تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802511404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاف 22ميليارد يورويي بابك زنجاني در دادگاه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: لاف 22ميليارد يورويي بابك زنجاني در دادگاه
طبق روال مرسوم طي چند جلسه گذشته از دادگاه بابك زنجاني، متهم نفتي باز هم خبرساز شد؛ از كشف نام «شيخ حشر» كه به بابك 15 ميليارد يورو وام داده است تا ادعاي وي درباره دارايي نقدي 22 ميليارد یورویی‌اش.


طبق روال مرسوم طي چند جلسه گذشته از دادگاه بابك زنجاني، متهم نفتي باز هم خبرساز شد؛ از كشف نام «شيخ حشر» كه به بابك 15 ميليارد يورو وام داده است تا ادعاي وي درباره دارايي نقدي 22 ميليارد یورویی‌اش.
به گزارش «جوان»، در واقع ب.ز با اعلام ثروت نقدي خود را در جمع 30پولدار جهان می‌داند. هفتمين جلسه دادگاه ميلياردر نفتي و چهارمين جلسه دفاع زنجاني از خودش، با حضور معاون دادستاني همراه بود. مرتضي تورك كه مسئوليت‌ قيمت‌گذاري اموال زنجاني را بر عهده دارد به خواسته قاضي صلواتي در دادگاه حاضر شد و درباره قيمت اموال زنجاني توضيحاتي ارائه داد: «پس از ارائه اين فهرست بابك زنجاني طي نامه‌نگاري‌هايي گفت كه وجوه در مالزي نزد بانك اف‌آي‌آي‌بي است و يك نامه با دست‌خط خودش خطاب به بانك نوشت تا براي پرداخت با ما همكاري كنند. هيئتي به مالزي اعزام شد و نماينده ايشان در ملاقات با هيئت ما ابراز تعجب و شگفتي كرد و گفت: نه تنها چنين پولي نيست بلكه ما براي پرداخت پول، آب و برق و گاز نيز مشكل داريم، برخلاف اظهارات بابك زنجاني منطقه لابوآن مالزي منطقه‌اي پرخطر است.»
وي افزود: در اين مرحله بابك زنجاني اموالي مثل ساختمان وي‌آي‌پي و ويلاهايي را كه مدعي شده بود اين اموال مادرش است از فهرست خارج كرد تا دادستاني نيز اين اموال را از فهرست بيرون بياورد. بابك زنجاني مدعي است لوسترها، ميز و لوازم اداري دفتر مركزي وي 4 ميليارد تومان ارزش دارد، همچنين وي مدعي شده لوسترهاي دفترش 5/1 ميليارد تومان ارزش دارد و كارشناسان اين اعتقاد را ندارند، همچنين وي براي دفتر خود 400 ميليون تومان لوازم بدنسازي خريداري كرد.
تورگ افزود: بابك زنجاني ملك ايران زمين را بزرگ‌ترين دارايي خود در ايران عنوان مي‌كند، در حالي كه منبع پيش‌پرداخت خريد اين ملك از دارايي وزارت نفت بوده است، زنجاني ارزش ملك ايران زمين را هزار و 700 ميليارد تومان اعلام كرده است اما كارشناسان خبره دادگستري ارزش آن را تنها 700 ميليارد تومان برآورد كرده‌اند. ارزش كل دارايي‌هاي بابك زنجاني در ايران 2 هزار و 595 ميليارد تومان است، همچنين وي از ليست ابتدايي ارائه شده به دادستاني چهار دستگاه خودرو، يك ساختمان، سه ويلا و دو موتورسيكلت را خارج كرده است. همچنين بابك زنجاني مدعي است كه ويلاي لواسان كه در ليست رد مال قرار داشته متعلق به مادرش است و به همين دليل هم آن را از ليست رد مال خارج كرديم اما اين ويلا همچنان توقيف است، هنوز انتقال قطعي سهام شركت‌ها به وزارت نفت صورت نگرفته و 18 مورد از شركت‌ها و دارايي‌هاي بابك زنجاني به وزارت نفت تحويل داده شده است.
وي ادامه داد: معاون دادستان تهران گفت: آقاي زنجاني اعلام كرده بود با شخصي به نام رستم ملاقات كند تا مسير پرداخت بدهي را به وي بياموزد. اين درخواست و تمهيد مقدمات فراهم شد اما باز هم از عودت پول خبري نبود.
معاون دادستان ادامه داد: نحوه افزايش سرمايه زنجاني به گونه‌اي است كه اكثر شركت‌هاي وي در سال 91 و با آغاز فعاليت‌هاي نفتي او تأسيس مي‌شود و تمامي املاك اين شركت‌ها شامل خودروها، هتل‌ها و. . . در اين سال‌ها خريداري شده است و نحوه هزينه‌كرد وجوه نيز به گونه‌اي بود كه هر شخص سرمايه‌گذار و تاجري را به تعجب وادار مي‌كرد، به طوري كه زنجاني يك ساختمان شيك در منطقه جماران به مبلغ 30ميليارد تومان خريداري و در اولين اقدام اين ساختمان را تخريب مي‌كند، حال اينكه زنجاني از اين اقدام چه قصدي داشته خود مي‌داند.
تورك ادامه داد: همچنين زنجاني زماني كه بدهي يك متهم متواري به خارج از كشور را به مبلغ 67‌ميليارد تومان مي‌پردازد، هيچ‌گونه تضميني نمي‌گيرد و معلوم نيست به خاطر خوش‌خدمتي از مديرعامل بانكي كه در پرونده مطرح است چه پاداشي قرار بوده دريافت كند.
 
زنگنه پشت ماشين زنجاني
پس از اظهارات معاون دادستان، متهم نفتي به جايگاه رفت و چنين گفت:كشور تمام روزهاي بدش را با پول‌هايي كه در بانك مالزي وجود داشت گذراند اما حالا مي‌گويند آنجا محل گانگسترهاست و من هم رئيس مافيا هستم. من به دادستان تهران و شخص آقاي تورك اطمينان كامل دارم و اگر اين اطمينان نبود وكالت بلاعزل نمي‌دادم، وقتي اين وكالت را داده‌ام يعني من حرفي ندارم و كار تمام است، من تنها به كارشناسي‌ها ايراد گرفتم كه ايراد من هم منطقي است. دليل اينكه برايتان نوشتم حاضر نيستم ساعت، انگشتر، چهار ماشين و دو موتورسيكلتم را به نفت بدهيد، اين است كه دوست ندارم ماشينم را زنگنه سوار شود و به مجموعه نفت برسد، اين اموال را آتش بزنيد اما به نفت ندهيد.
  
قيمت‌گذاري‌ها
متهم پرونده نفتي اضافه كرد: شركت SCT را 8هزار و 100 ميليارد تومان قيمت‌گذاري كردند اما در انتهاي كارشناسي نوشتند، يك هزار و 300 ميليارد تومان ارزش دارد. براي آقاي تورك نامه نوشتم كه از 8 هزار و 100 ميليارد تا يك هزار و 300 ميليارد، اموالي وجود دارد كه اينها قبول ندارند و آن اموالي كه قبول ندارند به خودم بدهيد. حرف بدي نزدم كه ناراحت مي‌شويد.
زنجاني ادامه داد: ملك شركت تجار كيش، 215هزار متر است. در 115 هزار متر چند برج، ويلا و خانه ساخته شد. 100 هزار متر ماند. اگر اين 100 هزار متر را به قيمت دولتي متري 3 ميليون تومان هم قيمت‌گذاري كنند، 300ميليارد تومان مي‌شود اما تمام اين ويلاها و ساختمان‌ها را 10 ميليون تومان برداشتند.
 
ماجراي حساب دادستاني
وي درباره سفر هيئتي به مالزي نيز گفت: دادستان تهران به سلول من آمد و گفت كه در كوالالامپور، حسابي به نام دادستاني افتتاح شود و پولي كه نزد شركت HK است به حساب دادستاني برود. قرار بود بروند آنجا و حسابي به نام دادستاني يا شخص معتمد دادستاني افتتاح شود تا اين پول‌ها به حساب دادستاني بيايد. بابك زنجاني در ادامه دفاعيات خود، اظهارداشت: مي‌خواستم روز آخر دادگاه اين موضوع را بگويم اما چون مجبورم كرديد مي‌گويم كه من همين الان در حال حاضر 22 ميليارد يورو پول نقد دارم.
  
توافق با وزير نفت
وي ادامه داد: مي‌توانيد بررسي كنيد و ببينيد در حساب‌هاي ارزي بانك ملت چقدر پول نقد داشتم. قرار نيست به خاطر حل كردن مشكل وزارت نفت، همه چيز را به هم بزنيم.
زنجاني گفت: ما با وزير نفت توافق كرديم كه 15 ارديبهشت سال 92 اين پول‌ها را از تحريم بيرون بياورم و براي تضمين، ملك ايران زمين را در اختيارشان گذاشتم. هيئت سه‌نفره‌اي كه يكي از كارشناسانش يكي از وزراي سابق بود، اين ملك را 2 هزار و 760 ميليارد تومان قيمت‌گذاري كردند. به آنها گفتم اين رقم بي‌انصافي است و بيشتر مي‌ارزد اما آقايان گفتند بيشتر از هزار و 760 ميليارد تومان نمي‌دهيم. مرا به دفترخانه‌اي كه مربوط به خودشان بود بردند و كل ملك را به نام‌شان زدم و حتي 10 ميليارد تومان پول دفترخانه را از من گرفتند.
قاضي صلواتي در پايان جلسه ششم از زنجاني خواسته بود تا در جلسه هفتم به منشأ پول‌هاي خود اشاره كرده و توضيحاتي را ارائه دهد. قاضي در جلسه ديروز چندين بار از وي خواست تا درباره اين موضوع توضيح دهد كه متهم نفتي از پاسخ طفره رفت.
قاضي صلواتي:آقاي زنجاني قرار بود امروز در مورد منشأ پول و شخص شيخ توضيحاتي ارائه كنيد، شيخ كيست؟ با چه ضمانتي به شما وام ۱۵‌ميليارد يورويي داده؟ اصلاً شيخي وجود دارد؟
زنجاني: چنانچه دادستاني مي‌خواهد بداند كه شيخ كيست برود در امارات شكايت كند تا بگويند شيخ كيست(!)
نجفي نماينده دادستان تهران:مدعي هستيد «شيخ حشر» به شما اعتماد بسيار دارد، ايشان را به دادگاه بياوريد شهادت بدهد، بگوييد شركت اين فرد كجاست؟نام شركتش چيست؟
قاضي صلواتي:يك روز ديگر به شما براي ارائه مدرك محكمه پسند در مورد منشأ ۱۵ ميليارد يورو و معرفي شيخ حشر فرصت مي‌دهم.
نجفي:به شيخ حشر بگوييد به دادگاه بيايد.
بابك زنجاني:لزومي ندارد شيخ حشر به اينجا بيايد.
قاضي صلواتي:دادگاه مي‌خواهد كه شيخ حشر به دادگاه بيايد.
زنجاني:بله مي‌آيد.
پس از اين اتفاقات بود كه قاضي صلواتي پايان دادگاه هفتم را اعلام كرد تا امروز زنجاني در اين باره توضيحات مفصلي توضيح دهد.

در انتظار امان‌نامه يا سوئيفت؟!
آنچه از فحواي سخنان مرد مو حنايي نفتي در دادگاه ديروزش مي‌توان دريافت، به غير از زمان خريدن، مبحث مهم رفع اتهام «مفسد في‌الارض‌شدن» است ودر واقع با اعلام اخباري مانند داشتن 22 ميليارد يورو در تلاش است به نوعي امان نامه براي خود دست و پا كند. در همين باره حميد حسيني، اقتصاددان در گفت‌و‌گو با ايلنا به صراحت به اين موضوع پرداخته و گفته است: زنجاني به دنبال امان نامه است. حسيني كه خود يكي از فعالان بخش فروش فرآورده‌هاي نفتي است، ‌گفت: بابك زنجاني به‌دنبال وقت كشي وگرفتن يك نوع امان‌نامه است تا با پرداخت بخشی از بدهی‌ها خود را از اتهامات دیگرش تبرئه کند.
وي درباره دادگاه بابك زنجاني نیز گفت: از همان اول كه زنجاني اعلام كرد شركت، داراي اين مقدار سرمايه است و تعداد املاك و كارمندانش به اين تعداد است، معلوم شد كه هدف او بازي با افكار عمومي است و سعي دارد با اين كار جامعه را به دوراهي ببرد كه شايد حق با او باشد.
همين استراتژي سبب شد كه او بتواند جو را تا حدودي تغيير دهد. همچنين برخي ديگر از كارشناسان در اين باره معتقدند كه علاوه بر مورد اشاره دكتر حسيني وي همچنين به دنبال وقت كشي براي باز شدن سوئيفت انتقال بي‌دردسر‌تر و با مدرك معتبر‌تر به داخل است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن