تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815435767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم روند مازاد عرضه و رکود بازار نفت تا سال ۲۰۱۶


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۷:۰ق.ظ)
تداوم روند مازاد عرضه و رکود بازار نفت تا سال ۲۰۱۶ موج-آژانس بين‌المللي انرژي پيش‌بيني کرد:روند کنوني مازاد عرضه و رکود بازار نفت تا سال ۲۰۱۶ ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، آژانس بين‌المللي انرژي در گزارش ماهانه خود که روز جمعه (۲۲ آبان) منتشر شد، اعلام کرد:دنيا با مازاد عرضه نفت خام مواجه است و ذخيره‌سازي‌هاي اين ماده به بالاترين حد خود در ماه‌هاي اخير رسيده و اين امر تقاضا را کاهش داده و پيش‌بيني مي‌شود که شرايط فعلي بازار به همين وضع تا سال آينده ميلادي باقي بماند.
بر اساس اين گزارش،ذخيره‌سازي‌هاي نفت خام به رکورد سه ميليارد بشکه رسيده که بازارهاي جهاني را با آسودگي خيال و رفع نگراني از کمبود اين ماده مواجه کرده است.
اين گزارش مي‌افزايد: اين ذخيره‌سازي‌ها سبب مي‌شود تا اختلال‌هاي معمول در عرصه ژئوپليتيک جهان تأثير چنداني در تأمين نفت نداشته باشد.
قيمت نفت در بازارهاي جهاني طي ۱۸ ماه گذشته به کمتر از نصف مقدار خود در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴رسيده است.
بر اساس گزارش آژانس انرژي، عرضه جهاني نفت خام از ۹۷ميليون بشکه در روز در ماه اکتبر گذر کرد و در مقايسه با ماه اکتبر سال گذشته، دو ميليون بشکه در روز بيشتر بوده است.
با وجود اين که احتمال مي‌رود قيمت نفت سبب شود تا توليد نفت شيل از توليدکنندگان آمريکايي در سال آينده کاهش يابد، اما؛ اين کاهش، ماه‌ها بعد رخ خواهد داد و قيمت نفت تا چندماه نخست سال بعد نيز در سطوح فعلي باقي خواهد ماند.
بنابراين گزارش، حجم ذخيره‌سازي‌هاي نفت خام بسيار زياد شده و رشد تقاضا به بالاترين حد خود در پنج سال گذشته رسيده است. با اين حال رشد تقاضا از رشد توليد عرضه‌کنندگان نفت خام کمتر است. روسيه و اعضاي سازمان کشورهاي صادرکننده نفت(اوپک) هر روز رکوردهاي جديدي در توليد نفت خام به ثبت مي‌رساند.
به گفته آژانس، ذخيره‌سازي‌هاي بيش از حد نفت خام در ابتدا از آمريکا آغاز شد و پس از آن به چين و هند نيز راه يافت.
با اين حال، رشد تقاضا در جهان به نظر مي‌رسد که در سال ۲۰۱۶ يک ميليون و ۲۱۰ هزار بشکه کاهش پيدا کند. امسال تقاضا روزانه يک ميليون و ۸۱۰ هزار بشکه رشد داشت.
به نظر مي‌رسد که شرايط اقتصادي کشورهايي مانند چين براي سال ۲۰۱۶ به مشکلاتي به دليل افت شديد قيمت نفت همراه باشد.
توليد نفت خام از توليدکنندگان غير عضو اوپک از جمله روسيه و آمريکا با کاهش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌اي مواجه خواهد شد.
همچنين آژانس پيش‌بيني کرد: عرضه نفت خام اوپک براي سال ٢٠١۶ در حدود ٢٠٠ هزار افزايش خواهد يافت و به روزانه ٣١ ميليون و ٣٠٠ هزار بشکه خواهد رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن