تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805765723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخص کل 14 واحد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۷ب.ظ)
تساوي صف هاي خريداران و فروشندگان شاخص کل 14 واحد افزايش يافت موج - در پايان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 14 واحد افزايش به ارتفاع 63070 رسيد.
بازار امروز باز هم متعادل گام برداشت ، گويا اين بازار منتظر اتفاقي خاص است و همچنان تقتضا و عرضه کنندگان در صف هاي مساوي ايستاده اند ،کارشناسان بازار اين عدم تحرک شاخص را نيرو و انرژي اي براي اوج مي دانند ،شنيده ها حاکي از عرضه 23 شرکت تا پايان امسال دارد و موضوع ديگر پيگيري ايران براي عضو شدن در کنسرسيوم خاورميانه است.
در پايان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 14 واحد افزايش به ارتفاع 63070 رسيد ، همچنين شاخص کل هم وزن نيز با 31 واحد افزايش به مرز 9780 رسيد ،ضمن اين که حجم کل معاملات امروز 297 ميليون سهم بود در ادامه بايد گفت که تاپيکو ،شپديس ،حکشتي ،واميد و همراه بيشترين تاثير مثبت و نماد هاي اخابر و وغدير بيشترين تاثير منفي را بر آن داشتند ،لازم به ذکر است که شاخص کل فرابورس با افت دو واحدي خود به ارتفاع 703 نزول کرد و نماد هاي شتران ،مارون و شراز بيشترين تاثير منفي را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

معامله 257 ميليون ورقه بهادار در بازار فرابورس
امروز در فرابورس ايران، 257 ميليون ورقه بهادار به ارزش حدود يک هزار و 54 ميليارد ريال مورد معامله قرار گرفت.
در معاملات 23 آبان‌ماه فرابورس ايران، 257 ميليون ورقه بهادار در 10 هزار و 417 نوبت به ارزش يک هزار و 54 ميليون و 80 هزار ريال داد و ستد شد.
در ساعت اوليه معاملات امروز شاخص کل فرابورس بالا رفت اما مجدداً افت کرد و در نهايت با کاهش حدود 3 واحدي روي عدد 703.59 متوقف شد.

قند شيروان بيشترين حجم معاملات را در اختيار گرفت
بيشترين حجم معاملات نخستين روز هفته مربوط به معامله 6 ميليون و 300 هزار سهم قند شيروان بود و بيشترين ارزش معاملات امروز به ميزان 34 ميليارد و 540 ميليون ريال در اختيار پتروشيمي مارون بود.
اين در حالي است که بيشترين افزايش قيمت امروز مربوط به سهام نيرو سرمايه و پس از آن مرجان کار و قند چهارمحال بود و نماد شرکت‌هاي ذوب آهن اصفهان، بانک دي، پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان، قند شيروان، پالايش نفت تهران، پالايش نفت لاوان و سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي به عنوان پربيننده ترين نمادهاي فرابورسي معرفي شدند.

بيشترين افت قيمت فن آوا
از سوي ديگر، گروه فن آوا، خوارزمي و مينو شرق با بيشترين افت قيمت روبرو شدند و اوراق تسهيلات مسکن در بازه 690 تا 700 هزار ريال دست به دست شد.
در بازار ابزاهاي نوين مالي، صندوق سرمايه‌گذاري اعتماد آفرين پارسيان با معامله يک ميليون و 200 هزار سهم، بيشترين حجم معاملات ETF را از آن خود کرد و اوراق اجاره ماهانه رايتل با داد و ستد 40 هزار ورقه بهادار بيشترين حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.
گفتني است، در روز جاري شاهد بازگشايي نمادهاي معاملاتي شرکت پتروشيمي اميرکبير و آهن و فولاد ارفع با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد، بوديم.

حجم معاملاتي 9 ميليوني شپلي
شپلي با حجم بيش از 9 ميليوني خود در صدر جدول حجم معاملاتي گروه محصولات شيميايي قرار گرفت و در قيمت 2423 ريال بيش از 2 درصد افزايش قيمت را تجربه کرد و بيشتر معامله گران اين سهم حقيقي ها بودند ،همچنين پترول با فراتر از 3 ميليون حجم معاملاتي در قيمت 1420 ريال بسته شد و حقوقي ها هيچ تمايلي براي داد و ستد در اين سهم نشان ندادند ،ضمن اين که تاپيکو در قيمت 2257 ريال سه و نتيم ميليون حجم معاملاتي را در دست گرفت که ورود حقوقي به اين سهم 2 ميليون و خروجش از آن ناچيز بود ،لازم به ذکر است که شکلر در قيمت 2157 ريال 8 درصد افزايش قيمت را ثبت کرد.

تاثير 21 درصدي منفي اخابر
گروه مخابرات با نماد اخابر خود مورد توجه معامله گران قرار گرفت که اين نماد با حجم يک ميليوني خود در قيمت 2277 ريال در بازه قرمز بازار حضور يافت و 21 درصد تاثير منفي را بر شاخص کل گذاشت که ورود حقوقي به اين سهم يک ميليون و خروجش از آن نيز يک ميليون سهم بود ،ضمن اين که همراه در قيمت 29150 ريال وارد بازه مثبت بازار شد.
خودرويي ها بيشترين حجم معاملات را به خپارس در محدوده قيمتي 912 ريال تقديم کردند که 12 ميليون حجم معاملات بود که ورود حقوقي به اين سهم ناچيز و خروجش از آن صفر بود ،همچنين خودرو در قيمت 2018 ريال يک درصد افت قيمت را تجربه کرد و 7 ميليون حجم معاملاتي را در دست گرفت که بيشتر معامله گران اين سهم حقيقي ها بودند ،ضمن اين که خساپا در قيمت 1033 ريال حامل 4 ميليون حجم معاملاتي بود که ورود حقوقي به اين سهم ناچيز و خروجش از آن به اندازه يک ميليون سهم بود لازم به ذکر است که ورنا نيز در محدوده قيمتي 922 ريال بيش از 4 ميليون حجم معاملات را از آن خود کرد که حقوقي ها هيچ توجهي براي خريد و فروش به اين سهم نشان ندادند.

بانکي ها در بازه منفي
بانکي ها اکثرا در بازه منفي بازار حضور داشتند و وبصادر با 29 ميليون حجم معاملات در صدر جدول حجم معاملاتي حضور يافت که حقوقي ها به اندازه 16 ميليون سهم را خرديدند و يک ميليون سهم را به فروش رساندند ،ضمن اين که وبملت نيز در قيمت 1950 ريال 21 ميليون حجم معاملات را در دست گرفت و حقوقي 19 ميليون سهم خريد و 12 ميليون سهم را عرضه کرد ،همچنين وتجارت نيز در قيمت 882 ريال و در بازه قرمز بازار و با حجم 5 و نيم ميليوني به خط پايان معاملات رسيد.
وغدير در گروه هلدينگي ها در قيمت 2060 ريال با حجم بيش از 2 ميليوني معاملات رو به رو شد که ورود حقوقي به اين سهم 2 ميليون و خروجش از آن نيز 2 ميليون سهم بود ،همچنين واميد نيز در قيمت 1900 ريال حجم معاملاتي يک ميليوني را از آن خود کرد ،که حقوقي ها به همين اندازه وارد و خارج شدند.

شبندر رهبر حجم معاملاتي
گروه نفتي ها اکثرا در بازه قرمز بازار حضور داشتند و نماد شبندر با حجم بيش از يک ميليوني خود بيشترين حجم معاملات را صاحب شد و با قيمت 3460 ريال به خط پايان معاملات رسيد که ورود و رخوج حقوقي به اين سهم چندان قابل توجه نبود ،ضمن اين که شاوان نيز در محدوده قيمتي 8799 ريال بيش از يم درصد افت قيمتي را تجربه کرده و يک نيم ميليون حجم معاملات را در اختيار گرفت که ورود حقوقي به اين سهم صفر وم خروجش از آن نيز ناچيز بود ،همچنين شتران نيز با يک و نيم ميليون حجم معاملات در بازه قرمز بازار حضور يافت و حقوقي ها توجه زيادي به اين سهم نشان ندادند ،شايان ذکر است که شپاس تنها نماد سبز رنگ اين گروه بود.

عرضه حقوقي بيش از تقاضاي آن
فلزات اساسي نيز اکثر قرمز پوش بودند و ذوب با 6 ميليون حجم معاملات در بازه قرمز بازار بسته شد که ورود و خروج حقوقي ها به اين سهم به اندازه يک ميليون سهم بود ،همچنين فملي نيز در قيمت 1031 ريال آخرين معامله خود را انجام داد و 5 ميليون حجم معاملات را به دوش کشيد که از اين ميان حقوقي ها به اندازه 2 ميليون سهم خريدند و 3 ميليون سهم را تا پايان بازار به فروش رساندند ،ضمن اين که فولاد نيز با 2 ميليون حجم معاملات در محدوده قيمتي 1090 ريال مورد توجه معامله گران قرار گرفت که ورود حقوقي به اين سهم يک ميليون و خروجش از آن ناچيز بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن