تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819417791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش سه هزار و ۵۰۰ بشکه‌اي توليد روزانه سلمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۱۴ب.ظ)
افزايش سه هزار و ۵۰۰ بشکه‌اي توليد روزانه سلمان موج - معاون سکوي نفتي سلمان شرکت نفت فلات قاره ايران از افزايش سه هزار و ۵۰۰ بشکه اي توليد روزانه سلمان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، ابراهيم پاکسيما، از افزايش سه هزار و ۵۰۰ بشکه‌اي توليد روزانه سلمان خبر داد و گفت: با پايان يافتن عمليات بهره‌برداري نفت و تزريق گاز به يکي از چاه‌هاي اين ميدان، ظرفيت توليد نفت افزايش يافت.
معاون سکوي نفتي سلمان شرکت نفت فلات قاره ايران افزود: پس از انجام مطالعات مخزن و بالادستي توسط اداره مهندسي مخازن شرکت نفت فلات قاره ايران، برنامه‌ريزي، طراحي و اجراي عمليات به همراه نظارت مستمر بر حسن انجام کار توسط اداره‌هاي حفاري، مخازن، زمين‌شناسي و پتروفيزيک صورت گرفت و با پايان عمليات حفاري، لوله‌کشي و اتصالات مربوطه براي در سرويس قرار گرفتن چاه مورد نظر آغاز شد.
وي با بيان اين‌که اين عمليات پس از دو هفته فعاليت مستمر و شبانه‌روزي واحدهاي تعميرات، بهره‌برداري و خدمات چاه سکوي سلمان به پايان رسيد، تصريح کرد: اين عمليات در راستاي سياست افزايش توليد ميدان‌ها مشترک و با تلاش کارکنان سکوي سلمان در کمترين زمان ممکن انجام و برداشت از مخزن آغاز شد.
به گفته پاکسيما، در حال حاضر ۲ دکل حفاري در اين ميدان به منظور بهره‌برداري بيشتر در حال حفاري چاه‌هاي جديد هستند.
پيش از اين نيز معاون اداره حفاري و تعمير چاه منطقه لاوان، از برنامه‌ريزي شرکت نفت فلات قاره ايران براي افزايش حدود چهار هزار بشکه‌اي توليد ميدان سلمان تا پايان امسال خبر داده بود.
به گفته غلامرضا زماني، دو دکل حفاري در ميدان نفتي سلمان مشغول به کارند و امسال تاکنون ۱۲ هزار بشکه به توليد اين ميدان مشترک افزوده شده است و تا پايان سال، اين ميزان افزايش توليد بيشتر نيز مي‌شود.
ميدان مشترک سلمان در ۱۴۴ کيلومتري جنوب جزيره لاوان واقع شده و داراي يکي از بزرگ‌ترين تأسيسات نفتي در خليج فارس است. اين ميدان با ميدان ابوالبوخوش ابوظبي مشترک است و به همين دليل بهره‌برداري و توليد از اين ميدان همواره مورد توجه خاص قرار داشته است.
ميدان نفتي سلمان از يک تاقديس نامتقارن به ابعاد تقريبي ۱۱ کيلومتر در ۱۴ کيلومتر تشکيل شده است. اين ميدان از نظر زمين‌شناسي به سه لايه توليد نفت تحتاني و فوقاني مربوط به دوره ژوراسيک و يک لايه بوئيب مربوط به دوره کرتاسه تشکيل شده است.
سکوي سلمان در طول جنگ تحميلي بارها مورد تهاجم هواپيماهاي عراقي قرار گرفت و در نهايت توسط نيروهاي متجاوز آمريکايي، اين مجتمع دريايي به کلي منهدم شد. با پايان جنگ از اولين اولويت‌هاي بازسازي صنعت نفت ساخت و راه‌اندازي سکوي سلمان بود که با توان متخصصان ايراني در سال ۱۳۷۱ اين مهم انجام و پس از بازسازي کامل به بهره‌برداري رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن