تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803580374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقاضاي جهاني نفت يک ميليون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزايش پيدا مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۴۶ب.ظ)
در سال ۲۰۱۶؛ تقاضاي جهاني نفت يک ميليون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزايش پيدا مي‌کند موج - بر اساس گزارش ماه اکتبر اوپک تقاضاي جهاني نفت در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل يک ميليون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزايش پيدا مي‌کند که نسبت به پيش‌بيني قبلي آن حدود ۴۰ هزار بشکه در روز کمتر است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، بر اساس گزارش ماه اکتبر اوپک تقاضاي جهاني نفت در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل يک ميليون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزايش پيدا مي‌کند که نسبت به پيش‌بيني قبلي آن حدود ۴۰ هزار بشکه در روز کمتر است.
تقاضاي نفت در بين کشورهاي قاره آمريکا، عضو سازمان همکاري و توسعه اقتصادي (OECD) در سه ماه سوم سال ۲۰۱۵ نسبت به سال گذشته ۶۳۰ هزار بشکه در روز افزايش يافته است که يکي از مهم‌ترين عوامل آن افزايش ۲۰۰ هزار بشکه‌اي تقاضاي بنزين است.
در مقابل تقاضاي فرآورده‌هاي ميان تقطير در مجموع تغيير قابل توجهي نداشته است. در اين راستا در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ انتظار مي‌رود که مهم‌ترين عامل تعيين‌کننده در تقاضاي نفت آمريکا تقاضاي بنزين باشد که اين فرآورده بيشتر در حمل‌ونقل کاربرد دارد.
در نتيجه مي‌توان گفت تقاضاي نفت در آمريکا در حالت کلي متأثر از دو نوع عامل متفاوت است که يکي تأثير مثبت بر تقاضا دارد و تأثير ديگري منفي است. رشد اقتصادي مناسب در اين منطقه عاملي است که تأثير مثبت بر تقاضاي نفت دارند، اما؛ در مقابل بالا رفتن بهره‌وري وسايل نقليه و همچنين جايگزيني ساير سوخت‌ها عواملي هستند که تأثير منفي بر رشد تقاضا دارند. اما؛ در مجموع به نظر مي‌رسد که تأثير عواملي که نقش مثبت دارد پررنگ‌تر باشد، اما؛ بخشي از اثر آن‌ها با عواملي که اثر منفي دارند خنثي مي‌شود.
به عنوان مثال در مکزيک پيش‌بيني مي‌شود که به علت فعاليت‌هاي صنعتي قابل‌ملاحظه تقاضاي نفت رشد يابد به ويژه افزايش تقاضاي اين کشور مربوط به بنزين و نفت کوره است.
تقاضا نفت در بين کشورهاي قاره اروپا، عضو OECD بر اساس داده‌هاي ماه اوت ۲۰۱۵ در مقايسه با سال گذشته رشدي معادل با ۳۰۰ هزار بشکه در روز را دارند که در اين ميان نقش کشورهاي آلمان، ايتاليا، فرانسه و انگليس از ساير کشورها مهم‌تر است.
عمده افزايش تقاضا در اين چهار کشور اصلي مربوط به افزايش تقاضا در مورد گازوئيل، سوخت جت، گاز مايع و نفت کوره است. همچنين تقاضاي بنزين تقريبا ثابت بوده و تغيير عمده‌اي نداشته است. همچنين عامل مؤثر ديگري بر روند صعودي تقاضاي نفت در اين کشورها تقاضاي سوخت براي ماشين‌هاي سواري است که به دنبال افزايش فروش ۱۱ درصدي ماه اوت حاصل شده است.
اما؛ از طرف مقابل وجود سياست‌هاي مالياتي که بر قيمت‌هاي خرده فروشي سوخت در اين کشورها وضع شده است تا حدي اثر منفي بر تقاضاي نفت در اين منطقه گذاشته است. در نهايت به علت وجود رشد اقتصادي قابل توجه در اين کشورها در مجموع روند صعودي براي تقاضاي نفت مورد انتظار است.
تقاضاي نفت در عربستان بر اساس داده‌هاي ماه اوت ۲۰۱۵ در مقايسه با پارسال افزايشي معادل با ۱۰۰ هزار بشکه در روز را داشته و به دو ميليون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز رسيده است. تقاضا براي همه فرآورده‌ها به غير از گازوئيل رشد داشته است. در اين راستا تقاضا براي سوخت جت، نفت‌کوره، گاز مايع حدود ۱۰ درصد رشد کرده است. تقاضا براي بنزين به علت افزايش حمل‌ونقل به علت تعطيلات تابستاني افزايش يافته است.
همچنين تقاضا براي نفت کوره که براي خنک‌سازي هوا مورد نياز است نيز ۵۶ هزار بشکه در روز افزايش يافته است. در مجموع تقاضاي نفت خاورميانه در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۹۰ هزار بشکه در روز نسبت به پارسال افزايش داشته و در سال ۲۰۱۶ اين رشد تقاضا به ۲۱۰ هزار بشکه در روز خواهد رسيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن