تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813247241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقابل شرکت هاي تامين سرمايه و بانک ها با استفاده از نقش تعهد پذيره نويسي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۵۸ق.ظ)
مدير سابق دارايي و سرمايه گذاري تامين سرمايه امين در گفتگو با موج عنوان کرد : تقابل شرکت هاي تامين سرمايه و بانک ها با استفاده از نقش تعهد پذيره نويسي موج - تقوي عنوان کرد : بانک ها مي توانند به عنوان متعهد پذيره نويس در پروژه ها حضور يابند.
سيد علي تقوي مدير سابق دارايي و سرمايه گذاري تامين سرمايه امين در گفتگو با موج عنوان کرد : اگر يک سرمايه گذار خارجي بخواهد در شرکت غير بورسي سرمايه گذاري کند صندوقي به نام Private equity موجوديت مي يابد که به قيمت گذاري و خريد شرکت هاي غير بورسي کمک مي کند.
کليات صندوق پروژه شامل اين موارد است ،يک صندوق پروژه پس از تشکيل اقدام به ايجاد شرکت پروژه سهامي خاص است و مديريت شرکت پروژه در اختيار اعضاي هيات صندوق و وظيفه آن ساخت پروژه با استفاده از ساير پيمانکاران در ساخت پروژه است.
مدير سابق دارايي تامين سرمايه امين درباره عملکرد اين صندوق ها گفت : ما در مرحله اول جمع آوري وجوه از سرمايه گذاران را داريم و پس از آن تخصيص وجوه به پروژه متناسب با برنامه زماني پيش بيني شده و همراه با طي مراحل افزايش سرمايه است.
وي ادامه داد : مرحله بعد عملکرد صندوق هاي پروژه تبديل شرکت سهامي عام و عرضه عمومي سهام آن است و در آخر تصفيه صندوق و انتقال سهام شرکت پروژه به دارندگان واحد هاي سرمايه گذاري متناسب تحت تملک است.
وي افزود : مجمع صندوق پروژه شامل دو جزء ارکان نظارتي و ارکان اجرايي است که ارکان نظارتي شامل متولي ،حسابرس ،ناظر فني و هيات مديره است.
تقوي ادامه داد : ارکان اجرايي نيز شامل مدير صندوق ،شرکت پروژه ،متعهد پذيره نويس و بازار گردان است.
وي ادامه داد : وظيفه متعهد پذيره نويس اين است که اگر واحد هاي صندوق به فروش نرفت آن واحد ها را تملک کند و پول را به صندوق تزريق کند.
تقوي عنوان کرد : بانک ها مي توانند به عنوان متعهد پذيره نويس در پروژه ها حضور يابند.
وي افزود : البته بانک ها اجمالاً اجازه تعهد پذيره نويسي ندارند اما مي توانند از طريق شرکتهاي تامين سرمايه يا ساير نهادهاي زير مجموعه آن ها مثل صندوق هاي سرمايه گذاري و ... وظيفه تعهد پذيره نويسي رو به صورت غير مستقيم انجام بدهند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن