تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804103545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برابري گسترش شبکه حمل‌ونقل ريلي تهران با شهرهاي پيشرفته جهان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۱۱ب.ظ)
برابري گسترش شبکه حمل‌ونقل ريلي تهران با شهرهاي پيشرفته جهان موج - تهران در دهه اخير از شهري با کمترين گسترش شبکه حمل‌ونقل ريلي و کمترين دسترسي به ناوگان ريلي، امروز به شهري تبديل شده که از اين نظر شانه به شانه شهرهاي پيشرفته جهان حرکت کرده و با آن‌ها برابري مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از معاونت حمل‌ونقل ترافيک شهرداري تهران، سابقه احداث قطار شهري در تهران به بيش از يک قرن قبل؛ يعني زماني که يک خط آهن رو زميني بين دروازه شهر ري و ميدان باغ شاه به نام ماشين دودي ساخته شده باز مي‌گردد، در صورتي که تحول جدي در حمل‌ونقل ريلي پايتخت و بهره برداري از متروي تهران در دهه اخير رقم خورد.
بر اساس اين گزارش، مترو به عنوان يکي از مهم‌ترين راهکارهاي حل مسأله ترافيک و مشکل آلودگي هوا در جهان شناخته شده و از مزاياي بسياري همچون کاهش زمان و هزينه سفرهاي درون شهري، سهولت در جابه‌جايي، کاهش آلودگي هوا و کاهش مصرف انرژي برخوردار است و در بين مُدهاي حمل‌ونقلي، از نظر اقتصادي، اجتماعي، بهداشتي و زيست محيطي، برترين گزينه است.
تهران يکي از پيشرفته‌ترين متروها را بين ۱۰۶ شهر جهان دارد
بنا بر اين گزارش، مترو به عنوان پاک‌ترين، سالم‌ترين، ايمن‌ترين و به طور کلي کارآمدترين شبکه حمل‌ونقلي، نقش انکارناپذيري در حل مسائل و مشکلات اقتصادي، اجتماعي، بهداشتي و محيط زيستي ناشي از ترافيک دارد، به طوري که سفر با مترو باعث صرفه‌جويي روزانه دو ميليارد تومان در مصرف سوخت مي‌شود که در کنار آن، آلودگي هوا و خسارات آن نيز کاهش مي‌يابد.
اين گزارش مي‌افزايد، هر روز بالغ بر سه ميليون سفر در تهران با مترو انجام مي‌شود که با احتساب شش دهم ليتر صرفه‌جويي در مصرف سوخت در هر سفر، روزانه يک ميليون و ۸۰۰ هزار ليتر در مصرف سوخت صرفه‌جويي مي‌شود، ضمن اين‌که با احتساب ۲۷ دقيقه صرفه‌جويي در وقت در هر سفر با مترو، روزانه حدود يک و نيم ميليون ساعت نيز در وقت شهروندان صرفه‌جويي مي‌شود.
بررسي رتبه متروي پايتخت کشورمان در بين متروي ۱۰۶ شهر جهان، حاکي از اين است که متروي تهران با طول ۱۷۰ کيلومتر، يکي از ۲۰ متروي طولاني جهان و از نظر تعداد سفر در روز با حدود ۳ ميليون سفر روزانه، يکي از ۱۰ متروي پر مسافر دنيا است و به علاوه، از نظر شاخص تعداد مسافر بر کيلومتر، متروي تهران يکي از ۲۰ متروي پر تراکم و از نظر تعداد ايستگاه با ۱۹۳ ايستگاه، يکي از ۳۰ متروي برتر جهان است، ضمن اين‌که از نظر قيمت بليت مترو يکي از ۵ شهر ارزان دنيا است.
بر پايه اين گزارش، متروي تهران تا سال ۷۸، تنها ۶۰ دستگاه واگن در اختيار داشت که اين تعداد در سال ۸۴ به ۳۵۱ دستگاه رسيد، اما؛ پس از يک دهه رشد صعودي در آستانه سال جديد تحصيلي امسال، به يک هزار و ۲۴۹ دستگاه واگن افزايش پيدا کرد که به اين ترتيب، به طور متوسط سهم هر ۷ هزار و ۶۰۰ نفر مردم تهران از ناوگان ريلي، يک دستگاه واگن مترو است.
اين گزارش مي‌افزايد: در تهران تا سال ۷۸ تنها ۱۲ ايستگاه مترو وجود داشت که اين تعداد در سال ۸۴ به ۴۱ ايستگاه رسيد، اما؛ بعد از يک دهه رشد صعودي و پس از افتتاح بخش شمالي خط سه مترو با حضور رئيس جمهور و شهردار تهران در ايستگاه متروي قائم به ۹۳ ايستگاه، به کمتر از هر ۱۰۰ هزار نفر يک ايستگاه و به طور مشخص به هر ۹۷ هزار نفر يک ايستگاه، کاهش پيدا کرده است.
بر مبناي اين گزارش، تهران تا سال ۷۸ تنها ۴۰ کيلومتر خط مترو داشت که اين ميزان تا قبل از سال ۸۴ به ۷۹ کيلومتر رسيد که ۴۰ کيلومتر آن روي زمين قرار داشت و به عبارتي، تنها ۳۹ کيلومتر آن زير زمين بود، اما؛ اين خطوط بعد از يک دهه رشد صعودي و پس از افتتاح بخش شمالي خط سه مترو به طول ۱۸ کيلومتر در آستانه سال جديد تحصيلي امسال، به ۱۷۰ کيلومتر رسيد که ۱۲۸ کيلومتر آن زير زمين قرار دارد و به طور متوسط سهم مردم تهران از خطوط مترو هر ۵۳ هزار نفر يک کيلومتر مترو است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن