تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820279223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يادداشت تفاهم همکاري‌هاي گردشگري ايران و عمان به امضا رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۲۲ب.ظ)
يادداشت تفاهم همکاري‌هاي گردشگري ايران و عمان به امضا رسيد موج - همکاري‌هاي گردشگري بين سازمان ميراث فرهنگي ايران و وزارت گردشگري سلطنت عمان با حضور مسعود سلطاني‌فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، به امضا رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، مراسم امضاي اقدامات اجرايي يادداشت تفاهم همکاري‌هاي گردشگري بين سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري جمهوري اسلامي ايران و وزارت گردشگري سلطنت عمان با حضور مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، عادل بن المرداس بن احمد البوسعيدي، مشاور وزير امور گردشگري عمان، سعود بن احمد البرواني، سفير جديد عمان در ايران و مرتضي رحماني موحد، معاون گردشگري، برگزار شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در مراسم امضاي اين يادداشت تفاهم گفت: روابط بين جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان، بسيار عميق و تاريخي است و دو کشور در همه ابعاد سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي همکاري‌هاي خوب داشته‌اند و نقش تعيين کننده‌اي در منطقه ايفا کرده‌اند.
وي ادامه داد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آماده در اختيار قرار دادن تجربيات خود در هر سه حوزه به کارشناسان و متخصصان کشور عمان است.
معاون رئيس جمهور همچنين با اشاره به جاذبه‌هاي گردشگري کشورمان در بخش‌هاي زيارتي، تاريخي، طبيعي و گردشگري سلامت، تصريح کرد: بسياري از مردم عمان از جاذبه‌هاي گردشگري و ظرفيت‌هاي درماني جمهوري اسلامي ايران استفاده مي‌کنند که در چند ماه اخير آمار ورود عماني‌ها به کشور ما افزايش يافته است.
سلطاني‌فر يادآور شد: در دولت تدبير و اميد برنامه وسيعي براي توسعه گردشگري پيش‌بيني شده است که در اين برنامه، توسعه روابط با کشورهاي همسايه از جمله سلطنت عمان جايگاه ويژه‌اي دارد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با ابراز اميدواري نسبت به اجراي مفاد تفاهم نامه همکاري‌هاي گردشگري ايران و عمان، گفت: اميدواريم اين تفاهم‌نامه زمينه حضور بيشتر عماني‌ها و به ويژه سرمايه‌گذاران اين کشور در جمهوري اسلامي ايران را فراهم کند.

استفاده از تجربيات ايران در حوزه گردشگري و ميراث فرهنگي عمان
در ادامه اين ديدار عادل بن المرداس بن احمد البوسعيدي، مشاور وزير امور گردشگري عمان، گفت: سياست راهبردي وزارت گردشگري عمان، استفاده از ظرفيت مناطق تاريخي و فرهنگي براي جذب گردشگران بيشتر است و با توجه به تجربيات موفق ايران در اين حوزه، ما علاقه مند به استفاده از اين توان و تجربه هستيم.
وي با اشاره به پتانسيل جمهوري اسلامي ايران در زمينه صنايع دستي، افزود: ما ايران را به عنوان حامي براي اجراي راهبردهاي خود در حوزه صنايع دستي مي‌دانيم و اميدواريم بتوانيم از توان و ظرفيت هنرمندان و کارشناسان ايراني براي ارتقاي کيفيت صنايع دستي عمان بهره مند شويم.
همچنين سعود بن احمد البرواني، سفير جديد عمان در ايران، با اشاره به علاقه‌مندي اين کشور براي توسعه همکاري‌هاي گردشگري با جمهوري اسلامي ايران، گفت: سرمايه‌گذاران عماني کار خود را در ايران آغاز کرده‌اند و ما اميدواريم همکاري‌ها در حوزه گردشگري با جديت بيشتري دنبال شود.
يادآور مي‌شود، اين سند به منظور ارتقاي روابط دوستانه ميان دو کشور و در راستاي اجراي مفاد يادداشت تفاهم همکاري‌هاي گردشگري که در تاريخ 15 مهر سال 83 به امضا رسيده است، با ابراز تمايل به توسعه روابط گردشگري و اجرايي کردن اين سند به امضاي مرتضي رحماني موحد معاون گردشگري از طرف سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و عادل بن المرداس بن احمد البوسعيدي، مشاور وزير در امور گردشگري سلطنت عمان، رسيد.
گفتني است اين سند که در زمينه همکاري‌هاي گردشگري، بازاريابي و تبليغات گردشگري و آموزش و تبادل تجربيات و مهارت‌ها به امضا رسيد به مدت 3 سال از تاريخ امضا داراي اعتبار خواهد بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن