تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820945874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمی: از سال 2011 رشد علمی کندی شد/ زاهدی: رشد علمی از سال 84 به بعد آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: هاشمی: از سال 2011 رشد علمی کندی شد/ زاهدی: رشد علمی از سال 84 به بعد آغاز شد
معاون وزیر علوم گفت: رشد علمی در سال 1390 به 1.36 رسیده بود که از سال 20011 روند رشد علمی به دلایل مختلف کند شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضیاء هاشمی معاون وزیر علوم در برنامه نگاه یک درباره رشد علمی کشورمان اظهار داشت: از سال 84 که رشد علمی دو دهم درصد بود این  هر سال یک دهم افزایش یافت تا به 1.36 در سال 1390 رسید.


وی ادامه داد: از سال 2011 به بعد به دلایل مختلف روند رشد علمی  کند شد  که یکی از این دلایل کمبود ظرفیت‌ها و امکانات بود.


معاون وزیر علوم با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای افزایش رشد علمی و گام‌هایی که ایشان در این راستا برای ترقی علم برداشتند یادآور شد: دلیل کندی رشد علمی از یک مقطع عدم سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فرسودگی تجهیزات علمی است که دولت و مجلس در این زمینه دغدغه دارند.


وی تاکید کرد: تولید علم را مولدان تولید می‌کنند و هر چه امکانات و تسهیلات کمتر شود خروجی محصول آن‌ها هم کمتر خواهد شد و ضمناً علم از اقتصاد نیز متأثر است و وقتی اقتصاد با کندی رشد مواجه باشد علم نیز تأثیر می‌پذیرد و لذا تحریم‌ها هم در کندی رشد علم تأثیرگذار بوده‌اند.


هاشمی با اشاره به دغدغه رشد علمی  در بین آحاد مردم و جامعه علمی یادآور شد: امید است که با تلاش برای رسیدن به سطح علمی بالاتر  زندگی بهتری داشته باشیم..


در ادامه برنامه نگاه یک  محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون موزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این که از سال 84 به بعد رشد علمی بسیار خوب بوده گفت: در آن زمان تحریم و محدودیت خرید تجهیزات داشتیم و کشورهای دیگر از فروش تجهیزات به ما امتناع می‌کردند و ما با پیگیری منویات مقام معظم رهبری رشد علمی را افزایش دادیم.


ادامه دارد...




اشتراک گذاری







۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن