تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812932119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت سهم راه آهن از صرفه جويي انرژي را پرداخت کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۱۱ب.ظ)
رئيس انجمن مهندسي حمل ونقل ريلي: دولت سهم راه آهن از صرفه جويي انرژي را پرداخت کند موج - رئيس انجمن مهندسي حمل و نقل ريلي کشور گفت: دولت سهم راه آهن از صرفه جويي انرژي را به راه آهن پرداخت کند تا بلافاصله در اختيار حوزه هاي مختلف آن قرار گيرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در هفدهمين همايش بين المللي حمل و نقل ريلي سيد ابوالفضل بهره دار رئيس انجمن مهندسي ريلي کشور با بيان اين که حضور مديران در اين همايش نشان دهنده اهميت شبکه ريلي کشور است، گفت: کشور ما نيازمند توسعه است و اگر اين توسعه پايدار نباشد مفهوم چنداني براي ارزش گذاري ندارد.
وي افزود: توسعه پايدار نيازمند مباني علمي و استفاده از ظرفيت هاي علمي و فناوري است. علم مفيد مستلزم تجاري سازي است تا اقتصاد شکوفا شود.
رئيس انجمن مهندسي حمل و نقل ريلي کشور به کشور سنگاپور اشاره کرد و افزود: در اين کشور بيش از 125 ميليارد دلار محصولات دانش محور توليد مي شود و در کشور ما نيز به دليل وجود ظرفيت هاي علمي بالا مي توان به رقم بيشتر از اين نيز دست پيدا کرد.
بهره دار تصريح کرد: بايد تلاش شود تا نهادهاي امروز در بخش توليد صنايع و بخش هاي اجرايي به يکديگر متصل شوند. ضرب آهنگ توسعه اقتصادي با ضرب آهنگ توسعه علم در هم آميخته شوند.
وي تاکيد کرد: کشور ما در حوزه توليد مقالات علمي مقام اول را دارد اما تبديل اين علم به ثروت راهي طولاني است که ما هنوز نتوانستيم آن را بپيماييم.
رئيس انجمن مهندسي حمل و نقل ريلي کشور گفت: سرمايه گذاري در حوزه حمل و نقل مهم است اما مهمتر از سرمايه گذاري وضع سياست هاي سرمايه گذاري است به طوري که بخش خصوصي داخلي و خارجي بايد پيشران فعاليت هاي حمل و نقل ريلي باشند.
بهره دار ادامه داد: دولت منابع اقتصادي کافي براي تقويت و بهسازي بخش حمل و نقل ريلي را ندارد در نتيجه بايد از فعاليت هاي بخش خصوصي و امکانات آن در اين بخش استفاده شود.
وي افزود: سهم دولت در توسعه فعاليت هاي زير بنايي بايد افزايش يابد بر اساس مستندات برنامه پنجم و ششم توسعه و تاکيدات رهبري در خصوص استفاده حداکثري از ريل دولت بايد به کمک راه آهن بيايد زيرا راه آهن به تنهايي نمي تواند حجم بالاي پيشرفت را به دوش بکشد.
رئيس انجمن مهندسي حمل و نقل ريلي کشور تاکيد کرد: دولت بايد بلافاصله سهم راه آهن از صرفه جويي انرژي در کشور را در اختيار راه آهن قرار دهد زيرا بر اساس قانون توسعه حمل و نقل ريلي کشور و هزار ميليارد تومان مي بايست در اختيار قرار گيرد.
وي تصريح کرد: از اين مقدار شش هزار ميلياردتومان سهم راه آهن و چهار هزار ميليارد تومان سهم مترو پرداخت شده است.
بهره دار گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته سهم راه آهن در بخش حمل و نقل بايد افزايش يابد که از جمله آن احداث خطوط حومه است که بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
رئيس انجمن مهندسي حمل و نقل کشور گفت: متولي احداث خطوط حومه بايد هر چه زودتر توسط دولت مشخص شود زيرا در حال حاضر بخشي از آن دست شهرداري و بخش ديگر در اختيار وزارت راه و شهرسازي است.منابع اقتصادي اين بخش نيز بايد تامين شود.
وي به افزايش جمعيت مسافر حمل شده توسط مترو اشاره کرد و گفت: راه آهن درون شهري کشور در اين بخش توسعه زيادي نشان مي دهد که اين قابل تقدير است.
بهره دار به نياز ساکنان شهرک هاي اقماري شهرها اشاره کرد و گفت: اين ساکنان بايد براي رفت و آمد آسايش داشته باشند در نتيجه مي بايست خطوط مترو تمامي اين بخشهاي را پوشش دهد.
وي به بخش ترانزيت راه آهن اشاره کرد و افزود: عوامل موثري در اين بخش وجود دارند و ايجاد ظرفيت بالا در اين بخش نيازمند تامين منابع مالي مي باشد.
بهره دار گفت: قطارهاي برنامه اي نقاط حساسي هستند که پيشرفت آنها نيز بايد مورد توجه قرار گيرد زيرا اين قطارها در دل خود سرعت، رضايت صاحبان کار و رونق ترافيک مجموعه را دارند و مي توانند به کسب منابع مالي ، کسب رضايت صاحبان کالا، افزايش سرعت بازرگاني و کاهش رسوب محموله هاي کالا کمک شاياني کند.
وي گفت: راه آهن موجب شده تا چند ظرفيت ايجاد شود:اول نرخ دسترسي به شبکه حمل و نقل که مي تواند به اقتصاد مقاومتي نزديک باشد.دوم اين که ترافيک کاهش پيدا کند.
وي ادامه داد: دولت بايد سهم مترو را پرداخت کند تا ايستگاه هاي تازه که در حال تاسيس هستند به موقع افتتاح شوند و من اينجا از دولت و دست اندکاران بودجه مي خواهم تا مترو را ناديده نگيرند.
بهره دار افزود: روند بهسازي و نوسازي در اين بخش رو به رشد است و خطوط جديد نيز در حال اضافه شدن به اين بخش هستند. اميدوارم با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري بتوانيم ظرفيت هاي مناسب را در بخش هاي مختلف اين حوزه شاهد باشيم و بتوانيم رشد قابل توجهي را تا سال آينده در بخش هاي مختلف حوزه حمل و نقل ريلي شاهد باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن