تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819618186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دارايي 22ميليارد يورويي زنجاني كذب محض است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دارايي 22ميليارد يورويي زنجاني كذب محض است
رئيس كل بانك مركزي ادعاي بابك زنجاني مبني بر دارايي 22 ميليارد يورويي وي را تكذيب كرد.
‌ولي‌الله سيف با حضور در نمايشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران درباره صحت ادعاي بابك زنجاني مبني بر دارايي 22 ميليارد يورويي وي گفت: اين يك دروغ بزرگ و كذب محض است و هيچ گونه اسنادي در اين باره وجود ندارد. وي تصريح كرد: همانطور كه وي در گذشته تاكنون بارها دروغ‌هاي زيادي را عنوان كرده است، اكنون هم هيچ گونه مبنايي براي اثبات اينكه بابك زنجاني 22 ميليارد يورو دارايي نقدي دارد، وجود ندارد. رئيس كل بانك مركزي اين را هم گفت كه تاكنون هيچ يك از بدهي‌هايي كه وي قرار بوده به وزارت نفت برگرداند، واريز نشده و هيچ يك از حساب‌ها اين موضوع را تأييد نمي‌كند.
  
سياستگذاري درباره سود بانكي در شوراي پول و اعتبار اعلام مي‌شود
رئيس كل بانك مركزي همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره اينكه هفته جاري اخبار متناقضي در مورد سود بانكي از سوي بانك‌ها و شوراي پول و اعتبار اعلام شده و فعالان اقتصادي را دچار بلاتكليفي كرده است، سرانجام اين موضوع به كجا ختم خواهد شد؟ توضيح داد: اقتصاد به ثبات و آرامش نياز دارد و چنين اخباري به هيچ عنوان به نفع فضاي اقتصادي نيست. شوراي پول و اعتبار آخرين مرجع سياستگذاري در اين رابطه بوده و هر چه تغييرات ايجاد شود، سخنگوي اين شورا اعلام خواهد كرد. وي ادامه داد: شوراي پول و اعتبار در مورد متغيرهاي اصلي به ويژه نرخ سود بانكي حساسيت بالايي دارد و اين موضوع را در دست بررسي خود قرار داده است، بنابراين اگر نتيجه خاصي به دست آيد، حتماً توسط سخنگوي شورا (رئيس كل بانك مركزي) يا از طريق سايت بانك مركزي اعلام خواهد شد.
 
آخرين خبر سيف از وام 60 ميليوني مسكن
درحالي چند ماه از مصوبه شوراي پول و اعتبار مبني بر ورود بانك‌هاي تجاري به پرداخت وام 60 ميليوني مسكن مي‌گذرد و تاكنون اين مصوبه به مرحله اجرا نرسيده كه رئيس كل بانك مركزي در اين باره توضيح داد: بانك‌ها در حال حاضر با كمبود منابع و نقدينگي مواجه هستند ولي بر اساس دستورالعملي كه به آنها اعلام شده در حال مهيا كردن زمينه‌هايي براي ارائه وام 60 ميليوني هستند. سيف اين را هم يادآور شد كه با اقداماتي كه بانك مركزي در دست اجرا دارد و ورودي كه به بازاربين بانكي داشته اميدواريم گشايشي در منابع بانك‌ها ايجاد شود و بتوانند وام 60 ميليوني مسكن را در دستور كار قرار دهند.
  
روند واريز دارايي‌هاي بلوكه شده
رئيس كل بانك مركزي همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه عنوان مي‌شود روند واريز دارايي‌هاي بلوكه شده با مشكل مواجه شده است؟ گفت: به هر حال دارايي‌هاي بلوكه شده بعد از اجراي كامل برجام به طور كامل واريز خواهد شد اما فعلاً به روال گذشته دريافت آنها ماهانه است. به گفته وي، مبلغي حدود 24 ميليارد دلار از دارايي‌هاي بلوكه شده مربوط به بانك مركزي و 5 ميليارد دلار هم متعلق به دولت است كه با اجراي كامل برجام آزاد خواهد شد. آخرين اظهارات سيف در رابطه با مؤسسات اعتباري غيرمجاز بود و وي بار ديگر در اين مورد تأكيد كرد كه مردم از سپرده‌گذاري در مؤسسات غيرمجاز خودداري كنند چراكه ريسك آن بسيار بالاست، بنابراين محلي را براي سپرده‌گذاري انتخاب كنند كه از ريسك قابل قبولي برخوردار باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن