تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835637730
ماجرای انتشار آلبومی که معتمدی میگوید روزش را سیاه کرده / پاسخ ناشر و آهنگساز به حرفهای خواننده
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
ماجرای انتشار آلبومی که معتمدی میگوید روزش را سیاه کرده / پاسخ ناشر و آهنگساز به حرفهای خواننده فرهنگ > موسیقی - محمد موسوی مدیر انتشارات ماهور و احسان ذبیحی آهنگساز آلبوم «ابرو کمان» به اعتراض محمد معتمدی درمورد انتشار این آلبوم و تضییع حقوقش به عنوان خواننده پاسخ دادند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب گذشته محمد معتمدی با انتشار یادداشتی از سیاه شدن روزش در 20 آبان (دیروز) خبرداده و دلیل آن را انتشار آلبوم «ابرو کمان» عنوان کرده است. او در این نوشته ار انتشار «ماهور» و ذبیحی به عنوان به عنوان اشخاص حقوقی و حقیقی نام برده که حقوق مادی و معنوی او را تضییع کرده اند. (اینجا) محمد موسوی مدیر موسسه فرهنگی و هنری ماهور در واکنش به اظهارات محمد معتمدی به خبرآنلاین گفت: «ماهور با آهنگساز اين مجموعه قرارداد دارد و مسئوليت آن با آهنگساز است.» او افزود: «شرکت ماهور با احسان ذبيحىفر تا کنون هفت قرارداد داشته و خوانندگان را خود اهنگساز انتخاب كرده و آلبومها را به این موسسه تحويل داده است. ناشرهـيچگونه دخالتى در مورد عوامل كار (نوازنده و خواننده) نداشته و مسئوليت آن در قرارداد نیز با آهنگساز است.» موسوی متن نوشتهی ذبیحیفر را در پاسخ به یادداشت محمد معتمدی در اختیار خبرآنلاین قرار داد که متن کامل آن بدین شرح است: اول: بسیار متأسفم که در وضعیت معلومالحال موسیقی امروزمان علیرغم میل باطنیام و تمایلی که به دور ماندن از حاشیههای معمول و باب شدهی امروز دارم، مجبورم برای رفع سو تفاهمهای احتمالی، در پاسخ به مسئلهای که میتوانست به سادگی و فقط از طریق «یک تماس تلفنی» طرح و حل شود در فضای عمومی و در مقابل طیف وسیع و متنوع مخاطبان مطلبی را نشر دهم! دوم: با اینکه در مورد حاشیههای ایجاد شده حرفها و توضیحات زیادی دارم و با اینکه ناچار به بیان مطالبی برای روشن شدن برخی ابهامات هستم، اما روا نمیدانم تمام جوانب امر را در فضای عمومی بیان کنم تا حریم کار حرفهایمان بیش از این آلوده نشود. سوم: اینکه فعالان حوزهی موسیقی میدانند که همهی فعالیتهای اجرایی در این حوزه یا بر اساس قراردادهای مشخص بین عوامل صورت میگیرد یا تعهدات (احتمالاً) دوستانه مبنای انجام فعالیتهاست. اما همه میدانیم هر دو حالت بدون وجود تعهد «اخلاقی» فاقد اعتبار کافیست! چهارم: در موسیقی، ناشر با یک شخص حقیقی قرارداد میبندد نه با تک تک عوامل تولید و این شخص (که نمایندهی گروه تولید کننده است) هم از لحاظ اخلاقی هم از لحاظ قانونی مسئولیت جلب رضایت عوامل تولید کننده را بر عهده دارد. من بر خود لازم میدانسته و میدانم که به عنوان آهنگساز این مجموعه حقوق مادی و معنوی تمام عوامل را تأمین کنم و این مهم را در حد توانم انجام دادهام. بنابراین به طور طبیعی هر ادعایی در این زمینه، همواره از طریق تعامل با اینجانب حتماً قابل طرح و حل و فصل بوده است. پنجم: بسیاری از اهالی موسیقی و علاقهمندان موسیقی جدی، انتشارات ماهور را به عنوان ناشری معتبر و باسابقه میشناسند. این مؤسسه و مدیریت محترم آن آقای موسوی در شرایطی از این اثر حمایت کردند که هیچ نهاد یا سازمانی از این دست آثار موسیقی ایرانی حمایتی نمیکند. کار خوبی نیست که با دادن اطلاعات نادرست به مردم، باعث شویم افرادی که در جریان کارها نیستند هرگونه تهمت و توهینی را به ناشر اثر نسبت دهند! در این اثر، من طرف قرارداد با ماهور هستم و مسئولیت مسائل مربوط به عوامل تولید کننده بر عهدهی بنده است. دسترسی به بنده هم برای هرکسی کار سختی نیست! پنجم: آقای محمد معتمدی را خوانندهای توانا با قابلیتهای موسیقایی خاص و قابل توجه میدانسته و میدانم و علیرغم مسائلی که در فضای عمومی در ارتباط با اثر منتشرشدهی جدید و مشترکمان مطرح کردهاند (که البته هیچ دلیلی برای انتشار این مطالب نمییابم) همچنان برایشان به لحاظ فنی ارزش و احترام قائلم. حال به توضیحات مختصری دربارهی آنچه ایشان در فضای مجازی منتشر کردهاند میپردازم: آن آهنگساز «جوان» که آقای معتمدی میگویند من هستم؛ احسان ذبیحیفر، متولد ۱۳۵۸. نمیدانم اختلاف سنیام دقیقاً با محمد معتمدی چقدر است ولی میدانم که سابقهی همکاریهای موسیقاییمان به سال ۷۸ یا ۷۹ برمیگردد در گروه چاوش. (صرفاً به عنوان همکار البته اگر ایشان نوازندگان را همکار یا احتمالاً عضو جامعهی موسیقی به حساب آورند) ایشان نوشتهاند: «سالها پیش آهنگساز جوانی آلبومی به من پیشنهاد میدهد و من با صداقت برای شنیدن این اثر اشتیاق نشان میدهم و در همان زمان اتودی بر روی آن میخوانم» درست میگویند من پیشنهاد دهنده بودم (معمولاً هم مؤلف یا صاحب اثر پیشنهاد میدهد) اما انتساب «اتود» برای اجرای ایشان در این کار برایم عجیب است! ترجیح میدهم سؤالاتی بپرسیم که پاسخش را خود ایشان بهتر میدانند: مگر میشود نوازنده و خوانندهای «حرفهای» (و نه جوان) برای ضبط «اتود» چند بار (نه یک بار) به استودیو بروند و چند جلسهی جداگانه با آهنگساز برای کار بر روی اثر قرار بگذارند؟! کدام خواننده برای «اتود» میکروفون شخصیاش را از منزل به استودیو میآورد؟! کدام خواننده برای ضبط «اتود» از اینکه قرار همکاری با یک نوازندهی استاد و باتجربه (برای جواب آوازها) فراهم شده مشتاق است و اصرار به تکرار ضبط با استاد در جلسهای دیگر برای ارائهی بهتر همان «اتود» دارد؟! مگر میشود؟! اینها اتود بوده؟! اگر بوده چرا تا حالا مطرح نشده بوده؟! سؤالات بیشتری هم هست اما احتمالاً خوانندهی محترم این سطور، منظور را دریافته که موضوع «اتود» چیست و با آنچه در واقع انجام شده منطبق نیست! ایشان در ادامه آوردهاند: «پس از مدتی به دلایلی از حضور در اثر انصراف میدهم» پس از چه مدتی؟ انصراف؟ مگر پیشتر نفرمودند «اتود» خواندهاند؟ اصلاً مگر برای چیزی که «اتود» بوده لازم است انصراف داد؟! اگر این را هم نادیده بگیریم چگونه انصراف دادهاند؟ اصولاً به طور معمول نوازندگان، خوانندگان یا آهنگسازان در این کشور با چه روشی باید انصراف خود را از حضور در یک اثر اعلام کنند؟ تا جایی که بندهی «جوان» میدانم در این مواقع خواننده با آهنگساز تماس میگیرد و اعلام نظر میکند یا اگر به هر دلیلی نخواهد به آهنگساز تلفن کند (البته نمیدانم چه دلیلی را بگویم که دلیل قانع کنندهای باشد!) میتواند از طریق ایمیل، پیام کوتاه، وایبر، تلگرام یا در نهایت از طریق یکی از دوستان مشترک به آهنگساز نظرش را اعلام کند. وانگهی در این مورد خاص، من هیچ تماس یا پیامی از سوی ایشان دریافت نکردم! چهبسا بعد از سال ۹۰ و ضبط آواز این کار، پیرو قرارهای ضمنی که با هم برای به نتیجه رساندن کار داشتیم بارها با ایشان تماس گرفتم (که جوابی نگرفتم) و از طریق دوستان مشترکمان پیغام فرستادم که «همچنان مایلم برای میکس و انتشار کار همفکری کنیم» و در تمام جوابهایی که دریافت میکردم به هیچ وجه از اعلام «نارضایتی» و «انصراف» خبری نبود! ایشان در ادامه نوشتهاند:«پس از گذشت حدود چهار سال مطلع میشوم اثری با صدای بنده برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی ارشاد ارجاع شده. با کمی تحقیق مشخص میشود این اثر همان اثر آن آهنگساز جوان است که شرکت ماهور بر روی آن درخواست مجوز نموده است.» واقعیت این است که ایشان از طریق تماسها و پیامهای من که از طرق مختلف برای ایشان فرستادم مطلع شدهاند! پس قضیه سرّی نبوده! البته نمیدانم آن «کمی تحقیق» چیست! بگذریم؛ به عنوان کسی که اثری را بین سالهای ۷۹ تا ۸۲ نوشته، سال ۸۵ موفق به ضبط سازها شده و پس از چند سال صبوری به دلایل مختلف، اثرِ منتشر نشدهاش به سمت اصطلاحاً «بیات» شدن پیش میرفته بنا را بر سرشلوغی، گرفتاری و تعدد کارهای اجراییِ خوانندهی اثر گذاشته و تصمیم به آمادهسازی و انتشار کار گرفتم. به هر حال در همین مرحله هم باز با تماس و ارسال پیامها از همهی راههای ممکن به ایشان مطالب مسبوق را طرح کردم و همچنان هیچ علامتی مبنی بر نارضایتی از سوی ایشان دریافت نکردم؛ که اگر ایشان فقط یک بار به من میفرمودند یا پیامی برایم میفرستادند که تمایل به حضور در این اثر ندارند من حتماً بی فوت وقت دست از این اقدام میکشیدم و یا به کلی از انتشار منصرف میشدم و یا شاید هم با صدای خوانندهی عزیز دیگری این کار را ضبط و منتشر میکردم! (اگرچه نمیدانم در آن شرایط باید چه پاسخی به محبتهای بیکران استاد بزرگوار جناب پشنگ کامکار را میدادم که افتخار همراهی پربارشان را متواضعانه نصیبمان کرده بودند!) آقای محمد معتمدی میتوانستند پیش از اینها، زمانی که از اقدامات بنده مطلع بودند و قبل از انعقاد قرارداد با ناشر، نظر تازهشان را به من انعکاس دهند! باید یادآور شوم که «چهارسال» زمان کمی برای یک «تماس تلفنی» یا ارسال یک «پیامک» برای اعلام عدم رضایت نیست! اما امروز متأسفانه به نظر میرسد هدف ایشان از طرح موضوعات اینچنینی در فضای عمومی چیز دیگری غیر از مسئلهی حقوق مادی و معنوی باشد؛ چرا که مسلماً راههای بسیار نزدیکتر و سهلالوصولتری برای احقاق حقوق مادی و معنوی عوامل یک اثر موسیقی وجود دارد. 5757
کلید واژه ها: محمد معتمدی - موسیقی - موسیقی سنتی -
پنجشنبه 21 آبان 1394 - 08:26:15
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]
صفحات پیشنهادی
واکنش دفتر موسیقی نسبت به انتشار آلبومی از پاشایی
واکنش دفتر موسیقی نسبت به انتشار آلبومی از پاشاییتاریخ انتشار سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳ ۰۵ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتشار آلبوم «گل بیتا» با صدای مرتضی پاشایی توضیحهایی داد به گزارش ایسنا در متن منتشرشده توسط این دفتر آمده است روابطدر پی انتشار یک تصویر بی حجاب: پاسخ خانمی که خبرگزاری حاشیه ساز آبرویش را برد!
در پی انتشار یک تصویر بی حجاب پاسخ خانمی که خبرگزاری حاشیه ساز آبرویش را برد فرهنگ > رسانه - ایسکا نیوز نوشت خبرگزاری بسیج دانشجویی که این روزها هم در نمایشگاه مطبوعات حضور دارد و هم به نوعی می خواهد به طیف تحریم کنندگان بپیوندد دیروز خبری منتشر کرد که هیچشرح ماجرای انتشار آرشیو محرمانه تلویزیون +فیلم
گفتوگوی تصویری با رئیس سابق سازمان صداوسیما شرح ماجرای انتشار آرشیو محرمانه تلویزیون فیلم سید عزتالله ضرغامی رئیس سابق سازمان صداوسیما ماجرای استفاده از آرشیو محرمانه تلویزیون را شرح داد به گزارش سرویس فرهنگی جام نیـوز سید عزتالله ضرغامی رئیس سابق سازمان صداوسیماواکنش به انتشار آلبومی از مرتضی پاشایی
واکنش به انتشار آلبومی از مرتضی پاشایی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتشار آلبوم گل بیتا با صدای مرتضی پاشایی توضیحهایی داد خبرگزاری ایسنا دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتشار آلبوم گل بیتا با صدای مرتضی پاشایی توضیحهایی داد در متن منتشرشدفیلم/ ماجرای انتشار آرشیو محرمانه تلویزیون
سید عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صداوسیما در گفت وگوی تصویری فارس ماجرای استفاده از آرشیو محرمانه تلویزیون را شرح داد به گزارش سپاس به نقل از خبرگزاری فارس - سرویس سیاسی سید عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صداوسیما در گفت وگوی تصویری فارس ماجرای استفاده از آرشیو محرمانه تلویماجرای انتشار آرشیو محرمانه تلویزیون/فیلم
سید عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صداوسیما در گفت وگوی تصویری فارس ماجرای استفاده از آرشیو محرمانه تلویزیون را شرح داد متن خبر نداردچهارشنبه ۱۳آبان۱۳۹۴ماجرای بازنشر یک خبر جنجالی و پاسخ یک بسیجی به تابناک+تصاویر
در پایان گزارش تابناک متذکر میشود که نه در گزارش اول و نه در پاسخ به خبر بازنشری این مجموعه خبری هیچ دخل و تصرفی نداشته و تنها منتشر کننده آن بوده است و این سایت خبری در مقام تایید و تکذیب هیچ کدام قصد القای موضوعی را نداشته است به نقل از منابع آگاه مراسم ۱۳آبان با سخنرانی دکتر فتنور داغ نشر آثار علمی با انتشار 121 کتاب در 7 روز/ اقبال برای ناشران کتاب های علمی در هفته دوم آبان
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ایبنا براساس اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی موسسه خانه کتاب در هفته گذشته 7 تا 13 آبان ماه تعداد 121 عنوان کتاب علمی به ترتیب در شاخه های ریاضیات 54 مهندسی 40 پزشکی 23 و محیط زیست چهار عنوان در کشور منتشر شده که 77 عنوان از این کتاب ها نخستیانتشار یک نشریه جدید در حوزه تجسمی
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸ ۱۷ اولین شماره ماهنامه هنراگه به صاحبامتیازی و سردبیری فرید امینالاسلام در 60 صفحه منتشر شد به گزارش خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا به گفتهی سردبیر این ماهنامه این نشریه که رویکردی نقدمحور دارد برای پر کردن خلأ ناشی از کمبود نشریات تخصصی در حوزهبزرگداشت باغبان هنر انقلاب/5 ماجرای ملاقات یک ناشناس با سرهنگی
بزرگداشت باغبان هنر انقلاب 5ماجرای ملاقات یک ناشناس با سرهنگیمدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی درباره مرتضی سرهنگی گفت آشنایی او به حوزه ادبیات دفاع مقدس بسیار بارز است جنس خاطره را می شناسد و در ثبت خاطره نگاری سرآمد است خبرگزاری فارس- گروه کتاب و ادبیات هفته آین-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها