تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803335041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمل‌ونقل ريلي کشور سابقه 80 ساله دارد/حمل‌ونقل ترکيبي ريلي نظام شهرنشيني را متحول مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۴۰ب.ظ)
حمل‌ونقل ريلي کشور سابقه 80 ساله دارد/حمل‌ونقل ترکيبي ريلي نظام شهرنشيني را متحول مي‌کند موج - وزير راه و شهرسازي گفت: حمل‌ونقل ريلي در کشور سابقه 80 ساله دارد، در حالي که با هزاران ميليارد تومان سرمايه‌گذاري هنوز هم سهم حمل‌ونقل ريلي در جابه‌جايي بار و مسافر کمتر از 10 درصد است.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي روز شنبه در هفدهمين همايش بين‌المللي حمل‌ونقل ريلي اظهار داشت: ترکيب حمل‌ونقل ريلي سريع‌السير بين شهري و قطارهاي شهري و حومه‌اي مفهوم جديدي در زندگي شهرنشيني به وجود آورده و کل نظام شهرنشيني را در بسياري از کشورهاي جهان متحول کرده است.
وزير راه و شهرسازي افزود: بدون شک ايجاد حمل‌ونقل ريلي ترکيبي در رويکرد جديد زندگي شهرنشيني در توسعه شهري تحولات زيادي را به وجود آورده و در قالب برنامه ششم توسعه بايد به توسعه قطارهاي حومه‌اي بيش از پيش توجه شود.
وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: چنانچه صنعت حمل‌ونقل ريلي از موضع حرکت مورد توجه قرار گيرد، اين صنعت از نظر رواني حرکت و هم در ايجاد ارتباط در مسيرهاي مختلف نقش مهمي ايفا مي‌کند و حرکت هيچ‌گاه توقف ندارد؛ زيرا زماني که از حرکت بازايستد، لحظه عدم فرارسيده است.
وي اظهار داشت: حوزه راه‌آهن پروژه‌ها به صورت جداگانه طراحي و تعريف مي‌شود، در حالي که در اين حوزه به مفهوم حرکت و رواني بار مسافر توجه کمتري شده است.
آخوندي تاکيد کرد: انتظار مي‌رود تمام پروژه‌ها در حوزه راه‌آهن به شکل واحد دنبال شود تا بتوان با پيوستگي حرکت در بخش حمل‌ونقل ريلي، سرمايه‌گذاري‌هاي خود را افزايش داد.
وي گفت: حمل‌ونقل ريلي در کشور سابقه 80 ساله دارد، در حالي که با هزاران ميليارد تومان سرمايه‌گذاري هنوز هم سهم حمل‌ونقل ريلي در جابه‌جايي بار و مسافر کمتر از 10 درصد است.
وزير راه و شهرسازي، نقش جاده ابريشم در جابه‌جايي بار و مسافر در بين ملت‌هاي جهان را يادآور شد و افزود: جاده ابريشم هنوز هم به عنوان نماد شرقي مطرح است و اين نماد حرکت همواره از شرق به غرب و از شمال به جنوب مورد توجه قرار گرفته به‌طوري که برخي از کشورها اکنون به دنبال بازآفريني اين نماد حرکت هستند.
وي اضافه کرد: شرايط اقتصادي فعلي تنگناهاي مالي زيادي را پديد آورده، ولي در شرايط کنوني نبايد اجازه داد تا توسعه حمل‌ونقل ريلي متوقف شود، بلکه با ارائه برنامه‌هاي مناسب سرعت توسعه اين بخش را بايد شتاب بخشيد.
آخوندي گفت: امروز با وجود شرايط سخت، وزارت راه و شهرسازي درصدد است حرکت قطارهاي حومه‌اي را در حاشيه شهرهاي بزرگ افزايش دهد، به‌طوري که اکنون قطارهاي حومه‌اي در اطراف تهران، مشهد، شيراز، تبريز در دستور کار قرار دارد.
وي اضافه کرد: روزانه 800 هزار وسيله نقليه در حاشيه شهرهاي بزرگ تردد دارند و با توسعه قطارهاي حومه‌اي مي‌توان رفت وآمد در اطراف شهرهاي بزرگ و کلان‌شهرها را کاهش داد.
اين مقام مسوول، لزوم يکپارچگي حمل‌ونقل درون و برون‌شهري را خاطرنشان ساخت و گفت: بيشتر ايستگاه قطارها بين پنج تا 20 کيلومتري شهرها قرار گرفته‌اند و در زمان حاضر مکان ايستگاه‌هاي راه‌آهن در اطراف شهرها مورد تجديدنظر قرار گرفته و با انتقال آن‌ها به درون شهرها، يکپارچگي حمل‌ونقل ريلي درون و برون‌شهري مفهوم پيدا مي‌کند.
وي اظهار داشت: قرار است در مسير قطار سريع‌السير تهران ـ قم ـ اصفهان ايستگاه قطار قم در جمکران احداث شود، در حالي که چنانچه فردي از جمکران به شهر قم قصد عزيمت داشته باشد، بايد يک ساعت در اين مسير معطل شود.
به گفته آخوندي، اکنون در مرکز استان فارس، چهار طرح راه‌آهن شيراز به اصفهان، شيراز به گل گهر، شيراز به بندرعباس و شيراز به بوشهر در حال اجرا است در حالي که هر چهار طرح مي‌تواند در يک مسير با برنامه‌ريزي مناسب به بهره‌برداري برسد.
وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: 11 ميليون نفر از جمعيت شهري ايران در حاشيه شهرها زندگي مي‌کنند، چنانچه نظام حمل‌ونقل شهري در قالب ريلي ايجاد شده بود و شهرها متکي بر آن بود، اين وضعيت را در حاشيه شهرها نداشتيم.
هفدهمين همايش بين‌المللي حمل‌ونقل ريلي و دهمين نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت ريلي با حضور متخصصان و دست‌اندرکاران حمل‌ونقل ريلي که امروز (شنبه، 23 آبان) در مرکز همايش‌هاي رازي آغاز بکار کرد، فردا (يکشنبه) نيز ادامه دارد.
پيش از اين محسن پور سيد آقايي، معاون وزير راه و شهرسازي، گفته بود: اجراي برنامه‌هاي بخش ريلي از قبيل توسعه زيربناها، دو خطه سازي برخي از مسيرها، واگن‌ها، لکوموتيو و خطوط جديد به 86 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري نياز دارد.
وي سهم سرمايه‌گذاري در بخش زيربناها از رقم مزبور را 35 هزار ميليارد تومان ذکر کرد که اين رقم بيش از 40 درصد از کل سرمايه‌گذاري را در برمي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن