تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821141247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رنگ و بوي ديپلماتيك اولين نطق لاريجاني در مجلسبنا است دولت از مصوبات مجلس تخطي نكند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رنگ و بوي ديپلماتيك اولين نطق لاريجاني در مجلسبنا است دولت از مصوبات مجلس تخطي نكند
دنياي اقتصاد – نخستين نطق علي لاريجاني به‌عنوان رييس مجلس هشتم، تحت تاثير سابقه فعاليت‌هاي او در حوزه سياست خارجي، رنگ‌و‌بوي ديپلماتيك داشت. لاريجاني در اين جلسه از ورود مجلس به پرونده هسته‌اي ايران و تجديدنظر در همكاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درصورت تداوم گزارش‌دهي دوپهلوي آژانس خبر داد. او البته در مورد اولويت‌هاي مجلس هشتم نيز سخن گفت و ساماندهي اقتصاد كشور را مهمترين اولويت اين مجلس برشمرد. رييس جديد قوه مقننه از غلامعلي حدادعادل كه به عنوان يك نماينده عادي در صحن مجلس نشسته بود نيز دلجويي كرد و او را «رييس معنوي مجلس» خواند.
لاريجاني همچنين با بيان اينكه حكمت‌هاي سازنده در پيام مقام معظم رهبري، نقشه راه ترسيم شده مجلس هشتم است، گفت: تعبير نيكوي ايشان كه مجلس نرم افزار حركت كشور است، جايگاه مجلس هشتم را به عنوان مغز متفكر نظام در تئوري‌پردازي و راهبري امور ديواني كشور ترسيم مي‌كند.
رييس موقت مجلس هشتم اظهار كرد: تاكيد به حق ايشان كه مجلس قانونگذاري راهنماي عمل دولت است و بنا است دولت در هيچ يك از زمينه‌ها از قوانين مصوب مجلس تخطي نكند و در موارد اختلافي، گروهي از دو طرف موضوع را حل و فصل كنند، اقتضا مي‌كند سريع‌تر براي اين كار راهكاري ارائه كنيم تا در موارد اختلافي، قبل از اينكه اجراي صلب مرزهاي قانوني بين دو قوه شكنندگي ايجاد كند از طريق رايزني در چنين كميته‌هاي مشتركي به نتيجه آراسته شود. وي گفت‌: با توجه به توصيه داهيانه آن حضرت؛ يعني تعامل برادرانه با رعايت حقوق قانوني از هر دو سو مبناي عمل مجلس هشتم مي‌تواند قرار گيرد. رييس موقت مجلس هشتم با اشاره به سخنراني رييس‌جمهور در افتتاحيه مجلس هشتم مبني بر نياز كشور به مجلس مقتدر و شجاع و كارآمد تصريح كرد‌: همكاري دوستانه و هم سخني دولت با نمايندگان براي درك بهتر شرايط زمانه و خدمت به مردم قابل تقدير و ستايش است و اميدواريم فضاي مودت و كارشناسي دقيق تر در امور كشور مدد رساند. رييس موقت مجلس تصريح كرد: ما بر اساس سوگند خويش تلاش مي‌كنيم كه با راهنمايي و حمايت شما نمايندگان ملت، زمينه‌هاي تحقق مديريت علمي‌را فراهم كنيم و در جهت فربه ساختن بعد كارشناسي مجلس، حتي المقدور از كشمكش‌هاي حزبي پرهيز كنيم.
حد و مرز جديد در همكاري با آژانس
رييس موقت مجلس هشتم به گزارش اخير البرادعي نيز اشاره و تصريح كرد: در اين گزارش، آژانس اعلام كرده است كه تمامي ‌مواد هسته‌اي كارخانه غني‌سازي سوخت و نيز تمامي ‌آبشارهاي نصب شده تحت نظارت آژانس قرار دارد وهمچنين هيچ نشانه‌اي گواه بر انجام فعاليت‌هاي مرتبط با بازفرآوري در تاسيسات وجود ندارد؛ آژانس با استفاده از تصاوير ماهواره‌اي بر وضعيت كارخانه توليد آب سنگين نظارت دارد و با صراحت بيان داشتند كه آژانس هيچ اطلاع عملي در مورد ساخت اجزاي مواد هسته‌اي يك سلاح از سوي ايران در اختيار ندارد. لاريجاني گفت: اما متاسفانه در بندهايي چنان چند پهلو سخن گفته اند تا بعد رسانه‌اي گزارش آژانس را غني كنند كه در اين دو روز شاهد جو سازي ها هستيد. وي افزود: هر چند كه چنين رويكرد آژانس مايه تاسف همه كشورهاي حق طلب است، ما توصيه مي‌كنيم از پاسكاري مرموزانه ديپلماتيك پرونده هسته‌اي بين آژانس و 1+5 پرهيز كنند.
رييس موقت مجلس هشتم تصريح كرد: ما اعلام مي‌كنيم مجلس هشتم اجازه چنين فريبكاري را نخواهد داد. اين سخن لاريجاني با فرياد ا... اكبر منتخبان مجلس هشتم همراه شد. لاريجاني در ادامه گفت: در صورت ادامه ‌اين رفتار مجلس هشتم با ورود به پرونده حد و مرز جديدي براي همكاري با آژانس ايجاد مي‌كند. دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي در پايان جلسه علني مجلس نيز درجمع خبرنگاران گفت: گزارش اخيرالبرادعي در خصوص پرونده هسته‌اي ايران حاوي نكات متنوعي است و برخي از بندهاي اين گزارش نشان مي‌دهد كه هيچ سندي دال بر گرايش ايران به سمت سلاح هسته‌اي وجود ندارد و همچنين در اين گزارش بر نظارت‌‌هاي آژانس نسبت به فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران اشاره شده است. وي افزود:‌ البته در بندهاي گزارش، حرف‌هاي دوپهلو زده شد كه به نظر مي‌رسد بيشتر صبغه رسانه‌اي دارد و به جاي آنكه يك سند حقوقي باشد القائاتي را دنبال مي‌كند.
رييس موقت مجلس هشتم با تاكيد بر اينكه قرار نيست ايران همكاري موسع با آژانس داشته و آنها هر زماني كه بخواهند درپي سوء استفاده خود باشند، گفت:‌ اگر آنها بخواهند اين روش را ادامه دهند، حتما مجلس در پرونده هسته‌اي ورود مي‌كند و راجع به رفتار آينده با آژانس تصميم ‌گيري مي‌كند.
ساماندهي اقتصاد به عنوان يك اولويت
لاريجاني با اشاره به اولويت‌هاي كاري مجلس هشتم نيز گفت: فكر مي‌كنيم خواسته اصلي مردم ساماندهي به وضعيت اقتصادي كشور است؛ بر اين اساس حتما رايزني‌هايي را با دولت و ساير قوا خواهيم داشت و اميدواريم مجلس هشتم در سرو سامان دادن به وضعيت اقتصادي كشور، مجلسي پرتحرك باشد.
رييس موقت مجلس هشتم تعيين برنامه‌هاي مجلس را از وظايف نمايندگان برشمرد و گفت: بعد از گذشت دوره موقت هيات رييسه مجلس، براي تعامل سازنده با ساير قوا و با مشورت نمايندگان در اين زمينه تصميم‌ گيري مي‌كنيم.
لاريجاني درباره شكل‌گيري اختلافات احتمالي ميان قوا خاطرنشان كرد: تلاش مي‌كنيم تا اين اختلافات ميان قوا به وجود نيايد و هر قوه ‌اي در چارچوب قانوني كار خود را انجام دهد، اما ممكن است مصاديقي از اختلاف پيش آيد كه در پيام مقام معظم رهبري تاكيد شده كه براي رفع آن گروهي از طرفين كميته‌اي را تشكيل دهند.
لاريجاني همچنين تاكيد كرد: براي شيوه‌هاي نوين نظارت در مجلس هشتم راهكارهايي را خواهيم انديشيد و در بخش قانونگذاري نيز تسهيل و غربال كردن قوانين از جمله برنامه‌هاي مجلس هشتم است.
حدادعادل رييس معنوي مجلس
وي در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد «شما از حدادعادل رييس مجلس هفتم به عنوان رييس معنوي مجلس ياد كرديد، اين عنوان به چه معنا است؟» گفت:‌ با دكتر حدادعادل بيش از 30 سال رابطه دوستي صميمي داريم و مسائل مربوط به رياست مجلس نيز يك مسابقه براي اداي تكليف بود كه اين امر خللي در رفاقت ما ايجاد نكرد.
وي تغييرات ايجاد شده در تركيب هيات‌رييسه مجلس نسبت به دوره قبل را طبيعي خوانده و گردش نيروها را مثبت و زمينه ساز نشاط كاري خواند.

ابراز تمايل اتحاديه اروپايي به گفت‌و‌گو با مجلس
اتحاديه اروپايي بر تمايلش براي گفت‌وگو با مجلس منتخب ملت ايران و ارتقاي روابط دوجانبه با تهران تاكيد كرد. به گزارش ايسنا، اسلوني، رياست دوره‌اي اتحاديه اروپايي روز سه‌شنبه در بيانيه‌اي خطاب به مجلس هشتم ايران كه دو روز پيش كارش آغاز شد، اعلام كرد: وظيفه‌اي كه مجلس با آن روبه‌رو است، وظيفه مهمي است و مسووليت سنگين رفاه آينده ملت ايران بر دوش آن است.
براساس گزارش خبرگزاري شينهوا، رياست دوره‌اي اتحاديه اروپايي از مجلس شوراي اسلامي ايران خواست تا در فعاليت قانون‌گذاري به طور كامل به الزامات بين‌المللي حقوق بشر عمل كند. اتحاديه اروپايي همچنين از اعضاي مجلس خواست سياست‌هاي مسالمت‌آميز و منطقي دولت را خواستار شده و از چنين سياست‌هايي حمايت كنند كه هدف آن تقويت ثبات منطقه‌اي و احياي اعتماد ميان ايران و جامعه بين‌المللي باشد. رياست اتحاديه اروپايي بار ديگر بر تمايلش براي گفت‌وگو با مجلس و اعضاي آن به منظور ارتقاي روابط دو جانبه ميان اتحاديه اروپايي و ايران تاكيد كرد.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن