تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803343410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمل‌ونقل ريلي استخوان‌بندي اصلي شبکه حمل‌ونقل عمومي پايتخت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۹:۵۱ق.ظ)
معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران: حمل‌ونقل ريلي استخوان‌بندي اصلي شبکه حمل‌ونقل عمومي پايتخت است موج - معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران از سيستم حمل‌ونقل ريلي به عنوان استخوان‌بندي اصلي شبکه حمل‌ونقل عمومي پايتخت نام برد و گفت: اجراي خطوط اتوبوس‌راني در تهران در قالب سيستم حمل‌ونقل يکپارچه و مبتني بر طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک شهر تهران انجام مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي معاونت حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران، سيد جعفر تشکري هاشمي افزود: مترو، اولويت نخست مديريت شهري در حوزه حمل‌ونقل عمومي است و پس از آن، به ترتيب سامانه اتوبوس‌هاي تندرو (بي.آر.تي)، مسيرهاي فرا منطقه‌اي به عنوان خطوط پر سرعت، مسيرهاي منطقه‌اي و محلي به عنوان خطوط تغذيه‌کننده و تاکسي‌ها در اولويت قرار دارند، ضمن اين‌که توسعه خطوط دوچرخه‌سواري و مسيرهاي پياده‌روي نيز از اهميت ويژه‌اي بر خورداراند.
وي با اعلام اين‌که اشتباه بزرگي که از ديرباز در اذهان عمومي نقش بسته، اين است که معابر شهري تنها بايد در اختيار خودروهاي شخصي و موتورسيکلت‌ها قرار داشته و در خدمت سواره‌ها باشند، تأکيد کرد: اين باور از ريشه و سرچشمه غلط است؛ چراکه ما اعتقاد داريم شهر براي همه شهروندان اعم از سواره و پياده است و در اين ميان، پياده‌ها از اولويت برخوردارند و در بين سواره‌ها نيز آن‌ها که از حمل‌ونقل عمومي استفاده مي‌کنند، در ارجحيت قرار دارند.
معاون شهردار تهران اجراي خطوط اتوبوس‌راني فرا منطقه‌اي را بر اساس طرح جامع و بر مبناي مصوبات شوراي ترافيک شهر تهران دانست و اظهار کرد: در اين راستا، احداث 5 خط فرا منطقه‌اي به طول 54 کيلومتر، شامل خط يک از ميدان جمهوري اسلامي تا ميدان شهيد کلاهدوز، خط 2 از ميدان هفت‌تير تا ميدان صادقيه، خط 3 از ميدان آرژانتين تا ميدان امام خميني، خط 4 در مسير خيابان‌هاي شهيد بهشتي و شهيد مطهري و خط 5 از ميدان راه‌آهن تا شهرک والفجر را در دستور کار داريم.
تشکري هاشمي در توضيح برخي اظهارات مبني بر اين‌که احداث خط فرا منطقه‌اي ميدان هفت‌تير تا ميدان صادقيه، بلوار کشاورز را دستخوش تغييراتي خواهد کرد، تصريح کرد: به هيچ عنوان تغييري در اين معبر و فضاي سبز آن ايجاد نمي‌شود و بر حفظ اين مسير زيبا که به حافظه تاريخي شهر تهران و به خاطره جمعي شهروندان تهراني تبديل شده، تأکيد داريم.
وي در تشريح ويژگي‌هاي فيزيکي خطوط فرا منطقه‌اي و آثاري که ممکن است اين خطوط در محورهايي که قرار است به اجرا در آيند، بر جاي بگذارند، گفت: خطوط فرا منطقه‌اي، بدون جدا کننده و گاردريل و بدون محدوديت تفکيک فيزيکي و ساير محدوديت‌هايي که در خطوط بي آرتي به چشم مي‌خورد، اجرا مي‌شوند و در بخش‌هايي از مسير، اتوبوس‌ها در کنار ساير خودروهاي عبوري رفت‌وآمد مي‌کنند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين‌که اگر مي‌گوييم شهروندان از وسيله نقليه شخصي خود پياده شده و سوار وسايل نقليه عمومي شوند و محدوديت‌هايي براي تردد خودروهاي سواري وضع و اعمال مي‌کنيم، بايد مقدمات اجراي اين سياست را نيز فراهم نماييم، اظهار کرد: مي‌بايست به نوعي عمل کنيم که مردم کمترين آسيب را از رهگذار سياست‌هاي ما ببينند و به موازات آن، بيشترين منفعت را از اين رهگذر کسب نمايند.
تشکري هاشمي با بيان اين‌که اجراي خطوط فرا منطقه‌اي در راستاي سياست ترغيب و تشويق مردم به استفاده از وسايل نقليه عمومي به جاي وسيله نقليه شخصي در دستور کار قرار دارد، تصريح کرد: تجربيات جهاني نشان داده، در صورتي که حمل‌ونقل عمومي جذاب، روان و کارآمد، در دسترس شهروندان باشد، در آن صورت مي‌توان انتظار داشت مردم، کمتر از خودروي سواري خود استفاده کرده و به سمت استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومي بروند.
وي با تأکيد بر اين‌که آلودگي خودروهاي کاربراتوري حدود 40 گرم در هر کيلومتر پيمايش است، در صورتي که آلودگي خودروهاي انژکتوري، تنها 2 تا 3 گرم در هر کيلومتر پيمايش است، اضافه کرد: در حال حاضر، حدود 100 دستگاه تاکسي هيبريدي با استاندارد يورو 5 وارد ناوگان تاکسيراني شده که در تلاشيم تا پايان سال، اين تعداد را به 1000 دستگاه برسانيم.
معاون شهردار تهران با اشاره به مصوبه اخير شوراي پول و اعتبار در خصوص اختصاص وام 25 ميليون توماني براي خريد خودرو که قرار است از امروز آغاز مي شود، اين مصوبه را مشوق خوبي براي ايجاد تحول جدي در نوسازي خودروهاي فرسوده دانست و اظهار کرد: در اختصاص اين وام، اولويت بايد با دارندگان تاکسي‌هاي فرسوده‌اي باشد که در ناوگان حمل‌ونقل عمومي کار مي‌کنند و بيشترين پيمايش را در سطح شهر دارند و در نتيجه بيشترين آلودگي را نيز در هواي شهر توليد مي‌کنند.
تشکري هاشمي با بيان اين‌که به آينده ناوگان تاکسيراني از طريق نوسازي تاکسي‌هاي فرسوده خوش‌بين هستم و اميدوارم با تدابير مديريت شهري و حمايت‌هاي دولت محترم، ناوگان فرسوده تاکسيراني مورد نوسازي قرار بگيرد، تصريح کرد: به اين منظور، بانک‌ها از طريق اختصاص اعتبار به نوسازي و گواهي اسقاط، مي‌توانند نقش شايسته‌اي را ايفاء کنند، ضمن اين‌که در اين ميان، اهميت ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت کشور در تسهيل و تسريع اين مهم را نيز نبايد از نظر دور داشت.
وي در ادامه با تأکيد بر اين‌که مطالعات احداث قطار سبک شهري موسوم به آل آر تي به عنوان يکي از مدهاي حمل‌ونقل عمومي را آغاز کرده‌ايم، خاطرنشان کرد: مدهاي حمل‌ونقلي بايد بر اساس حجم مسافر در معابر شهري طراحي شوند و براي معابري که حجم مسافر کمتري دارند، سيستم آل آر تي گزينه مناسبي است که مطالعات اجرايي آن شروع شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن