تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815414636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل اصلی سینما را به فیلمنامه ربط ندهید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مشکل اصلی سینما را به فیلمنامه ربط ندهید
رضا مقصودی گفت: این موضوع را قبول ندارم که مشکل اصلی سینمای ما فیلم‌نامه است برچه اساسی این حرف را می‌زنیم؟

نباید مشکل اصلی سینما را به فیلمنامه ربط داد
رضا مقصودی فیلمنامه‌نویس و رئیس کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مشکل فیلمنامه‌های سینما و تاثیر آن بر پایین آمدن آثار سینمایی گفت: اول این موضوع را قبول ندارم که مشکل اصلی سینمای ما فیلمنامه است ما بر چه اساسی می‌گوییم که مشکل ما فقط فیلمنامه است؟ معضلات سینمای ما به بخش‌های دیگر مانند کارگردانی، سرمایه‌گذار، سالن‌های نمایش و ... نیز برمی‌گردد.

وی افزود: من معتقدم بخش از مشکلات ما فیلمنامه‌ها در مرحله تولید ایجاد می‌شود زمانی که فیلمنامه در اختیار گروه تهیه قرار می‌گیرد. معضلاتی مانند کمبود امکانات و مسائل مالی باعث شده تا از سروته فیلمنامه‌ها زده شود و تغییر کنند این تغییرات زمان نمایش فیلم مشهود می‌شود و انعکاسش در فیلمنامه است و در واقع اولین ضعف‌ها به فیلمنامه ربط پیدا می‌کند پس نباید مشکلات اساسی سینما و ضعف فیلم‌ها را فقط به فیلمنامه‌ها مرتبط کرد، بسیاری از مواقع فیلم‌های تولید شده از فیلمنامه‌های خوبی برخوردارند اما با کمی دقت متوجه می‌شوید که مراحل ساخت در پایین‌آمدن کیفیت آن‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد.
 
مقصوذی در مورد فیلمسازانی که کارگردانی و تالیف یک اثر را برعهده دارند بیان کرد: طی سال‌های اخیر تعدادی از کارگردان‌های نامی سینمای ما و آن‌هایی که صاحب عنوان هستند به سمتی کشیده شدند که یا فیلمنامه خود را به فیلمنامه‌نویس واگذار می‌کنند یا فیلمنامه‌نویسی را برای مشاوره کنار خود قرار دهند و این اتفاق خوبی است که در سینمای رخ داده منتهی باید گسترش پیدا کند تا به سروسامان برسد.
 
وی ادامه داد: بحث این نیست فیلمساز کارگردانی و تالیف را در یک اثر همزمان با هم انجام می‌دهد بحث اصلی استفاده از فیلمنامه‌نویس به عنوان شخصیتی متخصص این حرفه است کسی که می‌تواند در بالابردن کیفیت یک فیلم سینمایی به کارگردان کمک کند.

مقصودی افزود: این دیدگاه باید تغییر پیدا کند که یک فیلمساز به طور همزمان تالیف و کارگردانی یک اثر سینمایی  را انجام دهد چون تالیف و کارگردان هر دو هنری جداگانه و قواعد و قوانین خودش را دارد و اگر کارگردانان ما شناخت کافی از این حرفه داشته باشند و بتوانند آن را تحصیل کنند می‌فهمند که کارگردانی یک فعالیت هنری و خلاقانه است و حتی می‌شود از یک فیلمنامه به تعداد کارگردان‌های ما فیلم درآورد که بستگی به نگاه کارگردان دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

رضا مقصودی به فیلم‌نامه‌نویسان امید داد
از تقدیر سه سینماگر تا تیکه پرانی‌های ایوبی
راه‌يابي 5 اثر به بخش طرح و ايده فيلنامه جشنواره ياس
عطاران را به خاطر فروش بالای فیلم انتخاب نکردم
معرفی هیات انتخاب و داوران بخش طرح و ایده جشنواره فیلم یاس
«آی ام نات سالوادور» به صداگذاری رسید+ تصاویر
چه فیلم‌هایی روی پرده سینما هستند؟/ آنونس فیلم‌ها را دانلود کنید
اعتراف میکنم هنوز کار جدی برای فیلمنامه نویسان انجام ندادیم





۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن