تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804326124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات راهپيمايي اربعين از ميدان امام حسين تا حرم سيدالکريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۳۵ب.ظ)
جزئيات راهپيمايي اربعين از ميدان امام حسين تا حرم سيدالکريم موج-رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: اين حرکت، پيام هم‌بستگي شيعيان به دنياست، ثواب فراواني دارد و مهم‌تر اينکه يک حرکت جمعي فرهنگي است.
به گزارش خبرگزاري موج،نخستين نشست هم‌انديشي دست‌اندرکاران پياده‌روي روز اربعين در سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با حضور شهرداران مناطق 7، 12، 13، 14، 15، 16 و 20،مديران عامل سازمان‌هاي زيباسازي، آتش نشاني و پسماند،معاون سپاه حضرت محمد رسول الله (ص)، معاونان و مديران سازمان فرهنگي هنري،نمايندگان دستگاه‌هاي مرتبط از جمله نيروي انتظامي، پليس راهور، اورژانس تهران و...برگزار شد.
محمود صلاحي رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در ابتداي اين مراسم درباره لزوم اين حرکت گفت:اربعين مخصوص امام حسين (ع) است و هيچ يک از ائمه اربعين ندارند و تنها يک اربعين حسيني داريم. پياده‌روي اين روز هم از همان زمان براي ما مانده است، از بعد از شهادت امام حسين (ع) و يارانشان، خانواده ايشان روزهاي زيادي مسيرهاي طولاني را طي کردند و يک پيام داشتند؛ پيام مظلوميت؛ پيامي که هنوز هم پس از چند صد سال ما اين امکان را داريم تا حامل آن باشيم.
وي افزود: اين حرکت پيام هم‌بستگي شيعيان به دنياست، ثواب فراواني دارد و مهم‌تر از همه، يک حرکت دسته‌جمعي فرهنگي است.
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران درباره هدف از برگزاري اين راهپيمايي و مقصد اين حرکت گفت: عزاداري و پيام رساني ما در تهران، براي تسکين کساني است که اين فرصت را نيافتند تا در آن راهپيمايي عظيم کربلا حاضر شوند. چه کار زيباتري است که پرچم سيدالشهدا (ع) از ميداني که نام او را يدک مي‌کشد بلند شود؛ به همين دليل و به خاطر نگاه ويژه فرهنگي شهردار تهران به ميدان امام حسين (ع)، مبدأ اين اتفاق اين ميدان باشد.
سعيد شريف‌زاده،مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني در خصوص آمادگي اين دستگاه براي پياده‌روي عزاداران در روز اربعين گفت: غير از ايستگاه‌هاي ثابت در 13 نقطه ماشين‌هاي سيار آتش‌نشاني حضور دارند و دو دستگاه اتومبيل آتش‌نشاني هم در حرم عبدالعظيم حسني مستقر است. پيشگيري‌ها و ملزومات هم از دور روز پيش از شروع اين راهپيمايي انجام مي‌شود.
نماينده فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ نيز درباره زمينه‌چيني مناسب در خصوص برگزاري هرچه بهتر اين راهپيمايي گفت: در بخش حفاظت و مسائل ترافيکي دستورات مقتضي را به يگان‌ها اعلام کرده‌ايم. به اين دليل که اين اتفاق به صورت منطقه‌اي در حال برگزاري است، از شهرداران مناطق تقاضا داريم تا با کلانتري و پليس راهور منطقه خود به طور هماهنگ فعاليت کنند.
سعيد عباس‌زاده نماينده مرکز اورژانس تهران نيز از آمادگي اين سازمان خبر داد و گفت: 8 پايگاه اورژانس در مسير وجود دارد و دو دستگاه آمبولانس سيار هم از ابتدا تا انتهاي مراسم، در کنار عزاداران خواهند بود.
عيسي عليزاده مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران از همکاري اين سازمان در راهپيمايي اربعين خبر داد و گفت: فضاسازي مسير راهپيمايي، ساخت تيزر تصويري دعوت از مردم براي پخش از شبکه‌هاي مختلف تلويزيوني که محتواي آن را سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در اختيار ما قرار خواهد داد و پخش اين تيزرها در تلويزيون‌هاي واقع در مترو و ايستگاه‌هاي اتوبوس مي‌تواند حجم کثيري از مردم را از اين اتفاق باخبر کنند.
شهردار منطقه 20 نيز از آمادگي مدارس براي پذيرايي از عاشقان حسيني خبر داد و گفت: ما در منطقه 20 به تمامي ساختمان‌هاي شهرداري، مدارس و مساجد ابلاغيه‌اي ارسال کرده‌ايم و از آن‌ها درخواست کرده‌ايم که در روز اربعين، باز و پذيراي عزاداران حسيني باشند.در سه راه ورامين تا ميدان شهرري هم بنا داريم تا بزرگ‌ترين خيابان هنر اربعين را با ارائه محصولات هنري و فرهنگي برگرفته شده از نهضت حسيني برپا کنيم.
حسين جعفري مديرعامل سازمان مديريت پسماند نيز در اين جلسه گفت: براي اولين بار همکاران من در کنار هيئات مذهبي حضور دارند. يک تشکل زيست محيطي که با عنوان خادمان هيات در کنار عزاداران حضور دارند، مديريت پسماند حاصل از اين حرکت بزرگ را عهده دارند.
پياده‌روي بزرگ روز اربعين در تهران صبح روز چهارشنبه 11 آذر از ميدان امام حسين (ع) آغاز و پس از طي مسيري به طول تقريبي 15 کليومتر از خيابان 17 شهريور، ميدان شهدا، ميدان خراسان، ميدان شوش،خيابان فداييان اسلام، سه راه ورامين و ميدان شهر ري در حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني (ع) پس از اقامه نماز ظهر و عصر پايان مي‌يابد.
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران راهپيمايي عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) در روز اربعين حسيني را با مشارکت سپاه پاسداران، ناجا، پليس راهور، هيات رزمندگان اسلام، مرکز رسيدگي به امور مساجد،سازمان تبليغات اسلامي، توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني (ع) و زير مجموعه‌هاي مختلف شهرداري تهران برگزار مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن