تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806663026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اینقدر سکوت کردند که مردم بر کارتن خواب ها شوریدند!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اینقدر سکوت کردند که مردم بر کارتن خواب ها شوریدند!
محله دروازه غار تهران که در سایه بی توجهی طولانی مدت مسئولان و رها شدن معضلاتی که گریبانش را گرفته، تبدیل به یکی از آسیب‌زا ترین نقاط کشور شده، دیروز شاهد واکنشی بود که حکم به صدا در آوردن زنگ خطر را دارد؛ زنگ خطری که اگر شنیده نشود، می‌تواند عواقب سوء فراوانی به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۵۴۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ - 10 November 2015



واژگونی یک اتوبوس با 16 کشته و مصدوم
محله دروازه غار تهران که در سایه بی توجهی طولانی مدت مسئولان و رها شدن معضلاتی که گریبانش را گرفته، تبدیل به یکی از آسیب‌زا ترین نقاط کشور شده، دیروز شاهد واکنشی بود که حکم به صدا در آوردن زنگ خطر را دارد؛ زنگ خطری که اگر شنیده نشود، می‌تواند عواقب سوء فراوانی به همراه داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، همزمان با تداوم برخی اعتراضات مردمی به توهین یک برنامه تلویزیونی به آذری زبان های کشورمان، اعتراضی در پایتخت شکل گرفت که هرچند بسیار محدود بود، اما از جنسی متفاوت و به نوعی کنترل نشده بود؛ هجوم جمعی از مردم به کارتن خواب ها و معتادانی که مدت‌هاست همه را به ستوه آورده‌اند و هیچ نهادی مسئولیت جمع آوری ایشان و ساماندهی منطه را عهده دار نمی‌شود.

ماجرا از این قرار بود که جمعی از معدود اهالی باقیمانده محله دروازه غار که از همسایگی با کارتن خواب ها، معتادان، فروشندگان مواد مخدر، دوره گردها و کولی ها و غیره خسته شده‌اند، پیش از ظهر دیروز به سمت بوستان هرندی که در جنوب این منطقه واقع شده و مدت زیادی است تبدیل به پاتوق این بزه کاران و شماری از کارتن خواب ها شده حرکت کردند تا بلکه بتوانند با راندن بزهکاران از این پناهگاه‌شان، اندکی شرایط زندگی را برای خود و خانواده‌هایشان بهبود دهند.

























این افراد که برای دفاع از حریم زندگی‌شان چوب در دست داشتند، با راندن کارتن خواب هایی که در سکوت محض مسئولان مختلف مدت هاست در این بوستان ساکن شده‌اند، برخی وسایل و چادرهای ایشان را به آتش کشیدند تا بلکه به این وسیله اندکی امنیت به محله شان بازگشته و یا دست کم اوضاع برای بزه کارانی که هیچ مزاحمتی نمی‌بینند، کمی ناامن شود.

عابد ملکی، شهردار منطقه 12 که در پی وقوع این رویداد، صبح امروز در جمع خبرنگاران حضور یافت، در شرح ماجرا گفت: حوالی ساعت 11 صبح روز گذشته تعدادی از اهالی محله هرندی که حدود 30 الی 40 نفر می‌شدند، با استفاده از چوب، به سمت معتادان پارک هرندی رفته و آنها را به سمت جنوب پارک که کمی دورتر از منازل مسکونی بود هدایت کردند. پس از انتقال معتادان به انتهای پارک، برخی از اهالی محل نسبت به آتش زدن چادر و وسایل آنها اقدام کردند.

وی با بیان اینکه موضوع کارتن‌خوابی و حضور معتادان متجاهر در محله هرندی بسیار بولد شده، افزود: مردم محل از اینکه هویت محله آنها با این موضوعات گره خورده، ناراحت هستند و متاسفانه دست به چنین اقدامی زدند.

ملکی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از چادرهای این معتادان اجاره‌ای است، گفت: روز جمعه بازدیدی از این پارک داشتم و متوجه شدم که یک زن معتاد به دلیل عدم پرداخت اجاره بهای چادرش، توسط ساقی از چادر بیرون انداخته شده و این مساله نشان می‌دهد که موضوع چادرهای اجاره‌ای در بین معتادان امری طبیعی است.

























البته اهالی منطقه مدت هاست که به دیدن اتفاقات ناخوش تر از این هم عادت کرده‌اند و اصولا اوضاع دروازه غار به حدی وخیم است که با سرکشی به این محله در هر ساعت از شبانه روز، به راحتی می‌توانید انواع و اقسام بزه هایی که رخ می‌دهد را به چشم ببینید و از بی تفاوتی و سکوت مسئولان و نهادهای مختلف به ماجرا، شگفت زده شوید؛ به ویژه شب ها که محله در قرق معتادان، مواد فروشان و بزه کاران قرار دارد و اهالی کمتر جرات می‌کنند از خانه بیرون بزنند.

به این موارد می‌توان خرید و فروش آزادانه انواع مخدر و مصرف علنی این مواد در کوچه پسکوچه ها و سطح بوستان هرندی، اقامت بزه کاران و مهاجرانی که گاه هویت مشخصی ندارند، فراوانی کودکان کار و حتی خرید و فروش و اجاره این کودکان بی شناسنامه و محروم و انواع آسیب ها و آسیب دیدگان دیگر را افزود و از تاکید مکرر مسئولان محله و منطقه به ویژه شهردار و خیرینی که تمرکزشان را معطوف به مقابله با آسیب های این محله خاص نموده‌اند به ضرورت ساماندهی دروازه غار و بی تفاوتی نهادها و مسئولان بالادستی نتیجه گرفت که این منطقه از پایتخت هیچ کسی را نگران نکرده است!

بدین ترتیب می‌توان اتفاق روز گذشته را هشداری تلقی کرد که اگر ندید گرفته شود، می‌تواند عواقب سوء فراوانی به همراه داشته باشد چراکه اگر خدای ناکرده شوریدن اهالی محله به معتادان و بزه کاران ساکن شده در این منطقه، تکرار شده و خدای ناکرده به درگیری یا انتقام گیری منتج شود، معلوم نیست که چه فاجعه ای رخ بدهد و چه پشیمانی ها به بار بیاورد؛ اتفاقی که اگر بی تفاوتی مسئولان به معضلات دروازه غار تداوم بیابد، وقوعش دور از ذهن نیست.


















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن