تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813187151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارک پیرمراد - تجربه سفری آسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول: جاهای دیدنی کردستان: پارک پیرمراد   در دامنه کوه جنیره و در شهرستان بانه یک پارک جنگلی زیبا وجود دارد که علاوه بر جذب گردشگر و دوست داران طبیعت، در بین اهالی بانه مخصوصاً جوانان این شهرستان بسیار محبوب است. علت نام گزاری این پارک به نام پیر مراد این است که یک زیارت گاه قدیمی مربوط به شخصی به نام پیر مراد در این منطقه قرار دارد. البته به مرور زمان این مکان زیارتی جای خود را به یک محل تفریحی داده است و با احداث پارک جنگلی، مردم بیشتر برای تفریح در روزهای آخر هفته به این پارک می آیند. شلوغ ترین روز های هفته در این پارک چهار شنبه ها و جمعه هاست. جمعه ها این پارک میزبان خانواده های بانه است که برای استراحت و فرار از خستگی یک هفته به این پارک می آیند. علت شلوغی چهار شنبه ها هم رسم قدیم مردم برای زیارت پیر مراد در این روز است که هنوز هم دربین مردم رواج دارد.  
جاهای دیدنی کردستان پارک پیرمراد (۴)
  جوانان بانه علاقه ی خاصی به این پارک جنگلی دارند چرا که فضای پارک بی نهایت جوان پسند و شاداب است. علاوه بر همه ی این ها یک بوفه ی خوب هم در این پارک جنگلی وجود دارد که از بعد از ظهر تا پاسی از شب، به خدمت رسانی به مردم مشغول است و انواع تنقلات و غذا ها را در خدمت مردم قرار می دهد. پارک دوکانان هم در نزدیکی پارک پیر مراد است و به صفا و زیبایی این منطقه افزوده است. در سطح پارک پیر مراد یک سری چادرهایی برای استقرار و نشستن مردم قرار داده اند که نمای آلاچیق دارد.

VN:F [1.9.16_1159]
زیبایی و جذابیت





فاصله مناسب از شهر





مسیر دسترسی مناسب





ارزش بازدید







امتیاز: 0.0 از 5 (از مجموع 0 رای داده شده)

ثبت رای











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن