تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814679035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه رونق به سینما و افزایش فروش فیلم‌ چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:الف: راه رونق به سینما و افزایش فروش فیلم‌ چیست؟
بخش تعاملی الف - سجاد رحیمی مدیسه

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
چندی پیش مستندی را در خصوص وضعیت سینما از اول انقلاب تا کنون تماشا می‌کردم. حامد بهداد با آب و تاب از سینماهای قبل انقلاب و اولین سالن‌های پخش فیلم تا روال ادامه فعالیت سینماها صحبت می‌کرد.نکته مسأله‌دار مستند جایی بود که آپاراتی سینما گلایه می‌کرد که:...چرا سوپرمارکت‌ها هم فیلم می‌فروشند و کاروکاسبی سینما را خراب کرده‌اند و سالن‌های سینما تعطیل شده‌اند و...این صحبت‌ها...من همان موقع به پدرم گفتم:...بیکاری عوامل سینماها خیلی تلخه اما دلیل چیه در اروپا و امریکا با این همه فناوری و ارتباطات، بازهم سینماها پر رونقه؟ مشکل از ساختار تولید و ارائه آثار سینمایی هست که حتی رضا عطاران و مهناز افشار هم نتوانسته‌اند تاکنون به سینمای ایران جانی تازه و چشمگیر بدهند. زمانی که فیلم‌نامه نویس، ایده قوی و خلاقیت را برای یادداشت خود نداشته باشد، اثر خوبی هم تولید نمی‌شود. حالا شما تصور کنید همان فیلنامه بی‎کیفیت دستمایه ساخت سریال و فیلم‌های به قول مردم: آبکی می‌شود. نتیجه چه می‌شود؟روی آوردن مردم به CD، دانلود رایگان و در نهایت کاهش فروش در فیلم‌های سینمایی و ویدئویی.

تعارف که نداریم: آیا ماهواره و سینماهای خارجی مورد اقبال همیشگی مردم ما به خصوص در سال‌های اخیر نبوده است؟ پس کاهش فروش فیلم سینمایی با آورن فلان بازیگر خوش‌چهره به صورت واقعی حل نمی‌شود، چرا که در اینجا کارگردان و در واقع هنرِ سینما اسیرِ آن بازیگر زن یا مرد است. اگر فروش فیلم‌های سینمایی در کشور پایین است، به دلیل این است که نه بازاریابی مناسبی برای آثار وجود دارد؛نه مخاطب درست تشویق می‌شود؛ نه روی نیاز مردم مطالعه صحیحی انجام می‌گردد؛ و نه برنامه‌ریزی یکپارچه و بازارمحوری از ابتدای فیلمنامه نویسی تا بعد از فروش فیلم صورت می‌گیرد.در این شرایط چگونه انتظار داشته باشیم که مردم ما به سینما روی آورند؟ در نهایت این پرسش در ذهن مخاطب این یادداشت مطرح می‌شود که راه رونق سینمایی چیست؟به عنوان یک دانش آموخته مدیریت باید عرض کنم: برنامه‌ریزی برای تولید محتوای خوب و ارائه به بهترین شکل به مخاطب ایرانی.مخاطب ایرانی، مخاطب اروپایی و امریکایی نیست. به همین دلیل باید برای وی، محتوایی تولید کنیم که بر عمق جانش بنشیند و با آن همزادپنداری کند. اگر کارگردان این موارد را در کنار هم قرار دهد، شک نکنید شاهد افزایش فروش آثار سینمایی و آشتی مردم با این بخش از هنر خواهیم بود.مسائل سینمای کشور ما حاصل مدیریت ناکارآمد اداری و حرفه‌ای است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن