تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819836375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش بيش از پنج ميليون بشکه اي نفت در روز تا پايان دهه جاري ميلادي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۹:۳۰ق.ظ)
با سرمايه گذاري در صنعت نفت ايران محقق مي شود: افزايش بيش از پنج ميليون بشکه اي نفت در روز تا پايان دهه جاري ميلادي موج - صاحبنظران معتقدند، اگر تحريم‌ها برداشته شوند و ايران به سرمايه‌هاي خارجي و فناوري و دانش مدرن دست پيدا کند، مي‌توان انتظار داشت ايران توليد نفت خود را در پايان دهه جاري ميلادي به بيش از پنج ميليون بشکه در روز برساند.
به گزارش خبرگزاري موج، در حال حاضر، ذخاير نفت ايران با افزايش پنج ميليارد بشکه اي به بيش از 155 ميليارد بشکه و ذخاير گاز طبيعي ايران به بيش از 33 تريليون متر مکعب افزايش يافته و با توجه به اکتشاف هايي که در حال انجام است، احتمالا اين رقم نيز افزايش پيدا خواهد کرد. اما نکته حائز اهميت اين است که صنعت نفت ايران بتواند سرمايه لازم را براي بهره برداري از اين اکتشافات تامين کند.
بنا بر اظهارات سعيد قوام‌پور مديرکل برنامه‌ريزي استراتژيک وزارت نفت، بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده صنعت نفت ايران به حداقل ١٠٠ و حداکثر ٢٠٠ ميليارد دلار سرمايه گذاري در طول برنامه ششم توسعه نيازمند است.
به نظر مي رسد اين اظهارات نشان دهنده توان بالاي کشورمان براي جذب سرمايه‌گذاري، تجهيزات و شريک از ميان کشورهاي بزرگ و عمده بين‌المللي باشد.
علاوه بر اين چندي پيش، بيژن نامدار زنگنه، وزير نفت درباره ميزان منابع مالي هزينه شده در صنعت نفت در سال‌هاي اخير گفته بود: در سال‌هاي ٩٠، ٩١ و ٩٢ به ترتيب ١٩، ٢١ و کمتر از ١٠ ميليارد دلار در صنعت نفت هزينه شده است، درحالي‌که اين ميزان در سال گذشته به حدود ٦ ميليارد دلار رسيد و پيش‌بيني مي‌شود، امسال بسيار پايين‌تر از سال گذشته در اين صنعت هزينه شود که اين موضوع هم بيانگر آن است که نياز صنعت نفت کشورمان به جذب سرمايه، افزايش چشمگيري داشته است.
از سوي ديگر تحريم ها شرايطي را براي صنعت نفت ايران ايجاد کرده است که مي توان ادعا کرد کشورمان در زمينه مهندسي زمين‌شناسي و نفت تجربه داخلي دارد اما به شدت محتاج دسترسي به فناوري و تجهيزات مدرن و نيز سرمايه‌گذاري عمده و مديريت بهتر صنعت نفت و گاز است.
بنابراين، صاحبنظران معتقدند، اگر تحريم‌ها برداشته شوند و ايران به سرمايه‌هاي خارجي و فناوري و دانش مدرن دست پيدا کند، مي‌توان انتظار داشت ايران توليد نفت خود را در عرض دو تا سه سال به 4.5 ميليون بشکه در روز و در انتهاي دهه جاري ميلادي به بيش از پنج ميليون بشکه در روز برساند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن