگاني ايران خاطرنشان کرد: به نظر مي رسد طرح جامعي براي اجراي اين کار ديده نشده است و ناهماهنگي بين وزارت صنعت و بانک مرکزي باعث شد اين طرح بعد از 6 روز متوقف شود که اثرات خوبي نخواهد داشت و به اعتماد مردم به دولت لطمه مي زند.
وي اضافه کرد: متوقف شدن زودهنگام اين طرح دو نتيجه دربرخواهد داشت، بدبيني جامعه و راه افتادن بازار سياه، همچنين به بازار خودروهاي دست دوم لطمه وارد مي شود.
وي گفت: انتظار اين است براي دو بخش باقي مانده يعني کالاهاي واسطه اي و اعتباري پيش‌بيني دقيقي صورت بگيرد.
رييس اتاق بازرگاني ادامه داد: در حال حاضر با توجه به رکود موجود قيمت کالاها به پايين ترين حد رسيده است و اگر قرار باشد 80 ميليون تقاضاي جديد ايجاد شود و به دليل اينکه فيمت مشخصي براي کالاها ندارد نتايج خوبي نخواهد داشت و مي‌تواند به رانت دامن بزند، از اين جهت بايد در خصوص ارائه کارت اعتباري به اين مسئله توجه نشود.
خوانساري درباره چگونگي تامين اعتبار منابع بسته جديد اقتصادي گفت: اينکه اين منابع از چه محلي تامين شده است حائز اهميت است، آيا اين منابع تسهيلات بانکي است و با استقراض از بانک مرکزي ؛ اگر استقراض است انتظار مي رود که مقدار آن اعلام شود تا اثرش بر نقدينگي و تورم مشخص شود.
خوانساري در بخش ديگري از صحبت هايش گفت: نرخ تورم مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به 10.8 درصد رسيده است.همچنين حجم تجارت کشور به هفت ماه ابتدايي امسال 48.3 ميليارد اعلام شده است که اميدواريم با گشايش هاي اتفاق افتاده در ماه هاي پيش رو شرايط بهتري داشته باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن