تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819923259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريکاستيزي ايرانيان زير ذره بين رسانه هاي واشنگتن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۳۵ق.ظ)
آمريکاستيزي ايرانيان زير ذره بين رسانه هاي واشنگتن موج - گروه بين الملل
با توافق هسته اي 14 ژوئيه بين ايران و شش قدرت جهاني بسياري از رسانه ها و تحليلگران خارجي تصور مي کردند که اين توافق موجب از بين رفتن ديدگاه آمريکاستيزي ايرانيان خواهد شد.
رويکرد آمريکاستيزي که به نظر مي رسد بيش از هر چيز ريشه در مسائل سياسي و تاريخي در ايران قبل از انقلاب اسلامي دارد، بعد از آن نيز به دليل از دست رفتن منافع ايالات متحده و در پيش گرفتن رويکرد خصمانه اين کشور با ايران در قالب کمک به عراق در جنگ تحميلي، تحريم ها و غيره شدت پيدا کرد.
علي رغم آنکه هنوز نتايج توافق هسته اي در ايران به بار ننشسته و ايرانيان عملا شاهد تغييري در رفتار آمريکا نبوده اند، برخي رسانه هاي اين کشور نوعي خط تحليلي را پيش گرفته اند تا از طريق آن نشان دهند رويکرد تنش زدايي و تعاملي ايران بعد از توافق هسته اي رو به تغيير است. عمده اين گزارش ها و تحليل با مشاهده آثار و نشانه هاي چند هفته اخير و بويژه مراسم 13 آبان بوده است.
آسوشيتدپرس طي گزارشي در اين باره نوشت: «توافق هسته اي موجب شده تا برخي در ايران رويکرد تهاجمي تر از قبل نسبت به برخي نمادهاي آمريکايي داشته باشند. ايراني‌ها معتقدند مک دونالد و برخي محصولات آمريکايي به‌عنوان بخشي از تهاجم فرهنگي ايالات متحده با هدف تضعيف حکومت اسلامي است.»
نيويورک پست نيز در گزارشي انتقادي از ادامه رفتارهاي مردم و مقامات ايران در قبال آمريکا نوشت: «بر خلاف آنچه تصور مي شد که بعد از توافق هسته اي ايجاد شود، تهران به ادامه رفتارهاي سابق خود در قبال واشنگتن ادامه مي دهد. تبليغات ضدآمريکايي در ايران افزايش يافته و از سوي ديگر دولت ايران به شکل قانوني اقدام به ممنوعيت ورود کالاهاي مصرفي آمريکا به اين کشور کرده است. آنها حتي در هفته اخير اقدام به بستن رستوران آمريکايي KFC نموده اند.»
اين پايگاه خبري آمريکايي ادامه داد: «با مشاهده اين رفتارهاي ايران برخي نمايندگان کنگره خواستار اعمال تحريم هاي جديد عليه تهران هستند؛ در حالي که اوباما و جان کري اصرار دارند که همه تحريم هاي هسته اي اين کشور بايد لغو شوند. در کنار تمامي مسائل بايد در نظر داشت که 100 ميليارد دلار از دارايي هاي ايران قرار است به زودي آزاد شود و اين مي تواند تهديدي براي آمريکا باشد.»
بيزينس اينسايدر با همين نگاه نسبت به باقي ماندن روحيه آمريکاستيزي در ايران پساتوافق انتقاد داشته و آينده مبهمي را براي برنامه جامع اقدام مشترک پيش بيني کرد. اين پايگاه آمريکايي نيز طي گزارشي به قلم ناتاشا برتراند نوشت: «خوش بيني هايي که بعد از توافق هسته اي مبني بر بهبود روابط ايران با غرب ايجاد شده بود رو به کاهش است که البته به زعم کارشناسان اين مسائل قابل پيش بيني بود. شعار «مرگ بر آمريکا» در ايران به قوت خود باقي مانده و مقام معظم رهبري که به صورت مشروط با برنامه جامع اقدام مشترک موافقت کرده بود، هر نوع مذاکره و نزديکي با آمريکا را ممنوع اعلام کرده است. همچنين ايران با پرتاب موشک بالستيکي هدايت شونده و دقيق عماد در ماه گذشته که قابليت اصابت به اسرائيل را دارد، توانمندي دفاعي خود را به رخ کشيد. بنابراين تصور اينکه برنامه جامع اقدام مشترک مي تواند منجر به تقويت ميانه روها در ايران شود، درست نبوده و هم اکنون مخالفان بيشتر تقويت مي شوند.»
نکته قابل توجه اين است که موارد اشاره شده در اين رسانه ها قرابت نزديکي با انتقاد جمهوري خواهان آمريکا که از ابتدا مخالف توافق هسته اي بودند، دارد. مطرح کردن شعار «مرگ بر آمريکا»، آزمايش موشک عماد، آزاد شدن دارايي هاي ايران، اعمال تحريم هاي جديد و غيره همگي نشان دهنده آن است که هدف از طرح چنين گزارش هايي چيزي جز ايجاد ترديد در اجراي تعهدات هسته اي ايران و نهايتا برهم زدن اين توافق نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن