تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813050218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلار در مرز 3هزار و 600 تومان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دلار در مرز 3هزار و 600 تومان
در جريان معاملات روز گذشته بهاي دلار به بيش از 3‌هزار و 580تومان افزايش يافت...


در جريان معاملات روز گذشته بهاي دلار به بيش از 3‌هزار و 580تومان افزايش يافت، اين در حالي است كه رئيس اتحاديه طلا و جواهر افزايش سفر و تقاضا براي خريد دلار را مهم‌ترين عاملي دانست كه منجر به افزايش نرخ آن و نزديك شدن به مرز 3 هزار و 600 تومان شده است، با اين حال برخي نزديك شدن به نيمه آذر ماه؛ موعد ارائه بودجه سال آتي به مجلس و روشن شدن قيمت مورد نظر دولت براي بهاي دلاردولتي سال 95 و همچنين افت درآمدهاي ارزي دولت را علت افزايش قيمت در بازار آزاد عنوان مي‌كنند.
به گزارش «جوان»، تحريم‌هاي ناعادلانه غربي طي چند سال اخير از يك سو و افت بهاي جهاني نفت از سوي ديگر دستيابي دولت به ارز را محدود كرده است و حالا كه طبق قانون دولت بايد بودجه سال آتي را تا 15آذر سال جاري تقديم مجلس كند بالطبع بايد بهاي مد نظر خود را بابت دلار مشخص كند، كه كسري بودجه دولت و افت بهاي جهاني نفت اين شائبه را تقويت كرده است كه دلار دولتي در سال آتي جهش قابل ملاحظه‌اي خواهد يافت به ويژه آنكه دولت در سال جاري به رغم بهاي قانوني دلار دولتي طبق قانون بودجه كه 2هزار و 580تومان است دلار را در محدوده 3هزار تومان به فروش مي‌رساند.  روزگذشته سكه طرح جديد با 4هزار و 500 تومان افزايش 919 هزار تومان و دلار با 14 تومان رشد قيمت 3هزار و 584 تومان به فروش رسيد.
نيم سكه هم با هزار تومان كاهش 464 هزار تومان، ربع سكه 250 هزار تومان و سكه گرمي 167 هزار تومان به فروش رسيدند كه در مقايسه با پنج‌شنبه تغيير قيمت نداشته است.
همچنين هر گرم طلاي 18 عيار با 580 تومان افزايش 93هزار و 590 تومان قيمت خورد.  قيمت اونس در بازار جهاني طلا با يك دلار و 80 سنت افزايش به هزار و 84 دلار و 90 سنت رسيد.  در بازار ارز، دلار با 14 تومان افزايش 3هزار و 584 تومان، يورو با 10 تومان افزايش به  قيمت 3هزار و 865 تومان و درهم با 5 تومان افزايش 980 تومان معامله شد.
 
دليل افزايش نرخ دلار اعلام شد
محمد كشتي‌آراي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: معمولاً اوايل هفته با توجه به دو روز تعطيلي، تقاضا براي خريد دلار افزايش مي‌يابد اما به اعتقاد من مهم‌ترين دليلي كه باعث افزايش قيمت دلار در روز جاري شده است، بحث مسافرت‌ها و تعطيلاتي است كه تا حدود 20 روز آينده شاهد خواهيم بود.
وي افزود: با تعطيلات اربعين و 28 صفر معمولاً ميزان مسافرت‌ها افزايش مي‌يابد و تعدادي از ايرانيان نيز به خارج از كشور سفر مي‌كنند كه طبيعي است اين موضوع منجر به افزايش تقاضا براي خريد دلار شود.
كشتي‌آراي با بيان اينکه‌ در هفته گذشته بحث كاهش نرخ سود بانكي منجر به نوساناتي در بازار شد، گفت: اين موضوع در حال حاضر ظاهراً منتفي است و تأثيراتي در افزايش قيمت ارز ندارد. رئيس اتحاديه طلا و جواهر، افزايش قيمت ارز را در حالي دانست كه بازار‌هاي جهاني تعطيل بوده و نوساني در قيمت طلا در بازارهاي جهاني نداشتيم.
وي در عين حال بيان كرد: قيمت طلا تحت تأثير قيمت ارز بوده و طبيعي است كه با بالا رفتن نرخ ارز، قيمت طلا هم در بازار داخلي افزايش يابد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن