تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821192480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۹۳۹۶ نفر روز تبلیغ دینی ویژه دهه اول محرم در استان سمنان انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


۹۳۹۶ نفر روز تبلیغ دینی ویژه دهه اول محرم در استان سمنان انجام شد استان‌ها > سمنان - معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از انجام ۹ هزار و ۳۹۶ نفر روز تبلیغ دینی ویژه دهه اول محرم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، حجت الاسلام ولی الله مصائبی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه ۷۸۳ مبلغ و مبلغه به مدت ۱۲روز در دهه نخست ماه محرم به سراسر استان سمنان اعزام شدند، ابراز داشت: این تعداد مبلغ مرد و زن در شهرها و روستاهای استان وظیفه انجام ۹ هزار و ۳۹۶نفر روز تبلیغ دینی را طی دهه نخست ماه محرم سال۹۴، بر عهده داشتند.
وی افزود: در این مدت مبلغان به تبیین مسائل شرعی، گفتمان های دینی، برگزاری نماز جماعت، برپایی مجلس سخنرانی و عزاداری پرداختند و اهداف و فلسفه قیام غاشورا را در این مدت بیان کردند.
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود همچنین گفت: عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و حماسه عاشورا دو جبهه است که در یک طرف آن تمام فضائل و خوبی‌ها و زیبایی‌ها همچون ایثار، شجاعت، شهادت، غیرت و وفا و در طرف مقابل آن نیز تمام رذائل و بدی‌ها از قبیل ذلت، زبونی، بی‌وفایی، بی‌غیرتی به نمایش گذاشته شده است.
مصائبی بصیرت را عامل اصلی پیروزی و یاران امام حسین(ع) در حماسه عاشورا عنوان کرد و افزود: پرچمدارن این نهضت نیز با بصیرت شناخته و شناسانده می شوند.
وی ادامه داد: الگوگیری همه جانبه از قیام عاشورا مهمترین هدف از جاودانگی نهضت عاشورا است و گفتار و رفتار عاشوراییان را باید در زندگی فردی و اجتماعی خویش الگو و اسوه قرار دهیم.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین در پاسخ به سوالی با موضوع فعالیت های این معاونت ویژه اوقات فراغت در سطح استان، گفت: ۶۰پایگاه تحت عنوان بوستان معرفت وظیفه غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را بر عهده دارند
مصائبی با بیان اینکه یک هزار و ۳۷۷تن از شرکت کنندگان در این طرح برادر و هزار و ۳۳۶نفر را خواهران در بر می گرفتند، تاکید کرد: خوشبختانه استقبال از این طرح مناسب بوده است.
وی افزود: تعداد بوستان های معرفت در شاهرود ۱۵باب با ۶۶۰ شرکت کننده شامل ۳۱۰برادر و ۳۵۰خواهر، سمنان با یازده باب بوستان معرفت و ۴۹۰شرکت کننده شامل ۲۷۰خواهر و ۲۲۰ برادر بیشترین شرکت کننده را در این طرح و در سطح استان سمنان داشتند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: شهرستان دامغان ۱۰باب بوستان معرفت با ۴۴۰شرکت کننده شامل ۱۸۰خواهر و ۲۶۰برادر و شهرستان گرمسار دارای ۹باب بوستان معرفت و ۴۰۰شرکت کننده شامل ۱۸۰خواهر و ۲۲۰ برادر در رتبه های بعد هستند
مصائبی درباره فعالیت فرهنگی بوستان معرفت در مهدیشهر نیز توضیح داد: پنج باب بوستان معرفت با۲۲۰شرکت کننده شامل ۱۰۰خواهر و ۱۲۵برادر در طول سال۹۴، فعالیت داشتند.
وی افزود: شهرستان میامی نیز در طول سال جاری، با پنج باب بوستان معرفت و ۲۵۰شرکت کننده شامل ۱۵۰خواهر و ۱۰۰برادر، سرخه سه باب بوستان معرفت و ۱۴۳شرکت کننده شامل ۵۱خواهر و ۹۲برادر و بیارجمند با دو باب بوستاتن معرفت و ۵۵شرکت کننده خواهر و ۵۰ شرکت کننده برادر فعالیت داشتند.
معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین درباره نحوه برنامه ریزی طرح های اوقات فراغت سال۹۴ نیز توضیح داد: در مجموع۶۰بوستان معرفت در سطح استان و طی تابستان سال جاری و با حضور ۱۸۰مربی، فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را برای جوانان و نوجوانان انجام برعهده داشتند که خوشبختانه استقبال از این طرح ها مناسب ارزیابی می‌شود.
مصائبی تاکید کرد: تعداد کل گفتمان های بوستان معرفت در طول تابستان جاری۴۸۰ گفتمان و تعداد کل فعالیت های پرورشی اداره کل تبلیغات اسلامی سه هزار و ۲۳مورد گزارش شده است.
وی در خاتمه افزود: شرکت کنندگان در بوستان های معرفت سطح استان سمنان طی سالجاری همچنین ۱۲۵اردوی یکروزه را نیز در قالب فعالیت های پرورشی تجربه کردند که مجموع این موارد عملکردی نسبتا قابل قبول را برای طرح بوستان معرفت استان رقم زد.



شنبه 23 آبان 1394 - 17:45:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن