تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819994427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن به دنبال مبادله فرهنگی با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: واشنگتن به دنبال مبادله فرهنگی با ایران
یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی تاکید کرد که آمریکا در پی توافق هسته ای (برجام) باید در جست و جوی راههایی برای افزایش مبادله های فرهنگی با ایران باشد.
به گزارش نامه نیوزبه نقل از پایگاه اینترنتی اندیشکده آمریکایی «مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی» (CSIS) ، در بخشی از گزارش سالیانه این اندیشکده در بررسی تحولات جهان در سال 2016 میلادی، در مقاله ای با عنوان «ایران پس از برجام» نوشته «آنتونی اچ. کوردزمن» دورنمای اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخشی از این مقاله آمده است: آمریکا باید در صورت امکان در جست و جوی راههایی برای افزایش مبادله های فرهنگی و سایر تعامل با ایران باشد.

نویسنده این مقاله می افزاید: آمریکا همچنین باید درصدد ارتباط برقرار کردن با میانه روهای ایران و مردم این کشور باشد.

کوردزمن نوشت: آمریکا باید گستره فراگیرتری از مذاکرات و مشوق ها را برای ایران ایجاد کند تا ایران در تمام حوزه های دیگری که اکنون متضمن چالش های امنیتی برای آمریکا و متحدانش است ، رویکرد معتدل تری در پیش بگیرد.

تحلیلگر مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی افزود: ممکن است دورنمایی فوری برای بهبود گسترده در روابط آمریکا - ایران موجود نباشد و واشنگتن هرگز نباید به بهای دوری از متحدان منطقه ای خود به دنبال نزدیکی روابط با ایران باشد.

کوردزمن افزود: توافق هسته ای نشان داده که یک رئیس جمهوری میانه رو در ایران بر سر کار است و بسیاری از مقام های ارشد در ایران نیز میانه رو هستند. برخی از مقام های ایران بر این باورند که منافع راهبردی ایران در همکاری منطقه ای و برخورد با تهدید افراط گرایی است.

در پایان این مقاله آمده است: اینکه برخی از تندروهای ایران تلاش می کنند آمریکا را به عنوان شیطان به تصویر بکشند نباید منجر به این شود که آمریکا نیز ایران را دشمن به تصویر بکشد. آمریکا باید هر کاری می تواند برای تشویق تغییر و تحول در ایران انجام دهد.






۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن