تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821191457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 27.5 درصدي دريافتي پرستان با اجراي نظام پرداخت عملکردي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۲۹ب.ظ)
رشد 27.5 درصدي دريافتي پرستان با اجراي نظام پرداخت عملکردي موج- معاون پرستاري وزير بهداشت با اشاره به اينکه بر اساس ميانگين جهاني بايد در کشور به عدد 260 هزار پرستار برسيم گفت: در حال حاضر حدود 120 هزار نفر کمبود پرستار داريم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمد ميرزا بيگي معاون پرستاري وزير بهداشت مهمترين چالش در حوزه پرستاري را کمبود نيرو عنوان کرد و گفت: در کشور ما براساس جمعيت بايد حداقل 240 هزار پرستار و براساس ميزان پزشک 230 هزار پرستار و همچنين بر طبق تخت بيمارستاني 220 هزار پرستار مشغول به کار باشند. اما در حال حاضر حدود 120 هزار کمبود نيروي پرستار داريم.
وي تصريح کرد: اگر بخواهيم به صورت مشخص سطوح پرستاري را در سه سطح عنوان کنيم؛ پرستاران در سطوح مراقبت اوليه، مراقبت عمومي و تخصصي فعاليت مي کنند.
وي مراقبت هاي اوليه را وظيفه پرستار دانشگاهي عنوان نکرد و گفت: بايد در اين سطح يک رده غيردانشگاهي تعريف شود.
ميرزا بيگي با تاکيد بر اينکه در رده مراقبت هاي اوليه نيازمند يک رده غير دانشگاهي هستيم تا برخي فعاليت هايي را که در حال حاضر به دليل کمبود نيرو توسط مردم اداره مي شود را انجام دهند، گفت: تناسب مراقبت هاي اوليه و پرستاران دانشگاهي به تعداد هر سه پرستار يک کمک پرستار ديده شده ست.
وي بيان کرد: بايد توجه داشته باشيم اين پرستاران غير دانشگاهي اند و قرار نيست کمبود نيروي پرستار دانشگاهي را جبران کنند.
معاون پرستاري وزير بهداشت با اعلام اينکه اگر 100 هزار پرستار بيکار هم داشته باشيم نبايد انتظار انجام کارهاي غير پرستاري و مراقبت هاي اوليه را از آنها داشته باشيم، تصريح کرد: آموزش مراقبت هاي اوليه توسط موسسات غير دانشگاهي داده مي شود و کمک پرستاران زير نظر کادر پرستاري با لباس هاي متفاوت ارائه خدمت مي کنند.
وي در خصوص سطح مراقبت هاي عمومي هم گفت: در حال حاضر 181 دانشگده پرستاري در کشور در سطوح کارشناسي تا دکترا فعال هستند و ظرفيت ورودي اين دانشگاه ها درسال جاري تا 2 برابر افزايش يافته است.
ميرزا بيگي از پيگيري هاي اين معاونت براي برنامه ريزي و سند توسعه پرستاري خبر داد و گفت: ساماندهي نظام اعتبار بخشي پرستاري باعث نوع جديدي از اعتبار بخشي به صندوق ها خواهد شد تا گله مندي هاي موجود ميان پرستاران را از ميان ببرد.
وي با اعلام اين خبر که در سال گذشته حدود 18 هزار پرستار بازنشسته شده اند و به جاي آنها استخدام دولتي صورت نگرفته است، تصريح کرد: در حال حاضر استخدام دولتي وجود ندارد اما با فعال شدن يک موسسه که در حال خريد خدمت پرستاران است، پرستاران مي توانند ظرف يک هفته مشغول به کار شوند.
وي گفت: تا ابتداي امسال حدود 4 هزار فارغ التحصيل پرستاري داشته ايم.
معاون پرستاري وزير بهداشت از اعتبار بخشي براي ساخت پاويون هاي پرستاري در دانشگاها علوم پزشکي خبر داد و گفت: براي احداث پاويون در هر بخش بيمارستاني حدود 10 ميليون تومان به دانشگاه هاي علوم پزشکي اختصاص داده شده است.
ميرزا بيگي با تاکيد براينکه نظام پرداخت عملکردي در کليات مثبت بوده تصريح کرد: اصل نظام پرداخت عملکردي مثبت است اما در فرعيات آن ايراداتي وجود دارد که اصلاحات خوبي هم انجام شده است و براين اساس پرداختي کارکنان غير پزشک که از 16 درصد تا 22 درصد متفاوت بوده به 27.5 درصد رسيده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن